Det lutar faktiskt mer och mer mot Skäggetorp. Dels är det närmare in till centrum (tågstationen framförallt, vilken jag kommer att använda flitigt) därifrån än från Lambohov och dels är det, som ni säger, inte långt alls till affärer om jag skulle få köpespatt nångång. Dessutom är hyran lite lägre där än i och runt om Mjärdevi för lika många kvadratmeter.
Om Ryd är fullt av skräniga studenter går det fetbort prontomundo. Är det något jag inte tålde som student så var det andra skräniga studenter. Slår hellre upp ett tält i rydskogen än bosätter mig mitt bland stökiga fylltrattar som inte behöver gå upp om morgonen om de inte känner för det.
Kollektivtrafik tänker jag försöka undvika att använda. Av vad jag har hört så ska det utan alltför mycket pyssel gå att cykla från Skägget ned till Mjärdevi. Någon mils cykling om dagen gör bara gott.
På vilket sätt är Skäggetorp ett problemområde förresten?

Om jag ställer en bil där exempelvis, kommer den då minst ha 75% av hjulen kvar morgonen efter (kan ju alltid köra på reservhjulet om det kniper...), eller kommer den att vara totaldemolerad? Har hört från... hrm... fantasifulla källor att vandalism är ett av de större problemen, men hoppas att det var överdrifter och falsarier.