Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-04, 00:08
  #997
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Rätt intressant. Det beror lite på hur man utformar mailet som man skickar till dom har jag märkt. Har nu fått ett trial konto.

Haha ja, verkar som det. Egentligen tycker jag det är för mycket begärt, ska bara räcka med att fråga efter trial kort & gott och få det på en gång men de verkar lite skeptiska till vilka det är som frågar verkar det som. Skönt att det löste sig iallafall. Hur är dina upplevelser hittills?
2017-02-04, 00:18
  #998
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Följde tråden lite i början, men har inte läst på ett tag. Skulle någon kunna sammanfatta vad man kommit fram till. Ingen verkar prata IPTVking längre, vad var det för fel på dem? Det verkar vara camdserver som gäller nu alltså, varför?

Hur funkar detta när det kommer till mer avancerade funktioner? Är det någon som kommit fram till en smidig lösning för att spela upp på flera TV-apparater i hemmet? Finns det någon leverantör som tillåter att man tar emot 2 eller fler streams samtidigt? Finns det något sätt att markera program man vill se så att de spelas in automatiskt, och sedan kan man börja kolla på de 10 minuter efter start, och spola fram och tillbaka trots att det är "live"?

Jag har en Synology NAS så drömmen skulle ju vara att hantera IPTV via den och sedan streama vidare till andra apparater runt om i hemmet, och spela in en stream samtidigt som man kollar på en annan med spolningsfunktion etc. Vi kanske inte riktigt är där ännu, men är det någon som har experimenterat med liknande och kommit fram till något?
2017-02-04, 00:34
  #999
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Hur länge har ni väntat på Camdserver? betalade via paypal för en timme sedan och ännu har jag inte fått nåt mail?!
2017-02-04, 11:28
  #1000
Medlem
N!xxos avatar
Tänkte kolla om någon har ett liknande problem, jag använder mig av "kingen" (iptvking) direkt via min smartTV via IPTV appen. Sitter på 30mbit och har inga problem alls med HD kanaler eller liknande.
Jag kan dock inte kolla på några utav VOD kanalerna, utan kan titta ca 2-3min utan problem sedan kommer det fram "buffrar" och filmen hoppar allt från 10min till 30min fram i filmen ?
2017-02-04, 12:52
  #1001
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hur länge har ni väntat på Camdserver? betalade via paypal för en timme sedan och ännu har jag inte fått nåt mail?!

Fortfarande inte fått nåt...
2017-02-04, 13:05
  #1002
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Om du kör på Samsung SmartTV kan du markera dom kanaler du vill se med *Favoriter,som då blir en speciell lista.
Samma med MAG:en tror jag.


Hur menar du nu? Någon knapp på fjärrkontrollen som heter favoriter lr? Hittar ingen sådan
2017-02-04, 14:04
  #1003
Medlem
Är det någon som vet om det går att få subtitles till C more och viasat kanalerna på Smart IPTV appen?
2017-02-04, 15:39
  #1004
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngergreger
Är det någon som vet om det går att få subtitles till C more och viasat kanalerna på Smart IPTV appen?

VLC som gäller då
2017-02-04, 15:44
  #1005
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Fortfarande inte fått nåt...


Efter påtryckningar till supporten så fick jag min länk Cmore Sport laggar en aning men allt annat flyter på fint
2017-02-04, 15:59
  #1006
Medlem
NickLidstroms avatar
Kan någon vänlig själ kolla sen om VIASAT NHL 1-8 finns och fungerar på camdserver, det är tidiga nhl matcher som drar igång vid 19.00 ikväll så då kan ni se om det funkar.
2017-02-04, 16:08
  #1007
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Hur länge har ni väntat på Camdserver? betalade via paypal för en timme sedan och ännu har jag inte fått nåt mail?!


Är du nervös att du blir blåst på pengarna?
Camdserver har funnits i många ,minst (2) år.
Har som sagt nyttjat deras tjänster sedan dess.
Ibland tar det upp till ett dygn innan dom svarar efter betalning och skickar länken eller m3u filen,eller kontoinfon till Dreamboxen.
Skall man vara kvar på marknaden så går det inte att blåsa kunder,eller hur?

Simma lugnt
2017-02-04, 16:14
  #1008
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Någon som testat Digitalsatkey?

Ja,körde Dreamboxen under ett år med dom ,innan jag gick över Camdserver.
Helt ok,men Camdserver låg i framkant med att visa HD på Viasat,vilket avgjorde
till deras fördel.

Verkar som dom löser eventuella dekrypteringsproblem på ett snabbt och bra
sätt för oss kunder.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback