Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-05, 13:45
Medlem
Pratar inte om dom svenska försäljarna utan jag pratar om att reseller betalar 65€/år + vissa avgifter för transaktioner.
Skulle du sälja nåt utan att göra nån vinst på det?

Ja Cuvillier är kanske den mest kända men det finns en hel del oärliga som sålt annat på Rapids forum som varit ett problem och många har blivit bannade för det.
2017-11-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Pratar inte om dom svenska försäljarna utan jag pratar om att reseller betalar 65€/år + vissa avgifter för transaktioner.
Skulle du sälja nåt utan att göra nån vinst på det?

Ja Cuvillier är kanske den mest kända men det finns en hel del oärliga som sålt annat på Rapids forum som varit ett problem och många har blivit bannade för det.

Absolut. Nej jag skulle inte sälja eftersom att jag inte kan konkurrera med priserna. Men det är så det fungerar, Kapitalism. IPTVking är ju en reseller för Rapid, men tar nästan dubbelt så mycket i pris. Deras nisch är ju att svenskspråkiga, och kan ge support på svenska. Men jag som konsument ser ingen fördel av att handla från IPTVKING, varför betala det dubbla för samma produkt?
Det är ju i min fördel att "cut out the middleman", jag kommer inte att handla från en svensk reseller bara för att stödja deras verksamhet.

Sen måste jag säga, du har rätt som säger att att majoriteten av alla resellers inte tar 70 euro för 1 år, utan man får betala 5-15 euro +
Senast redigerad av sb23 2017-11-05 kl. 14:02.
2017-11-05, 14:01
Medlem
Ja men även om man inte tänker på pengar så skulle jag aldrig ge bort nåt gratis samtidigt som man samtidigt tar stora risker.
Visst man kan kanske få in ett par euro per såld abb även med €70 om man köper mycket credits men risken finns då att dom går förlorad om allt tas ner eller liknande så man vill inte ha för mycket credits heller.
Jag pratar fortfarande inte om svenska leverantörer som du snöat in dig på.
Jag har hela tiden pratat om att man ska ha ett riktmärke på runt 90€ då kan man nog vara mer lugn att man inte blir lurad. Har inget med svenska leverantörer att göra.
Och efter att själv ha hängt på deras forum ett bra tag så har jag sett problemen med folk som säljer billgt långt under dom flesta andra.
Möjligt att den där du nämner är OK men då är den resellern bara dum eller så är han en i mängden av dom som sen gör som andra gjort det vet vi inte i dagsläget.
Förr eller senare vill han nog ha in mer pengar då han inte får in tillräckligt med vinst som målet ändå måste vara som reseller.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-05 kl. 14:06.
2017-11-05, 14:13
Medlem
Citat:
Ja men även om man inte tänker på pengar så skulle jag aldrig ge bort nåt gratis samtidigt som man samtidigt tar stora risker.
Visst man kan kanske få in ett par euro per såld abb även med €70 om man köper mycket credits men risken finns då att dom går förlorad om allt tas ner eller liknande så man vill inte ha för mycket credits heller.
Jag pratar fortfarande inte om svenska leverantörer som du snöat in dig på.
Jag har hela tiden pratat om att man ska ha ett riktmärke på runt 90€ då kan man nog vara mer lugn att man inte blir lurad. Har inget med svenska leverantörer att göra.

Majoriteten av alla resellers tar lite mer än €70 (några euro mer). Men ditt riktmärke på runt 90 euro... nästan som att du försöker reglera marknaden, fast till vems fördel? Inte konsumenten. Jag började prata om svenska resellers, för att jag tyckte att du lät som en bitter reseller (sorry, jag vet att du inte är en).

Det kommer tråkigt nog alltid att finnas scammers, tror att de kommer försvinna för att priset höjs.
2017-11-05, 14:17
Medlem
Dom flesta resellers tar lite mer för att dom vill göra en vinst inte syssla med välgörenhet.
Folk får ju såklart göra som dom vill och jaga ören att spara och riskera och bli lurad.
90€ eller tom 150€/år är billigt för det är vad jag betalar per månad för CD och Viasat.
Får väl se hur man gör med Viasat nu då det blir oanvändbart i annat än deras egna boxar snart.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-05 kl. 14:20.
2017-11-05, 14:22
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Dom flesta resellers tar lite mer för att dom vill göra en vinst inte syssla med välgörenhet.
Folk får ju såklart göra som dom vill och jaga ören att spara och riskera och bli lurad.
90€ eller tom 150€/år är billigt för det är vad jag betalar per månad för CD och Viasat.
Får väl se hur man gör med Viasat nu då det blir oanvändbart i annat än deras egna boxar snart.
Kommer Viasats kanaler att försvinna helt nu när de lägger om då?
2017-11-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Kommer Viasats kanaler att försvinna helt nu när de lägger om då?
Det kan inte jag svara på.
Lyckas dom inte fixa en source för HD så kommer dom inte att finnas.
Men jag vet att det finns sources för det då jag sett det på flera andra leverantörer.
Även om det inte funkar på cardsharing så går det ju få ut bilden från en orginalbox men kräver ju såklart en box och kort för varje kanal.
Finns ju säkert nåt kabel eller IPTV nät där det går få signal från med men i huvudsak tas signalen ner från satellit.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-05 kl. 14:28.
2017-11-05, 14:25
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Det kan inte jag svara på.
Lyckas dom inte fixa en source för HD så kommer dom inte att finnas.
Men jag vet att det finns sources för det då jag sett det på flera andra leverantörer.
Man får helt enkelt hoppas att det löser sig tills de släcks ner då.
2017-11-05, 18:08
Medlem
Någon mera med problem på cmore hockey kanalen??
2017-11-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blakkur
Någon mera med problem på cmore hockey kanalen??
Inga problem här
2017-11-05, 21:11
Medlem
Någon som vet nått om magic iptv?
http://www.get-your-iptv-now.com/home3
2017-11-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phil89
Någon som vet nått om magic iptv?
http://www.get-your-iptv-now.com/home3

Vad är det som lockar dig med magic iptv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in