Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 00:34
  #4909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Beror helt på vad TS har för grundläggande hastighet på sitt internet och vad han egentligen vill ha ut.

Vad jag uppfattade hade TS 100mb ned och jag uppfattade att han ville ha IPTV via rapid :-)
__________________
Senast redigerad av svaladanos 2017-10-29 kl. 00:40.
2017-10-29, 00:35
  #4910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaladanos
Så för att sammanfatta... Många av oss som använder vpn till vår IPTV talar varmt om torguard. Om du ska ha en vpn-router med allokerad ip, vilket rapid kräver som var tjänsten som togs upp i frågan ställd till oss. Fungerar de routrar jag föreslog tillfredställande för detta ändamål.

Jag tänkte att personen som ställde frågan skulle få svar på just sitt spörsmål. Han hade testat torguard, med en router som inte fungerade tillfredsställande. Jag tipsade om routrar som skulle kunna fungera för det han efterfrågade. Vi är ju ändå här för att hjälpa varandra utifrån där var och en står. :-)

Ja, och det är ju faktiskt trevligt att du vill hjälpa till. Men jag skulle säga att med stor sannolikhet så skulle personen som ställde frågan få ut samma hastigheter (kanske något bättre) med routrarna som du rekommenderade som den enheten han redan har, som han kallar för router...

Edit: Jag har inget negativt att säga om Torguard. Det är säkert en bra tjänst...
2017-10-29, 08:51
  #4911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Spelar väl ingen roll vem leverantören av VPN tjänsten är. Ska du ha en välfungerande OPENVPN installerat på routern, så behöver du en router som är snabb nog också för att klara av det.

Nu snackar jag inte om internethastighet som routern klarar av. Jag snackar om routerns processor prestanda...

Installerar man verkligen vpn på routern?
Inte alla insatt i hur det funkar men var inne på deras hemsida, verkar ju vara en datorn det ska installeras på enligt dom.
Något negativt med att ha en vpn?
Typ netflix och play-tjänster, kommer dom tro man befinner sig utomlands eller nått?
2017-10-29, 09:03
  #4912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Installerar man verkligen vpn på routern?
Inte alla insatt i hur det funkar men var inne på deras hemsida, verkar ju vara en datorn det ska installeras på enligt dom.
Något negativt med att ha en vpn?
Typ netflix och play-tjänster, kommer dom tro man befinner sig utomlands eller nått?

Du kan installera det på routern också. Då kommer alla enheter som ansluts till router (både med tråd och wifi) att köras över vpn. Det är ett smidigare sätt än att installera vpn på varenda enhet, om man nu vill att alla enheter ska köras på vpn.
2017-10-29, 09:13
  #4913
Medlem
Nu har jag läst på lite, har en asus-router så lite nyfiken blev jag.
Inga nackdelar då?
2017-10-29, 09:29
  #4914
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Du kan installera det på routern också. Då kommer alla enheter som ansluts till router (både med tråd och wifi) att köras över vpn. Det är ett smidigare sätt än att installera vpn på varenda enhet, om man nu vill att alla enheter ska köras på vpn.
Finns det nån bra info hur man gör då? Jag har en router från Comhem.
2017-10-29, 09:41
  #4915
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Nu har jag läst på lite, har en asus-router så lite nyfiken blev jag.
Inga nackdelar då?
Nej
2017-10-29, 10:08
  #4916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Finns det nån bra info hur man gör då? Jag har en router från Comhem.

Jag vet att Asus routers brukar ha en funktion att lägga till openvpn. Vet dock inte hur det fungerar med Comhem routrar
2017-10-29, 10:09
  #4917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74
Nu har jag läst på lite, har en asus-router så lite nyfiken blev jag.
Inga nackdelar då?

Ju bättre spec på routern desto snabbare och stabilare uppkoppling får du genom vpn.

Ju högre kryptering en vpn tjänst har, desto mer krävande för routerns prestanda är det
2017-10-29, 11:05
  #4918
Medlem
Om man ska köra VPN på en router skulle jag nog rekomendera en som kostar kring 2000:- åtminstone.
Kolla också ifall det går att installera DD-WRT på den och där kan man alltid installera OpenVPN utöver allt annat extra man får. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database
Om ni väntar till Black Friday eller liknande kanske ni kan få nån sån billigt.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-10-29 kl. 11:10.
2017-10-29, 13:12
  #4919
Medlem
Dugins avatar
Någon kan rekommendera en leverantör med bitcoins som betalmöjlighet? Helst inte IPTVKING då dessa är värdelösa.
2017-10-29, 13:25
  #4920
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Någon kan rekommendera en leverantör med bitcoins som betalmöjlighet? Helst inte IPTVKING då dessa är värdelösa.
Det finns säljare till rapid som tar bitcoin.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback