Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-19, 08:48
  #1
Medlem
Kongruensbojds avatar
Läser på Viasatsport.se att en ny sportkanal lanseras 8 april.

Vissa rättigheter som bara sänts i Viasats nischade sportkanaler får nu ny hemvist på TV3 Sport HD. Bl a amerikansk "fotboll" och handbollens Champions League.

Kanalen ska även vara ett fönster för stormatcher i PL, NHL, Champions League mm.

Vad tycks om detta? TV10 har väl haft en liknande roll ett tag. Sätter man för mycket tilltro till varumärket TV3? I Danmark har man ju inte valt fem nischade sportkanaler, utan kallar sina två premiumsportkanaler TV3 Sport 1 o 2.

Ganska begränsad tillgänglighet från start, men målet lär vara att så många som möjligt ska kunna se den. Kanalen sänds bara i HD förresten, vilket känns helt ok anno 2016. Sänds på Viaplay också för den delen.

Länk till nyheten
Citera
2016-03-22, 14:15
  #2
Medlem
Känns ganska väntat med tanke på all sport som dom ska sända under 2016! HD är också kanon
Citera
2016-03-22, 16:43
  #3
Medlem
gammgubbes avatar
Vad jag förstod skulle TV3 Sport HD motsvara TV4 gruppens 12 HD, dvs lite mindre matcher. Men the more the merrier i HD 10:an finns inte i HD så det är inte mitt förstahandsval vid sportevenemang. Eller annat för den delen. Endast HD duger här.
Citera
2016-03-23, 19:45
  #4
Medlem
Jag undrar hur det blir i utbudet med canal digital. Man betalar ju extra för att få alla hd-kanaler? Ingår den i sport silver eller endast hd-paketet?
Citera
2016-03-23, 20:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ampL
Jag undrar hur det blir i utbudet med canal digital. Man betalar ju extra för att få alla hd-kanaler? Ingår den i sport silver eller endast hd-paketet?


TV3 Sport HD kommer till en början att ingå för Viasats parabol- och fiber-tv-kunder med kanalpaketen Viasat Guld eller Viasat Silver Sport. Kanalen kommer även ingå för kunder med sportpaket hos Kalejdo, Serverado och Connect TV. Men förhoppningen är att den ska finnas tillgänglig hos alla operatörer framöver. TV3 Sport sänds endast i HD, vilket förutsätter att du har en HD-box.
Citera
2016-03-23, 21:14
  #6
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ampL
Jag undrar hur det blir i utbudet med canal digital. Man betalar ju extra för att få alla hd-kanaler? Ingår den i sport silver eller endast hd-paketet?
Tror Viasat bara kommer sändaa den inhouse. Det vill säga på ip-tv eller parabol från Viasat.
Citera
2016-03-24, 20:59
  #7
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Bra att den är i HD, så jävla surt när de sänder matcher på TV6 som bara finns i HD om man har de stora kanalpaketen och inte bara sportpaketet.
Citera
2016-03-29, 10:36
  #8
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Bra att den är i HD, så jävla surt när de sänder matcher på TV6 som bara finns i HD om man har de stora kanalpaketen och inte bara sportpaketet.

TV6 bara i HD? Det lät konstigt. Hur som helst är väl HD bra Vill man absolut se kanalen i standard upplösning finns den gratis åtminstone på marknätet, kanske även i kabelnäten som freeview.
Citera
2016-04-02, 01:36
  #9
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
TV6 bara i HD? Det lät konstigt. Hur som helst är väl HD bra Vill man absolut se kanalen i standard upplösning finns den gratis åtminstone på marknätet, kanske även i kabelnäten som freeview.

Läs en gång till.
Citera
2016-04-09, 15:54
  #10
Medlem
Är det någon som vet om den kommer i Telias utbud?
Citera
2016-04-09, 18:26
  #11
Medlem
Måste man göra en ny programsökning? Min fjärrkontroll är sprängd i 50000000000000 bitar så kan inte göra det, och den har inte dykt upp för mig än.
Citera
2016-04-10, 23:01
  #12
Medlem
Freebops avatar
När får CD in kanalen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback