Eller gör som mig (rekommenderas inte av mig men ett annat sätt).
Jag ruttnade på alla trista, meningslösa låginkomst jobb som jag kunde få och hade, inget funkade till slut med nån skum social fobi som började yttra sig hos mig som jag ser var resultatet av att jag avskydde jobben så mycket och började suga på alkohol nappflaskan istället.
I flera år så höll jag på in och ut på sjukhus\rehab institutioner för att till slut Försäkringskassan med hjälp av en person i psykiatrin på Katarinahuset i Sthlm beslutade att jag skulle få sjukersättning istället.
Samla tomburkar lär väl inte räcka för dig för att försörja dig hyggligt? Dyk i sopcontainrar efter kasserad mat ifrån affärer och en massa annan uppfinnings rikedom kan nog behövas och jag tycker nog att du ska se dig om efter nån alternativ väg för att komma ur hamsterhjulet, bajs\träl-jobben som du vantrivs med.
Har du ingen talang, konstnärlig, eller kanske kan du få igång nån inkomst på internet?
Är man smart och lite driftig så kan nån form av inkomstkälla via nätet funka.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnobbenL
Börja supa på jobbet och bli sjukskriven pga din "sjudom" sen kan ta leva på sjukpenning och dricka öl/plocka burkar dagarna i ända. Kom ihåg, alkoholism är en sjukdom och du är ett offer. Lycka till
Fan vad cynisk du är. Som du kan läsa i det jag skrev ovan så är jag "en av dom" du åsyftar.
Jag som har gått den vägen, det hårda sättet, eftersom jag försökte så pass länge tills jag beslutade att supa ihjäl mig, vad som helst, var bättre än att direkt plågas ihjäl av min livssituation.
Vissa människor kan vara vidrigt kalkylerande och manipulerande och även latmaskar som super och lever på bidrag men inte alla vill jag påstå.
Mvh
Tobbe