Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 08:38
  #13
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scifibukkake
Jag har efter en tids studieuppehåll börjat ta tag i min systemvetar-examen. I princip en termin, så jag tar halvtidskurser (eftersom jag jobbar heltid) på distans i programmering och webutveckling just nu. Programmeringen är c# och det funkar väl till mycket, men jag känner att jag vill komplettera med mer. På egen hand har jag börjat leka med pyton. Java kan jag grunderna i sen tidigare (läst i gymnasiet / lekt runt själv). Har även på hobbynivå hållit på med c++.

Vad bör jag satsa på? Överlag har jag lättare för språk som c++ som jag upplever som mindre förvirrande, vilket java och c# delar egenskap i at vara. På sikt vill jag jobba med utveckling, men oavsett vilken del i det man landar upplever jag att programmeringskunskaper är viktiga. Kanske fel? Tacksam för svar!
Egentligen är det fullständigt ointressant vilket språk du väljer att satsa på.

Det du skall lära dig är programmeringsmetodik.

T.ex förstå hur du parallellkör en sökalgoritm.
Hitta kortast körväg för en lastbil i ett nodträd för säg 3 slumpvisa adresser vid ett nodantal av säg 50 osv. Går denna algoritm att parallellköra? Osv.

I vilket språk du sedan lär dig det är egalt för ett nytt språk tar inte så himla lång tid att lära sig.

Sedan hur du kan tycka att C++ är mindre förvirrande än C# är för mig ett mysterium.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback