2021-12-06, 09:22
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Att EBM inte ens klarade av att åtala Ibra säger väl allt om deras (o)förmåga.

EBM framstår sorgligt nog som totalt odugliga.

https://www.publikt.se/nyhet/kritisk...digheten-23577

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/h...-kallor-pa-ebm

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-egen-aklagare

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/ma...=mailsignoutmd

Tack, det är tydligt att den röta man anat börjat få fäste i Sverige går djupare än i alla fall jag tidigare trott. Ekonomisk brottslighet har alltid varit högprioriterat i Sverige, i alla fall när det är PP som blåser staten på pengar. Är det fritt fram att börja mygla med det också tro eller?
Det är beklämmande hur djupt vi fallit under den sista regeringen, vi skulle nog behöva en diktatur några år för att få ordning på den brist av ledning som präglat landet under minorittetsstyret. Sorry inget mer OT.

Cheame, som myndighet borde man väl ha ett intresse att driva mål utifrån ett samhällsintresse emellanåt också, i alla fall ur PR-synpunkt är det en fjäder i hatten att gå efter större fiskar. Fast de kanske frekventerar samma krogar så det blir obekvämt att ge sig på bekanta, vad vet jag. Jag antar att det finns fler än jag som vill att man ger sig på stora fiskar. Sätta dit enpetare kanske är ett enkelt sätt att bättra på statistiken, men det gör inte mycket för förtroendet för myndigheten, snarare tvärtom. Säga vad man vill om USA, men du kan inte äga ett amerikanskt bolag utan att läsa inlagor om att det är sista chansen att anmäla sig till någon stämning mot bolaget du har aktier i. Om Aegir varit noterade i USA hade det haglat stämningar över dom, Aegirbio hade varit ett helt öppet mål.. för vilken halvdan advokat som helst
Citera
2021-12-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynk-Bjarne
strudelborg har FORTFARANDE inte förstått att bolaget kan ha gjort en icke offentliggjord deal med Nowmed i samband med uppsägningen av avtalet pga all skit däromkring.

Det är just detta som är problemet. Aegir ”kan ha gjort” en massa olika saker. Du utgår ifrån att allt är i sin ordning medans jag ser tecken på oegentligheter överallt i hela kedjan av händelser.

Det finns helt enkelt ingen logik i uppsägningen av Nowmed. Och det är bara en av kanske 10 ytterst allvarliga problem som bolaget lagt en ridå runt.

Det är inte så skickligt gjort som de tror, men de flesta verkar svälja det.

Nowmeds ordrar är överförda, men omförhandlas. Det betyder ingenting annat än att ordrarna inte existerar. Ingen på positiva sidan kan förklara med logik vad som har hänt. Det är otroligt allvarligt.
Citera
2021-12-06, 09:41
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynk-Bjarne
Intressant att se någon som bidrar med en annan nyanserad information om bolaget, blir lite mer färgglatt i tråden För ironiskt nog som flera har skrivit om Placera, discord m.m. om vilken sekt-mentalitet som pågår där så är det ju typ exakt samma sak på andra sidan spektrat i den här tråden. INGET är fortfarande bra med Aegir tydligen. Och strudelborg har FORTFARANDE inte förstått att bolaget kan ha gjort en icke offentliggjord deal med Nowmed i samband med uppsägningen av avtalet pga all skit däromkring.

Jag tror inte det är någon som är supernöjd med Lindes aningen tomma ord, vad det än berodde på. Han är jävligt hatad av många även i discord, av personer som fortfarande är tungt investerade och pratar bra om bolaget.

Jag tror de flesta är överens om att allt gick alldeles för fort med Nowmed och Jacky Ong och all skit. Vem som är blåst eller inte har tagit till sig information på rätt sätt verkar inte kunna redas ut, men personligen känner jag att man har fått börja om hela resan nu. Om inte även Patrik vill förstöra sin karriär så får man väl nog ändå förutsätta att besked om NB kommer komma ganska snart om det inte försenas av andra opåverkbara orsaker.

Till att börja med så tror jag inte alls alla är överens om att man bara kan lägga Nowmed och Jacky åt sidan. Det har inte kommit tillräckligt med info för att man ska kunna göra det. Du kanske ska lära dig lite av historien som varit och inte utgå ifrån att allt är löst bara för att någon på Aegir låter meddela att det är så, utan att ge några detaljer kring hur det lösts.

Jag försöker vara så nyanserad det går att vara, men vilken tråd ska jag hålla i för att säga något positivt? Vad kan du utläsa av rapporten som gör dig trygg?
En VD:s jobb är att utstråla att allt är under kontroll och bolaget gör allt det ska. Det är alltså inte något du kan utgå ifrån är sanningen, det finns inte på en världskarta att en VD säger:
"jag har ingen aning om hur det ska gå att komma ur det här avtalet, jag fattar inte varför vi inte sålt några tester, jag begriper inte vad som hänt alls. Jag har ingen aning om vad som händer någonstans för det var min företrädare som snodde ihop det på en förmiddag".

Det är möjligt att Putte styr upp skutan och att allt kommer gå som på räls för tåget från och med nu, men det får allt ske någonting som är verkligt, sant, praktiskt verifierbart innan jag går ut med det som en sanning. Du kanske har märkt att allt som inte redan skrivits om i tråden får en källhänvisning, så det är inte lösa påhitt som skrivs här, även om det är tungt viktat åt det negativa/kritiska hållet. Kan du säga samma sak om de som skriver positiva saker? Du vet, i stil med: innan jul står vi mellan 200-300 kronor, börsens mest undervärderade bolag, sjukt missförstått, alla vill in billigare, den går ner för att den blankas av utlåningsprogrammet. Har du källor eller siffror på någon av dessa påståenden som du sväljer med hull och hår?
Citera
2021-12-06, 11:16
Medlem
H.Badgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Det går inte att få rätsida på det här företaget, de fick alltså köpa Thyrolytics och Viraspec för lite och ingenting, medan de betalar över 100 miljoner styck för Abreos och LifeAssays, varför då, när pengarna verkar vara i de två första?

Abreos och LifeAssays har utvecklat och ägde unika tekniker, MagniaReader och Veritoper, och det är här det stora värdet ligger så det faller sig naturligt att dessa förvärv var dyrare. Viraspec är en produkt som bygger på veritoper från Abreos och Thyrolytics skall lansera en handhållen enheten som bygger på MagniaReader från LifeAssays.

Tidigare så fanns det licensavtal mellan bolagen men genom att samla allting under Aegir och göra betalningen med aktier så slipper man massa fakturering mellan bolagen, framtida vinster fås genom innehavet i Aegir och man kan fullt utnyttja de synergierna som finns mellan de olika teknikplattformarna.

Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
Enligt Placera-forumet så är tidigare "COO" föräldraledig, tydligen fel information från Di och ingen har kommenterat vad Elfwing sade i videon om att han lämnat bolaget.

Han är avregistrerad den 16 oktober från både Thyrolytics och Viraspec enligt Bolagsverket och Alla Bolag.

På Linkedin har han avslutat Aegirbio och Thyrolytics, men har "present" i bolagen Selenozyme, Thioredoxin Systems AB och Epigenica, i de två sistnämnda är han VD enligt Alla Bolag.

Någon kontaktade Mohamad efter artikeln från DI där han bekräftade att han har lämnat positionen i ledningen på Aegir men att han kommer fortsätta leda den tekniska utveckling av Thyrolytics. Skälet som angavs var föräldraledighet och att han inte har tiden att investera som Aegir kräver för tillfället.

https://pbs.twimg.com/media/FFHKeLkW...jpg&name=large

Både Thyrolytics och Viraspec som bolag har förvärvats av AegirBio och bör upphöra att finns som enskilda bolag, dock finns de kvar som varumärken. Det finns andra personer som Vasiliki Fragkou som tidigare var Cief Tehcnology Officer i Thyrolytics men som nu jobbar i AegirBio UK. Jag ser inget konstigt i att också Mohamad är avregistrerad från bolag som nu ingår i Aegir.

För övrigt så är patentet för Thyrolytics handhållna enhet i stort sett klart för EU och de kliniska testerna förväntas starta snart så arbetet fortskrider fint.

https://register.epo.org/application?number=EP19740536
Citera
2021-12-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Badger
Någon kontaktade Mohamad efter artikeln från DI där han bekräftade att han har lämnat positionen i ledningen på Aegir men att han kommer fortsätta leda den tekniska utveckling av Thyrolytics. Skälet som angavs var föräldraledighet och att han inte har tiden att investera som Aegir kräver för tillfället.

Precis detta. ”… är föräldraledighet OCH att han inte har tid”. I mina ögon är det där en efterkonstruktion. Han skriver samtidigt att han inte vet i vilken omfattning han kommer tillbaka. Hur många föräldraledigheter fungerar så?! Han har nerstängd mailbox, svarar DI uttryckligen att han har slutat. Då är det så. Mohamad är borta. Det är inte både och.

Tillägg: att han skrivs ut ut bolagen är också tecken på en definitiv förändring. Hur många styrelser känner du till där lediga personer skrivs i och ur bolaget kors och tvärs?
Citera
2021-12-06, 12:01
Medlem
H.Badgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Precis detta. ”… är föräldraledighet OCH att han inte har tid”. I mina ögon är det där en efterkonstruktion. Han skriver samtidigt att han inte vet i vilken omfattning han kommer tillbaka. Hur många föräldraledigheter fungerar så?! Han har nerstängd mailbox, svarar DI uttryckligen att han har slutat. Då är det så. Mohamad är borta. Det är inte både och.

Tillägg: att han skrivs ut ut bolagen är också tecken på en definitiv förändring. Hur många styrelser känner du till där lediga personer skrivs i och ur bolaget kors och tvärs?

Det var väl precis det jag skrev, att han har bekräftat att han har lämnat AegirBio, eller vad syftar du på? Svaret till DI var ett autosvar som även det bekräftar att han inte jobbar kvar på på bolaget. Han kallade det själv för föräldraledighet men skriver samtidigt att han har slutat, han vet inte om han kommer komma tillbaka när han han har tid att prioritera annat än sitt/sina barn och Patrik har bekräftat att han har lämnat. Vad är det som inte är tydligt med att Mohamad inte längre är anställd på Aegir, jag förstår inte?

Gällande de övriga bolagen som han och övriga anställda har skrivits ut ifrån, dessa skall upphöra att existera i och med förvärven. Är det normalt förfarande att icke aktiva bolag har en aktiv styrelse?
Citera
2021-12-06, 12:02
Medlem
Citat:
Någon kontaktade Mohamad efter artikeln från DI där han bekräftade att han har lämnat positionen i ledningen på Aegir men att han kommer fortsätta leda den tekniska utveckling av Thyrolytics.

"Någon" känns som en rätt svag källhänvisning.

Linkedin, ändring till Bolagsverket och kommentar i videon från VD(TF) i Aegirbio känns inte som att det säger något annat?

Vet du vem "någon" är, eller du såg det på ett av forumen?

Jag har själv sett "någon" skriva på Placera-forumet att Viraspec och Aegirbio skulle bli uppköpt och därför gick kursen upp, det är ungefär en vecka sedan. Hittills inget som indikerat det, men "någon" skrev det med hänvisning till ett tidigare inlägg. Det tidigare inlägget fanns dock inte, men det spelar inte så stor roll när man försöker haussa upp kursen?
Citera
2021-12-06, 12:09
Medlem
H.Badgers avatar
Citat:

Linkedin, ändring till Bolagsverket och kommentar i videon från VD(TF) i Aegirbio känns inte som att det säger något annat?

Jag har själv sett "någon" skriva på Placera-forumet att Viraspec och Aegirbio skulle bli uppköpt och därför gick kursen upp, det är ungefär en vecka sedan. Hittills inget som indikerat det, men "någon" skrev det med hänvisning till ett tidigare inlägg. Det tidigare inlägget fanns dock inte, men det spelar inte så stor roll när man försöker haussa upp kursen?

Du nämnde att på Placera så florerar det rykten att Mohamad är föräldraledig och jag länkade till den kommunikationen som detta ryktet bygger på. Jag vet inte vem av alla på Placera som valde att kontakta honom, därför skrev jag någon.

Se tidigare svar till Strudelborg, det är för mig helt uppenbart att han har slutat och detta är bekräftat på flera olika håll och dels av han själv. Han valde att kalla det föräldraledighet men borde ha skrivit att han valde att sluta pga av att han vill prioritera familjen och inte sitt arbete närmaste tiden.
Citera
2021-12-06, 12:09
Medlem
Citat:
Är det normalt förfarande att icke aktiva bolag har en aktiv styrelse?

Men du kanske såg att Patrick tog Mohamad´s plats i styrelsen?

"Komplett styrelse eller likvidator
Aktiebolaget ska fortsätta att ha en komplett styrelse så länge avvecklingen inte är helt klar.

Om företaget håller på att likvideras ska det ha en likvidator."

https://bolagsverket.se/ff/foretagsf...ebolag-1.17564
Citera
2021-12-06, 12:42
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Jag tror någon är så nära man kommer här, det var via Linked-in som den här konversationen pågick, mellan M Takwa och en PP.

Jag hittar fan inte konversationen. Den fanns länkad på placera och i facebookgruppen International shareholders aegirbio, men har endera försvunnit eller drunknat i annat pladder så jag missar den. Den lades ut i samband med att DI skrev om ett tungt avhopp, om någon hittar den så kan de väl länka. Jag kan/kunde inte avgöra om den var fake eller inte,

Edit: såg att H Badger länkat till avhoppet nu. Jag har en annorlunda minnesbild av konversationen, men det kanske funnits flera olika konversationer eller minns jag bara fel
Senast redigerad av brolinlever 2021-12-06 kl. 12:46.
Citera
2021-12-06, 12:44
Medlem
H.Badgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag tror någon är så nära man kommer här, det var via Linked-in som den här konversationen pågick, mellan M Takwa och en PP.

Jag hittar fan inte konversationen. Den fanns länkad på placera och i facebookgruppen International shareholders aegirbio, men har endera försvunnit eller drunknat i annat pladder så jag missar den. Den lades ut i samband med att DI skrev om ett tungt avhopp, om någon hittar den så kan de väl länka. Jag kan/kunde inte avgöra om den var fake eller inte,

Citera
2021-12-06, 12:50
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Tack, har hamnat lite i otakt med diskussionen i tråden. Jag såg att du hade länkat efter jag skrivit. Har du sett någon annan konversation också, med liknande innehåll?

Jag minns det som skrevs lite annorlunda, dels att det var mer tvetydigt samt att det var lite mera text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in