Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-16, 23:10
  #1
Medlem
crippe-flippes avatar
Hej. Detta må låta konstigt, men jag är så trött på att knega och är sugen på att ha mer frihet och inte behöva passa tider med mera och utföra samma tråkiga jävla arbetsuppgifter. Har funderat nu senare tid på att bli mer självförsörjande. Så jag har kom på att jag ska börja samla pantburkar och flaskor som inkomst källa nu under våren och sommar halvåret.

Låter kanske galet, men jag tycker det är soft faktiskt att gå runt och leta efter flaskor och burkar och bara ta dagen som den kommer och inte behöver passa en massa jävla tider o sånt hela tiden.

tror inte jag är ensam om att tänka så här!
Citera
2016-03-16, 23:11
  #2
Medlem
Gör det, uppdatera hur det gick
Citera
2016-03-16, 23:13
  #3
Medlem
För att dra ihop en försörjning behöver du panta en jävla massa burkar, du är medveten om det va? Du lär inte behöva passa tider förvisso, men det lär ta bra mkt längre tid än en normal arbetsdag.

Sen kan jag inte låta bli att vara lite nyfiken, vad tusan jobbar du med som skulle vara mer monotont och tråkigt än att panta burkar? Det måste ju rimligen vara nån form av straff position inom industrin eller stå på lina eller nått liknande.
Citera
2016-03-16, 23:18
  #4
Medlem
Innan massinvasioner av romer tror jag att man säkerligen kunde försörja sig, förmodligen bättre än många knegarjobb, genom att leta pantbukar. I dagsläget skulle jag starkt avråda dig.
Citera
2016-03-16, 23:18
  #5
Medlem
sonofnatures avatar
Så mycket burkar å flaskor hittar du inte. Själv cyklat flera timmar per dag utan att finna.nu e jag inte ute å letar burkar. Menar mer att det e svårt å se burkar å flaskor ändå du e ute mycket. Men du kanske kommer leta i papperskorgar?

Många burkar du ser är export öl. Tyvärr NO Cash
Citera
2016-03-16, 23:18
  #6
Medlem
Frihet? Det är inte frihet att vara piskad att hitta burkar 10 timmar om dagen, 7 dagar i veckan för att få ihop ekonomin. Dessutom när det ösregnar, blåser kallt eller vad.

"Samma tråkiga arbetsuppgifter"? Ja, inte är burkpantande särskilt varierande det heller.

Passa tider? Du bör nog leta pantburkar större delen av dagen och kan nog av ekonomiska skäl inte göra som du vill ändå.

...eller så kan du göra som vettiga människor och söka ett annat jobb medan du jobbar kvar där du är nu. Tror du kommer att ångra dig jävligt snabbt, men lycka till med ditt projekt.
Citera
2016-03-16, 23:24
  #7
Medlem
_Dante_s avatar
Gör´t bara! Tjänar fett bra med cash och det är ett fritt och omväxlande arbete!
Citera
2016-03-16, 23:50
  #8
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Innan massinvasioner av romer tror jag att man säkerligen kunde försörja sig, förmodligen bättre än många knegarjobb, genom att leta pantbukar. I dagsläget skulle jag starkt avråda dig.

Ok, har de tagit över både tiggeri- och pantbranschen i Sverige?
Citera
2016-03-17, 00:07
  #9
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Tror inte du kan överleva på det ens. Du kommer gå ihjäl dig i flera timmar för att få ihop lite burkar. Har du tur kan du köpa en meal på McDonalds för ditt hårda arbete.

Är äckligt trött på att vara en kapitalistisk marknadsslav. Funderar seriöst på att sluta jobba och gå på socialen istället, vem fan bryr sig. Man blir ändå inte rik på att jobba röven av sig man får ju bara ihop precis så man överlever.

Horhelvetes jävla system.

Önskar jag var en gangster.
Citera
2016-03-17, 00:09
  #10
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Tror inte du kan överleva på det ens. Du kommer gå ihjäl dig i flera timmar för att få ihop lite burkar. Har du tur kan du köpa en meal på McDonalds för ditt hårda arbete.

Är äckligt trött på att vara en kapitalistisk marknadsslav. Funderar seriöst på att sluta jobba och gå på socialen istället, vem fan bryr sig. Man blir ändå inte rik på att jobba röven av sig man får ju bara ihop precis så man överlever.

Horhelvetes jävla system.

Önskar jag var en gangster.

Du är troligtvis ung och har fortfarande möjlighet att etablera dig som gangster.
Citera
2016-03-17, 00:12
  #11
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Ok, har de tagit över både tiggeri- och pantbranschen i Sverige?

Japp den zigenska maffian styr nu pantbranschen. De samlar strukturellt in och pantar alla burkar som slängs ute. Även de utländska burkarna skeppas hem till respektive land. Det är en mycket sofistikerad verksamhet har jag fått höra från välförtrogna källor. Du vill inte bråka med dem, då kan du rent av få en förbannelse över dig
Citera
2016-03-17, 00:19
  #12
Medlem
crippe-flippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Japp den zigenska maffian styr nu pantbranschen. De samlar strukturellt in och pantar alla burkar som slängs ute. Även de utländska burkarna skeppas hem till respektive land. Det är en mycket sofistikerad verksamhet har jag fått höra från välförtrogna källor. Du vill inte bråka med dem, då kan du rent av få en förbannelse över dig

Haha, tror du skämtar lite nu va. Jo jag vet att det är stor konkurrens om burkarna ute i soptunnorna på marken med mera. Jag försöker alltid att vara steget för zigenar tattarna!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback