• 1
  • 2
2016-03-17, 07:47
Medlem
Detta enligt Sydnytt. Man tänker ju genast att ägaren varit inblandad i ljusskygga aktiviteter. Någon som vet mer om butiken i fråga?

http://www.expressen.se/kvallsposten...entrala-malmo/

Edit: länk
Senast redigerad av Trickanor 2016-03-17 kl. 07:50.
Citera
2016-03-17, 07:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Gymgrossisten är ju en stor kedja med 30-40 butiker. Så man kan väl anta att det inte är riktat mot hela bolaget.
Citera
2016-03-17, 07:50
Bannlyst
Tycker du är orättvis. Inte tänker man väl på kriminalitet när man tänker på dopade fetton som jobbar i kosttillskottsaffärer. Tänker universitetsstudier & skattebetalare.
Citera
2016-03-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gymgrossisten är ju en stor kedja med 30-40 butiker. Så man kan väl anta att det inte är riktat mot hela bolaget.

Nä det är ju den enskilde näringsidkaren jag avser Butiken ligger ju i ett mindre fashionabelt område dessutom...
Citera
2016-03-17, 07:56
Medlem
karatekung90s avatar
Jäkligt onödigt.
Bra affär med trevlig och hygglig personal.
Förövarna är väl som vanligt blattar som blivit kränkta när de inte fått rabatt. Alternativt efterblivna bikers som tycker grossist en inkränker på deras territorier och konkurrerar ut dem mot deras fulkokta testo.

Bara fritt spekulerande från mig nu.
Men som sagt jäkligt onödigt.
Citera
2016-03-17, 07:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trickanor
Nä det är ju den enskilde näringsidkaren jag avser Butiken ligger ju i ett mindre fashionabelt område dessutom...
Man får väl kanske kolla om det har sålts lite mer festliga preparat "under disk".

Någon spekulerade i en biker-koppling. Så kan det ju vara. Men den halstatuerade lilla fittan dom brukar skicka ut för att spränga videobutiker & liknande sitter väl inne just nu tror jag.
Citera
2016-03-17, 07:59
Medlem
Killen som äger butiken alternativt är butikschef blev ju utsatt för detta för ca 3 år sen.
En väldigt trevlig och tillmötesgående kille skall påpekas.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/mott...man-i-trappan/
Citera
2016-03-17, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trickanor
Fashionabelt! Du skämtar. Värnhem för fan.
Citera
2016-03-17, 08:10
Medlem
Newcastle76s avatar
Min teori :

* Multi-Kulti berikare från Lindängen/Rosengård kommer in på Gymgrossisten och vill att grossisten ska vidareförsälja otillåtna preparat.

* Butiksförsäljaren tackar bestämt nej till detta.

* Multi-Kulti berikare spränger affären.

Citera
2016-03-17, 08:19
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Killen som äger butiken alternativt är butikschef blev ju utsatt för detta för ca 3 år sen.
En väldigt trevlig och tillmötesgående kille skall påpekas.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/mott...man-i-trappan/

Ingen slump gissar jag. En vanligt "hederlig" medborgare blir inte hotad med pistol och får sin butik sprängd.
Citera
2016-03-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Fashionabelt! Du skämtar. Värnhem för fan.

My bad. När jag mappade råkade jag skriva fel gatnamn... Värnhemsbutiken känner jag till. Ägaren är säkert sympatisk osv. men av GG-butikerna i Malmö (finns iaf minst två) så tycker jag den känns mest shady. Hög kvot tribaler, tjocka halslänkar och hottade Audis i och kring den lokalen. Detta enligt fördomsprofilen 😊
Citera
2016-03-17, 09:07
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Tycker du är orättvis. Inte tänker man väl på kriminalitet när man tänker på dopade fetton som jobbar i kosttillskottsaffärer. Tänker universitetsstudier & skattebetalare.

När dom låg längre upp på Drottninggatan hade jag en viss utsikt över affären. Kundkretsen var ungefär lika delar kriminella och poliser. Lite lustigt är det faktiskt att båda grupperna har samma intressen. Polisstationen ligger ju bara nåt kvarter bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in