2016-03-18, 22:52
Medlem
UngeHerrProms avatar
Hej hej, imorn fyller min farsa år och jag har köpt honom lite schyst rullpapper och filter då han röker, men jag skulle vilja ge honom nån fin tobak, så har nån något tips på nån fin lyx tobak? pris är inge problem så kom gärna med förslag (Han fyller år på söndag inte på lördag)
Citera
2016-03-18, 23:04
Medlem
eenoks avatar
Köp hela tobaksblad naturella eller om det kallas råtobak så köper du en fin whiskey och en fin kniv eller kvarn så han kan göra egen.

Jag köpte en låda råtobak som i en plastlåda som man kan köpa godis i, stora blad torkade sen köpte jag en flaska whiskey och bröt av lite tobak och droppade på lite whiskey som jag hade i kylen sen luftade jag det i några timmar innan jag rökte ur pipa, riktigt najs, så hade jag en liten träbit som skärbräda och en kniv och skar fina strimlor att röka,

Köp en liten väska och alla dom grejerna i som han kan ta fram och pyssla i ordning en lite lyx rök ibland om han vill,

Det går ju att ha mycket tobak färdig med whiskey bara det är förslutet så det inte dunstar bort, jag gjorde så att jag vänta tills det var lagom torrt sen hade jag en ask som jag förslöt och då höll det sig ett tag sen gjorde jag bara nytt
Citera
2016-03-18, 23:08
Medlem
En Bolivar cigarr. Finns också andra kubanska cigarrer som är av toppkvalitet.
Citera
2016-03-18, 23:56
Medlem
beardbraids avatar
Lyxig rulltobak i Svea Rike innan söndag....Inte lätt, men jag hade satsat på Greve Hamilton cigarrettsnitt eller Kalmar Nyckel som är gamla svenska märken. Annars Drum eller Petteröes. Nåt annat tror jag är svårt att få tag på innan söndag som är bra tyvärr, då det inte riktigt finns en rulltobakskultur här. Lycka till
Citera
2016-03-19, 01:08
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Lyxig rulltobak i Svea Rike innan söndag....Inte lätt, men jag hade satsat på Greve Hamilton cigarrettsnitt eller Kalmar Nyckel som är gamla svenska märken. Annars Drum eller Petteröes. Nåt annat tror jag är svårt att få tag på innan söndag som är bra tyvärr, då det inte riktigt finns en rulltobakskultur här. Lycka till

Tack!
Citera
2016-03-19, 01:08
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
En Bolivar cigarr. Finns också andra kubanska cigarrer som är av toppkvalitet.

Ska jag ta sönder den då eller? han röker inte ciggar
Citera
2016-03-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Ska jag ta sönder den då eller? han röker inte ciggar
Då tar du rulltobaken istället.
Citera
2016-03-19, 10:52
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Då tar du rulltobaken istället.
Men vilken?
Citera
2016-03-19, 13:00
Medlem
Citat:
Men vilken?
Mitt förslag är att gå till en butik och fråga efter rulltobak. Vad tror du om att köpa 2-3 olika sorter? Rökare brukar ibland hålla sig till en sort och märke, för känslan. Det finns säkert en av de sorterna som har "den känslan". Då kan den godaste avnjutas på hans dag.

Piptobak kan upplevas som alltför kraftigt, köp inte det om han inte röker pipa. Men köper du en pipa och piptobak som har whiskysmak kan det också uppskattas om han inte provat det förut. Svårt för mig att veta vad han har för smak.
Citera
2016-03-19, 15:49
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Mitt förslag är att gå till en butik och fråga efter rulltobak. Vad tror du om att köpa 2-3 olika sorter? Rökare brukar ibland hålla sig till en sort och märke, för känslan. Det finns säkert en av de sorterna som har "den känslan". Då kan den godaste avnjutas på hans dag.

Piptobak kan upplevas som alltför kraftigt, köp inte det om han inte röker pipa. Men köper du en pipa och piptobak som har whiskysmak kan det också uppskattas om han inte provat det förut. Svårt för mig att veta vad han har för smak.

Han röker blåa camels.
Citera
2016-03-19, 16:07
Medlem
Citat:
Han röker blåa camels.
Har inte rökt de, men rulltobak är säkert bättre då. Ett till förslag är ett e-cigarett startpaket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in