Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-18, 19:32
  #1
Avstängd
Applejackss avatar
Hej!

Kommer ihåg att jag läste här för ett tag sedan i trådar där någon skrev om ett hus, kommer inte ihåg exakt vart men tydligen så hade det skett ett mord där samt att det bodde en familj där mannen misshandlade sin hustru. Huset skulle vara väldigt obehagligt att vistas i, tror det stod något om det på en blogg också där några hade varit i huset och övernattat samt hittat en docka i huvtröja någon gjort för att skrämmas.

Jag har sökt och sökt och sökt men hittar inget.
Snälla hjälp mig, vad är det för hus och vad kallas det?

Det är inte styckmordstorpet jag menar.
Citera
2016-03-18, 23:51
  #2
Medlem
vwtdis avatar
Det finns yxmördarhuset, bara å googla. Det är dock nedbränt nu tyvärr och var inget yxmord häller utan han slog ihjäl kärringen med något träföremål har jag läst någonstans.

Sen finns rockströms gård i rockhammar men det är rivet samt att det aldrig skedde något mord där utan enbart ett rykte att det skulle ha hänt.
Citera
2016-03-19, 11:37
  #3
Medlem
Katthoarderns avatar
docka? du kanske menar det här http://vasternorrland.blogs.se/2008/...huset-4699252/
Citera
2016-03-19, 16:50
  #4
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katthoardern
docka? du kanske menar det här http://vasternorrland.blogs.se/2008/...huset-4699252/

Nej! Inte det.

Det var en docka som någon gjort av vad jag tror sladdar, eller rättare sagt en klump av sladdar som någon satt på en svart huvtröja för att skrämma andra UE:are. "Dockan" skulle visst ligga i en garderob

Citat:
Ursprungligen postat av vwtdi
Det finns yxmördarhuset, bara å googla. Det är dock nedbränt nu tyvärr och var inget yxmord häller utan han slog ihjäl kärringen med något träföremål har jag läst någonstans.

Sen finns rockströms gård i rockhammar men det är rivet samt att det aldrig skedde något mord där utan enbart ett rykte att det skulle ha hänt.

Tack för tipset! Men det var inte någon av de heller.

Om det är lättare att hitta om jag säger att jag kommer ihåg att det var ett tvåvåningshus?
Vill verkligen hitta huset. Någon hade skrivit om det på Fb här och någon annan svarade något i stil med att h*n också kände att det var otroligt läskigt att vara i det huset.

Tror att det var en familj med barn också som bodde i det huset, och att man hittade barnteckningar.
Och tydligen så skulle det vara jätteläskigt.

Någon som har fler förslag?
__________________
Senast redigerad av Applejacks 2016-03-19 kl. 17:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback