Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 17:31
  #4933
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Kollade Rapids hemsida men det verkar som att de bara kör kreditkort och paypal. Var hittar man dessa säljare då?
I tråden där man söker säljare, bara att skriva att du vill betala I bitcoin.
2017-10-29, 17:32
  #4934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asyladeln
Intressant, har varken fått någon m3u-fil eller instruktioner till att "logga in på min egen portal"... Synd, Rapids hemsida är verkligen värdelös... Går knappt att hitta information om m3u-filer och sånt.

Om du har köpt från reseller, så kontakt med denna och fråga.

Du får en inloggning till en Dashboard där du kan hantera din/dina Rapid anslutningar
2017-10-29, 17:41
  #4935
Medlem
EDIT: Hittade, dum är jag.

Ta bort denna kommentar.
__________________
Senast redigerad av johnnydengode 2017-10-29 kl. 17:45.
2017-10-29, 19:25
  #4936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Om man ska köra VPN på en router skulle jag nog rekomendera en som kostar kring 2000:- åtminstone.
Kolla också ifall det går att installera DD-WRT på den och där kan man alltid installera OpenVPN utöver allt annat extra man får. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database
Om ni väntar till Black Friday eller liknande kanske ni kan få nån sån billigt.

Vad är vitsen med att installera DD-WRT om man ändå har en asus?
VPN funkar ju med original firmware.
2017-10-29, 20:41
  #4937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Vad är vitsen med att installera DD-WRT om man ändå har en asus?
VPN funkar ju med original firmware.

Du får först och främst fler funktioner med dd-wrt. Sedan tror jag inte att du kan välja på Asus original firmware vilka enheter som ska köras över VPN och vilka som inte ska det.

Ett snabbt exempel kan vara att man endast vill köra IPTV enheten via VPN, men inget annat.

Som jag skrev tidigare så finns det betydligt fler funktioner också...
2017-10-29, 21:16
  #4938
Medlem
Är det Rapid som gäller nuförtiden?
Har kört camd ett tag men känner mig redo att byta.
2017-10-29, 21:35
  #4939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppish
Är det Rapid som gäller nuförtiden?
Har kört camd ett tag men känner mig redo att byta.

Är ny till "scenen" och tänkte testa camd. Vad är det som får dig att vilja byta från den?
2017-10-29, 22:55
  #4940
Medlem
densisteidiotens avatar
Sitter med en Mxq box och wifi utan vpn. Vilka appar rekas för att kunna se svenska kanaler (mer än det digitala marknätet)? Behövs vpn? M3u-app? Hur gör man, steg för steg?
2017-10-29, 23:14
  #4941
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Är ny till "scenen" och tänkte testa camd. Vad är det som får dig att vilja byta från den?

Beror på vad man är ute efter. Är det bra bild till sportkanaler och bättre stabilitet överlag på de svenska kanalerna ska du köra på Camd. Rapid funkar också, men när den väl ligger nere tar det sån jäkla tid för dem att få upp skiten igen. Blir tröttsamt i längden.

Själv kör jag båda två nuförtiden, Rapid för de utländska kanalerna och Camd för de svenska, blir även perfekt om någon av de skulle ligga nere (Rapid med stor ledning här ). Kostar självklart mer men det är fortfarande en billigare lösning än om man hade köpt kanalerna via någon TV-leverantör.

Fråga på om det är något mer du undrar över.
2017-10-30, 10:55
  #4942
Medlem
Finns Cmores nya kanal "Sportkanalen" på rapid ännu? Jag hittar den inte
2017-10-30, 11:14
  #4943
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Finns Cmores nya kanal "Sportkanalen" på rapid ännu? Jag hittar den inte
Nej den finns inte ännu. Finns en tråd om den på deras forum så de vet i alla fall om att folk vill ha den.
2017-10-30, 11:56
  #4944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Beror på vad man är ute efter. Är det bra bild till sportkanaler och bättre stabilitet överlag på de svenska kanalerna ska du köra på Camd. Rapid funkar också, men när den väl ligger nere tar det sån jäkla tid för dem att få upp skiten igen. Blir tröttsamt i längden.

Själv kör jag båda två nuförtiden, Rapid för de utländska kanalerna och Camd för de svenska, blir även perfekt om någon av de skulle ligga nere (Rapid med stor ledning här ). Kostar självklart mer men det är fortfarande en billigare lösning än om man hade köpt kanalerna via någon TV-leverantör.

Fråga på om det är något mer du undrar över.

Grymt! Har testat Rapid, Ace (brittisk, mest för sport, inga "vanliga" svenska kanaler), Gen och drog precis igång 24h test av Camd. Har inte märkt av nåt angående stabilitet på Rapid då jag bara testat 24h, stora minuset är ju att Vias*t F*tboll inte är i bra HD. Gen har inte heller kanalen i bra HD.

Camd är bra hittills. Brittiska BT Sp*rt 1 verkar inte vara i bra HD dock.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback