Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 20:39
  #5365
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om du pratar om ABC, FOX, NBC, CW etc så kör DEXTERTV från Philadelphia dvs EST.
GearsTV har 3 olika versioner från NY, LA & Philadelphia.
Dom övriga jag testat är lite varierande från dag till dag både upplösningar och version.
Då det gäller tidsskillnaden så går det köra med nåt man kan spela in med annars så är det inget problem.
Tack!

Det verkar vara samma problem med IPTV som med VPN, Säljknepet är ju fler kanaler respektive vpn-platser, ju bättre säljer det. Själv skulle jag föredra bra men begränsat antal kanaler respektive högre hastighet på VPN.

GearsTV verkar ha fattat det så ska ta en titt på dom. Resten vill pracka på mej 1000 arabiska kanaler och sån skit men nämner inte överhuvudtaget var de tar sina Amerikanska kanaler ifrån. Tycker efterfrågan från Europa på Pacific Time borde vara högre än östkustens då det passar bättre med europeisk tid.
2017-12-01, 21:38
  #5366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Går det ens att se IPTV på en 60" i bra kvalité, inte ens VIAPLAY lyckas ju leverera sport som flyter på som det ska för 399:- i månaden. Känns som detta är för de som kanske inte är så kräsna och saknar andra alternativ.

Jag tror det är rätt svårt att få en fullt fungerande TV tittande över Internet
2017-12-01, 21:44
  #5367
Medlem
En fråga bara.. varför ska man ha IPTV? Laggar och man blir tokig bara.. Visst 5000 kanaler men... Är jag ensam!? Försöker kika Tiger Woods på C more Golf HD.... vad är poängen?
2017-12-01, 21:48
  #5368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avb
En fråga bara.. varför ska man ha IPTV? Laggar och man blir tokig bara.. Visst 5000 kanaler men... Är jag ensam!? Försöker kika Tiger Woods på C more Golf HD.... vad är poängen?

Av olika anledningar. De flesta vill nog kunna se utländska kanaler. För de som vill se på svenska kanaler så är nog argumentet att det är betydligt billigare än att teckna ett abonnemang hos de stora leverantörerna.
2017-12-01, 21:52
  #5369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Av olika anledningar. De flesta vill nog kunna se utländska kanaler. För de som vill se på svenska kanaler så är nog argumentet att det är betydligt billigare än att teckna ett abonnemang hos de stora leverantörerna.

OK blir nog fixa fram min dreambox imorgon. Svenska kanaler och lagg... Orka, 2017.Ett skämt. Varför satsar inte IPTV leverantörerna på kvalitet framför kvantitet!? En till fråga, vem gillar(accepterar lagg?
2017-12-01, 22:24
  #5370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Går det ens att se IPTV på en 60" i bra kvalité, inte ens VIAPLAY lyckas ju leverera sport som flyter på som det ska för 399:- i månaden. Känns som detta är för de som kanske inte är så kräsna och saknar andra alternativ.

Jag kör på en 65". Iptv ser väldigt mkt bättre ut än Viaplay, iaf när det är en HD kanal. Viaplay har världens sämsta fps också.
2017-12-01, 23:56
  #5371
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avb
OK blir nog fixa fram min dreambox imorgon. Svenska kanaler och lagg... Orka, 2017.Ett skämt. Varför satsar inte IPTV leverantörerna på kvalitet framför kvantitet!? En till fråga, vem gillar(accepterar lagg?

Tyska kanaler t.ex. är hur fina som helst.

Jag väljer IPTV för kvantiteten, gillar att kunna se sport på olika länders kanaler, t.ex. dansk och tysk handboll.

Laggar väldigt sällan för mig.

Vill du bara typ se svenska nyheter och el clasico i 4K finns det lämpligare alternativ.
2017-12-02, 05:23
  #5372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avb
OK blir nog fixa fram min dreambox imorgon. Svenska kanaler och lagg... Orka, 2017.Ett skämt. Varför satsar inte IPTV leverantörerna på kvalitet framför kvantitet!? En till fråga, vem gillar(accepterar lagg?
Lycka till med din Dreambox då Viasat kommer gå över till nyare teknik och byta ut alla gamla kort och har redan börjat med ett antal kanaler.
CMore har pairing på dom flesta sportkanalerna så det fungerar inte heller om man inte har eget abb och CA modul.
2017-12-02, 09:17
  #5373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Lycka till med din Dreambox då Viasat kommer gå över till nyare teknik och byta ut alla gamla kort och har redan börjat med ett antal kanaler.
CMore har pairing på dom flesta sportkanalerna så det fungerar inte heller om man inte har eget abb och CA modul.

Kan man betrakta Dreambox eran som död inom kort?
2017-12-02, 09:34
  #5374
Medlem
Betalar man för kanalerna så fungerar alla med godkänd CA modul hos CD.
Viasat Sport kommer till CD till våren så även dom blir möjliga att se hos CD med CA modul.
Viasat är lite svårare då det inte fungerar i alla boxar och TV apparater trots CI+ stöd.
Vill man få ner kostnaden så kan man skaffa ett par tvillingkort och dela med vänner.
Man kan också utnyttja erbjudanden för nya kunder som ibland kan vara upp till halva priset i upp till 12 mån.
Tillsammans med Playtjänster som ingår så kan man säkert vara runt 10st om vissa klarar sig med att se på Play.
Då blir det bara lite över 100 lappen för Familjepaketet + CMore.
Med Viasat Sport så blir man säkert tvungen betala extra på varje tvillingkort så man får nog räkna med att det hamnar runt 200:-/mån per person då men då kan du se det mesta inkl alla live matcher från NHL och Allsvenskan i ishockey med om man ser på Playtjänsten.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-02 kl. 09:58.
2017-12-02, 09:58
  #5375
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Lycka till med din Dreambox då Viasat kommer gå över till nyare teknik och byta ut alla gamla kort och har redan börjat med ett antal kanaler.
CMore har pairing på dom flesta sportkanalerna så det fungerar inte heller om man inte har eget abb och CA modul.
Så detta påverkar inte IPTV utan enbart parabol?
2017-12-02, 10:03
  #5376
Medlem
Pratar om parabol och cardsharing nu som kommer påverkas av det.
Viasat går över till MPEG4 och kommer kräva HD box för alla kanaler även vanliga som SVT,TV4 etc.
HD kanaler har visserligen fungerat att kortdela om man lyckats få ur hårdvarunycklar ur en orginalbox men det funkar bara med gamla korten vad jag vet som kommer att bytas ut.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-02 kl. 10:06.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback