2017-10-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Finns Cmores nya kanal "Sportkanalen" på rapid ännu? Jag hittar den inte
Kan dröja innan den kommer då det bara är Telia som har den än sålänge.
2017-10-30, 13:25
Medlem
Som sagt är ny, vad är fördelen med en Mag box eller liknande?
2017-10-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Som sagt är ny, vad är fördelen med en Mag box eller liknande?

Vet inte om andra upplevt samma som jag eller om det ens är en fördel. Men jag tycker kanalerna flyter på mycket bättre via magboxen kontra appen via tvn.
Jag upplever ganska ofta en hel del buffring via min tv-app och då har jag trots allt 100/100 fiber.
Men tror att "motorn" i boxen är snabbare och starkare än motorn i tvn.
Om det ej är så får någon gärna rätta mig
2017-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Beror på vad man är ute efter. Är det bra bild till sportkanaler och bättre stabilitet överlag på de svenska kanalerna ska du köra på Camd. Rapid funkar också, men när den väl ligger nere tar det sån jäkla tid för dem att få upp skiten igen. Blir tröttsamt i längden.

Själv kör jag båda två nuförtiden, Rapid för de utländska kanalerna och Camd för de svenska, blir även perfekt om någon av de skulle ligga nere (Rapid med stor ledning här ). Kostar självklart mer men det är fortfarande en billigare lösning än om man hade köpt kanalerna via någon TV-leverantör.

Fråga på om det är något mer du undrar över.

Vad kostar Camd? Svenska resellers? Swish?
Kör Rapid nu och är överlag nöjd, betalade 720 SEK/år
2017-10-30, 15:53
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Vad kostar Camd? Svenska resellers? Swish?
Kör Rapid nu och är överlag nöjd, betalade 720 SEK/år

Köpte för ca 800 SEK för ett helt år via en reseller, Paypal. Han var inte svensk vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Grymt! Har testat Rapid, Ace (brittisk, mest för sport, inga "vanliga" svenska kanaler), Gen och drog precis igång 24h test av Camd. Har inte märkt av nåt angående stabilitet på Rapid då jag bara testat 24h, stora minuset är ju att Vias*t F*tboll inte är i bra HD. Gen har inte heller kanalen i bra HD.

Camd är bra hittills. Brittiska BT Sp*rt 1 verkar inte vara i bra HD dock.

Ja, de utländska kanalerna är bättre på Rapid. Däremot är Rapids Viasat kanaler ett skämt, får ont i ögonen bara jag råkar bläddra förbi skiten. De satsar väldigt mycket på UK och Tyskland har jag märkt, de svenska kanalerna får inte lika mycket uppmärksamhet och uppdateringar. Därför köpte jag Camd också.
2017-10-30, 16:02
Medlem
Viasat Sport och Film släcks ner i SD version i Jan 2018 så senast då blir källan HD åtminstone.
2017-10-30, 16:55
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Själv kör jag båda två nuförtiden, Rapid för de utländska kanalerna och Camd för de svenska, blir även perfekt om någon av de skulle ligga nere (Rapid med stor ledning här ). Kostar självklart mer men det är fortfarande en billigare lösning än om man hade köpt kanalerna via någon TV-leverantör.

Fråga på om det är något mer du undrar över.

Jag kör också båda nu, känns bra att ha en backup om någon kanal laggar, det är ändå så billigt att det känns värt.
2017-10-30, 19:19
Medlem
selectas avatar
Någon som vet om det finns någon box man kan köra både camd och rapids portaler i och kunna skifta mellan dom två utan att behöva ratta in adressen varje gång man skiftar?

Har idag tvip box 410.
2017-10-30, 19:36
Medlem
Har camd viasat i hd?
Hur är det med 5.1-ljud..här är Rapid på topp, medan andra som Geniptv bara har 2.0..
2017-10-30, 19:59
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Någon som vet om det finns någon box man kan köra både camd och rapids portaler i och kunna skifta mellan dom två utan att behöva ratta in adressen varje gång man skiftar?

Har idag tvip box 410.

Jag använder Mag256 och det går hur bra som helst, antar att det är lika på andra modeller av MAG.

När man väljer reload portal i settings kommer man till stället där man väljer vilken portal man vill ladda.
2017-10-30, 20:47
Medlem
Om man köper ett account med TorGuard och static IP, kan jag dela vpn konto med en kompis så båda kör vpn för iptv? Eller kommer det visas som 2 stream från 1 ip adress?
2017-10-30, 21:34
Medlem
selectas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag använder Mag256 och det går hur bra som helst, antar att det är lika på andra modeller av MAG.

När man väljer reload portal i settings kommer man till stället där man väljer vilken portal man vill ladda.

Någon som vet om det finns någon inställning i tvip box 410 som gör detta möjlig i den också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in