Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 19:36
  #193
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Dom kommer med flyg och blir upphämtade på arlanda.

Har själv sett det med egna ögon hur ett helt gäng hoppade in i mb van, dom packade in sig i bilen på ett mkt rutinerat sätt. Det var inte första gången om man säger så.

Precis vad som kom fram i den Bulgariska dokumentären om tiggare.

https://www.youtube.com/watch?v=XSYj-H7CeGM
Citera
2018-01-16, 10:06
  #194
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Dom kommer med flyg och blir upphämtade på arlanda.

Har själv sett det med egna ögon hur ett helt gäng hoppade in i mb van, dom packade in sig i bilen på ett mkt rutinerat sätt. Det var inte första gången om man säger så.
Jag tror de flesta vita skådespelarjobb ger bättre pröjs, så det är konstigt att de inte söker de jobbet. Kan de vara så att detas antastande trakasserier blivit synade i "#Metoo"-rörelsen. Jag kanske borde vittna i ett upprop om hur illa till mods jag känner mig över att bli ofredad av hela denna branch?
Citera
2018-01-16, 16:13
  #195
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Tiggande romer från Östeuropa har de senaste åren blivit ett stående inslag i den svenska gatubilden. Samtidigt har gemene svensk begränsade kunskaper om romerna och vad det är som driver dem. I den här artikeln reder Fria Tider ut frågetecknen kring romernas unika kultur.

Vad är det då som utmärker den romska kulturen? För det första: De kallar oss gajer. Gajer är alla som inte är romer. I den romska kulturen är det mycket viktigt att skilja på dem som tillhör den egna etniska gruppen och dem som inte gör det. En god rom bör hålla sig på avstånd från gajer.

Samröret med gajer bör inskränka sig till rent ekonomiska förbindelser. Man bör inte bli vän med gajer. Man bör inte gifta sig med gajer. Man bör inte berätta alltför mycket för gajer. Det är också mycket tveksamt huruvida man bör arbeta för gajer. En rom som har alltför täta förbindelser med gajer riskerar att bli stämplad som marimé, oren, av den romska gemenskapen.

På det ekonomiska området är däremot samröre med gajer både tillåtet och rekommenderat. Romer arbetar inte – de försörjer sig. Karl-Olov Arnstberg, som har studerat svenska romer, och Isabel Fonseca, som har studerat romer på Balkan och Östeuropa, rapporterar samma sak.

Olika grupper har olika traditionella försörjningskällor, där vissa varit mer inriktade på handel och andra mer på hantverk. Vissa lägger också större tonvikt på tiggeri och stöld än andra. Tiggeri är en av flera traditionella försörjningskällor.
http://www.friatider.se/dom-kallar-oss-gajer
Citera
2018-01-16, 16:58
  #196
Medlem
Pungsvings avatar
För varje kvinna som tigger på dagen ligger hennes man och sover, gör sig redo för att stjäla på natten. Om man får en ny tiggerska på byn kommer inbrotten och stölderna snart börja.
Citera
2018-01-16, 17:10
  #197
Medlem
Ja, vem vill inte att Sverige ska ta emot bottenskrapet från alla världens u-länder?
Citera
2018-01-17, 02:37
  #198
Medlem
ParadisetSveriges avatar
Jag tror det rör sig om att rumänska tiggare inte tillhör vårat folk. Bara kommer hit och parasiterar.

Varje uttalande om "Snälla ge mig pengar" känns för svenskar som en blodigel som sitter fast och suger blod typ.

Blir tradigt att varje gång man tar sig ett dopp (Går ner till sin mataffär) så får du en blodigel på benet.
__________________
Senast redigerad av ParadisetSverige 2018-01-17 kl. 02:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback