Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 10:41
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Tycker inte ni att Camdserver har för mycket lagg i sin tjänst?
Jo.

Har både camdserver och rapidiptv. Rapidiptv laggar (knappt) alls medan camd laggar lite till och från.
2017-02-07, 10:44
  #1130
Medlem
Hur stabil är camdservers cardsharing tjänst till parabol? Jag är less på laggande websändningar.
Tänker framförallt på de svenska leveratörerna , funkar Cmore live HD 1-5?
Funkar visat sportkanaler i HD?
2017-02-07, 11:36
  #1131
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Hej!

Har bostad nere i Spanien och där finns de ju olika resellers som säljer med Magboxen inkluderat i nått slags hyresavtal som vi har kört på, men efter att ha läst tråden förstår man ju att man kan spara pengar genom att lösa allting själv.

Några frågor.

1.Vilken box är absolut lättast att hantera? MAG?
2. Vad är skillnaden mellan de olika Mag-boxarna?
254, 256 etc?
3. Finns SVT-kanalerna med, trean och femman?
Hittar dem inte här: http://www.camdserver.com/en/9-iptv-service.html#a17
4. Vart hittar jag bästa guiden för att ställa in allting?

Tack på förhand!



Svar 3 http://imgur.com/7wQgPLq
Svar 4 Youtube är en outtömmlig källa till kunskap för den som inte vet,med både bild och ljud.
Lycka till!
2017-02-07, 11:48
  #1132
Medlem
Det finns ju ett gäng sidor som tillhandahåller fria m3u och xml listor.
Jag får ofta det att funka men sändningen bryter ibland efter några sekunder.
Har testat både m3u och xml med föreslagna program.

Var hittar jag bäst uppdaterade cmore listor. Jag har allt annat med kanonbild, saknar bara cmore!
PMa gärna
2017-02-07, 13:53
  #1133
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
kör via rapid, laggar som fan på c mores kanaler ikväll. har inte gjort förut, andra kanaler fungerar normalt. ingen annan?

Jag skulle visa en polare igår så han fick se hur bra det var med rapid.
Det har aldrig laggat så mycket för mig tidigare, så förmodligen så var det mitt fel för att jag skulle visa han hur bra det är :/
2017-02-07, 14:46
  #1134
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Har följt det här lite till och från och beslutat mig för att skaffa Iptv. Är det någon här som fortfarande använder kungarna, hur tycker ni att det funkar? För mig är det isåfall PC/ Mac som gäller, någon som köpt deras PC-paket?
2017-02-07, 14:54
  #1135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
Har följt det här lite till och från och beslutat mig för att skaffa Iptv. Är det någon här som fortfarande använder kungarna, hur tycker ni att det funkar? För mig är det isåfall PC/ Mac som gäller, någon som köpt deras PC-paket?

Dom fungerar bra....
2017-02-07, 15:41
  #1136
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Tycker inte ni att Camdserver har för mycket lagg i sin tjänst?

Förmodligen dig problemet ligger hos. Har aldrig upplevt något strul, kör med Samsung TV på SmartIPTV appen. Wi-fi.
2017-02-07, 15:46
  #1137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Förmodligen dig problemet ligger hos. Har aldrig upplevt något strul, kör med Samsung TV på SmartIPTV appen. Wi-fi.

Varför har jag inte samma problem med IPTVKing och RapidIPTV ?
2017-02-07, 15:51
  #1138
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Varför har jag inte samma problem med IPTVKing och RapidIPTV ?

Bra fråga. Själv hade jag ett abonnemang hos IPTVKing för några dagar sedan som löpte ut. Ganska nöjd med mitt köp där, de svenska kanalerna fungerade som de skulle och upplevde inga större problem förutom någon buffring som dök upp då och då. Däremot Rapid är det sämsta köpet jag någonsin har gjort, som tur är köpte man bara 1 månad där.

Kör nu på Camdserver och tycker det fungerar minst lika bra som Kingens, kommer köra på dessa då det dessutom är några hundringar billigare än Kingens. Vad kör du Camdservers på för enhet?
2017-02-07, 15:55
  #1139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Bra fråga. Själv hade jag ett abonnemang hos IPTVKing för några dagar sedan som löpte ut. Ganska nöjd med mitt köp där, de svenska kanalerna fungerade som de skulle och upplevde inga större problem förutom någon buffring som dök upp då och då. Däremot Rapid är det sämsta köpet jag någonsin har gjort, som tur är köpte man bara 1 månad där.

Kör nu på Camdserver och tycker det fungerar minst lika bra som Kingens, kommer köra på dessa då det dessutom är några hundringar billigare än Kingens. Vad kör du Camdservers på för enhet?


Jag kör på en MAG 254.

Min upplevelse var att IPTVKing fungerade lika bra som RapidIPTV. Bägge var samma sak.

Camdserver upplevde jag hade en "högre kvalitet" på bilden, när det kommer till speciellt VIASAT kanalerna. Men det kunde dock frysa och lagga för ofta, och var allmänt trögt.

Sen att King/Rapid har EPG samt undertexter till kanalerna, är bara ett plus ...
2017-02-07, 16:30
  #1140
Medlem
jag har iaf undertexter via Camdserver...och EPG via appen IPTV Extreme
__________________
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-07 kl. 16:36.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback