Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-10, 17:28
Medlem
Är det någon som kan svara på varför vissa kanaler saknar ljud för mig? Har IPTV genom The Cable Guys som i övrigt funkar klockrent. Enda problemet är att vissa kanaler saknar ljud, t.ex alla Discovery Chanel (SE, HD, FHD), Animal Planet samt Eurosport 1, medans jag på Eurosport 2 har utmärkt ljud.

Tacksam om någon har en teori vad som kan vara galet
2018-02-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Min epg har försvunnit, har provat att lägga in det igen men vill inte fungera alls, kör Kodi. Nån som har ett förslag på hur man ska kunna få det att funka igen?

Är det iptv abb från rapid (iptv.community? Isåfall kan du kontakta resellern du köpte från så kan han fixa EPG till dig
2018-02-10, 18:31
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvben
Är det iptv abb från rapid (iptv.community? Isåfall kan du kontakta resellern du köpte från så kan han fixa EPG till dig
Jag har snackat med min operatör, vi har lyckats fixa epg'n för dom svenska kanalerna men inte dom övriga. Han jobbar på det...
2018-02-10, 18:44
Medlem
Hur upplever ni iptv från geniptv?
Sista tiden har EPG slutat att fungera och många kanaler (framförallt FHD) börjat hacka och lagga. Det är inte min uppkoppling det är fel på, sitter på 250 mbit.

Finns det någon annan som fungerar bättre? Kör via en TV-box som heter M8S pro L
2018-02-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxx09
Sista tiden har EPG slutat att fungera och många kanaler (framförallt FHD) börjat hacka och lagga. Det är inte min uppkoppling det är fel på, sitter på 250 mbit.

Finns det någon annan som fungerar bättre? Kör via en TV-box som heter M8S pro L
Jag har använt Gen ganska mycket senaste månaden och inte märkt av något strul alls funkat mycket bättre än Rapid iaf och epg fungerar bra i smart tv (samsung)
2018-02-10, 19:56
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:

nog din box som är skit ursäkta ordvalet men förvänta dig inte så mycket av en box som kostar typ 150kr. Som använder Android clone i som hårdvara och som egentligen är till för mobiltelefoner.
2018-02-10, 20:34
Medlem
Citat:

Kör en Formulerbox vi geniptv och det hackar för mig också på FHD kanaler
Polaren har exakt samma grejor och nät men för han funkar det utan hack och lagg. Kan kanske vara hos oss problemet ligger
2018-02-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
nog din box som är skit ursäkta ordvalet men förvänta dig inte så mycket av en box som kostar typ 150kr. Som använder Android clone i som hårdvara och som egentligen är till för mobiltelefoner.

Jag har också funderat på om det är boxen och visst kan det vara det, men den kostar faktiskt ca 500kr och enligt de recensioner jag kollade på innan jag köpte den ska den klara av 4k. Har testat netflix i full HD och det är inget problem, likaså Youtube. Har även testat andra ip-tv appar än kodi och det blir samma bekymmer på dem. Stört problem är det när kanalen sänder i 5.1 surround och FHD. Men det funkar som sagt i netflix....
2018-02-10, 21:38
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Jag har också funderat på om det är boxen och visst kan det vara det, men den kostar faktiskt ca 500kr och enligt de recensioner jag kollade på innan jag köpte den ska den klara av 4k. Har testat netflix i full HD och det är inget problem, likaså Youtube. Har även testat andra ip-tv appar än kodi och det blir samma bekymmer på dem. Stört problem är det när kanalen sänder i 5.1 surround och FHD. Men det funkar som sagt i netflix....
netflix kommer du aldrig märka störningar som med iptv. Behöver inte vara boxen heller kan vara din isp, router iptv leverantör många faktorer spelar in. Jag skulle testa att kolla vilka kanaler som hackar på boxen, sen ta länken köra den i telefonen på samma kanaler för att se om dom hackar även där.
2018-02-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
netflix kommer du aldrig märka störningar som med iptv. Behöver inte vara boxen heller kan vara din isp, router iptv leverantör många faktorer spelar in. Jag skulle testa att kolla vilka kanaler som hackar på boxen, sen ta länken köra den i telefonen på samma kanaler för att se om dom hackar även där.

MakeMyDay84: Behöver kontakt gällande camdserver reseller
Senast redigerad av ziggytoxic 2018-02-10 kl. 22:35.
2018-02-11, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joq3
Kör i dagsläget Rapid IPTV, har haft det i över ett år. Är inte helt nöjd och mitt "årsabonnemang" går ut strax.
Problemen jag har haft är att det hackar ibland, och buffrar, detta händer ofta på kanaler som sänder stora matcher. Typ C More etc.

Jag kör med en Mi Box (Android TV) genom Perfect Player och trådad anslutning till boxen.
Har 250/100 Mbit Fiber.

Jag har uteslutit att det är något fel i hårdvaran och anslutningen. Det kan fungera helt klockrent i flera dagar, för att plötsligt börja krångla på vissa kanaler (ofta kanaler med många tittare).

Så vad är det bästa och mest stabila just nu?

Söker utbud som Rapid IPTV, dvs. C More, Viasat, Discovery och alla "vanliga kanaler".

Köp en bättre box som är gjord bara till att titta på tv. Kör rapid med formuler box utan lag. Det bästa jag testat hittills. Du behöver ju inte köpa formuler boxen från just rapid. En formuler nano är inte så dyrt
2018-02-11, 05:42
Medlem
Köp aldrig från smartworldiptv. De är skit snabba på att svara mail när det gäller betalning, men redan när dom får betalningen så slutar de svara. De raderar kritik kommentarer på deras Facebook sida. De garanterar leveransen på ca en vecka(bullshit)
Nu tar de swish bara eftersom att dom inte får längre ta emot betalt via paypal. Det har gått 3 veckor sen jag köpte boxen utan svar. Och det är nån jävel som heter ”yahia” som tar emot switchen.
Fick byta till rapidiptvsweden, och det fungerar kanon med formuler boxen. Jag räknar med att jag redan förlorat dom pengarna jag lagt på smartworldiptv, eftersom att det är många av deras nya kunder som klagat, att de inte har fått sina boxar. Det konstiga är att det är bara gamla kunder som är nöjda med dom.
Vill gärna höra erfarenhet av andra som har/haft med smartworldiptv och göra. Och det borde finnas ju en tråd speciellt så att andra inte blir lurad pga dom. Anmällning pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in