Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-13, 13:37
Medlem
Någon som har erfarenhet av dessa boxar nedan? Är de kompatibla med leverantörerna?

Har provar en Nvidia sheild och tycker den fungerar bra. Problemet är övriga familjen som vill ha en enkel Box som alltid startar i tv läge och traditionell fjärrkontroll. Är inne på en Mag 256 men nu när det kommit nyare boxar med bättre prestanda blir jag mer sugen på dessa.
Hur beter sig 410 som är android. Startar den som 256?

Mag 351/352

http://www.swedishdigital.se/index.p...roduct_id=1160

Mag 410 android

http://www.swedishdigital.se/index.p...roduct_id=1161
2017-09-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWild
Någon som har erfarenhet av dessa boxar nedan? Är de kompatibla med leverantörerna?

Har provar en Nvidia sheild och tycker den fungerar bra. Problemet är övriga familjen som vill ha en enkel Box som alltid startar i tv läge och traditionell fjärrkontroll. Är inne på en Mag 256 men nu när det kommit nyare boxar med bättre prestanda blir jag mer sugen på dessa.
Hur beter sig 410 som är android. Startar den som 256?

Mag 351/352

http://www.swedishdigital.se/index.p...roduct_id=1160

Mag 410 android

http://www.swedishdigital.se/index.p...roduct_id=1161

Som renodlad tv box så rekommenderar jag TVIP S-Box 410/412.

Testat lite olika och även just denna jag rekommenderar i androidläge men gillade inte alls det så kör den enbart som tv-box och då funkar den prima!
2017-09-13, 13:52
Medlem
FuriousRages avatar
2-3 frågor som kan ha ställts tidigare.

1) Finns det ett "paket" med "bara" svenska/nordiska kanaler, med typ Hd-kanaler osv?
1a) Om inte, finns det ett enkelt sätt att sortera ut sin länk så man bara får de kanaler man vill ha?

2) Vilken hastighet behövs minst för att streama HD från dessa servrar? Jag huserar i ett hotell halva veckorna just nu och fungerade på en box som jag kan ta med mig och ansluta till hotellets gäst-nätverk (med captive portal), dock är nätet slött på hotellet. Men jag kan t.ex. streama GoT på min nVidia Shield via det trådlösa och med hdmi-kabel till deras tv.
2017-09-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragor
Som renodlad tv box så rekommenderar jag TVIP S-Box 410/412.

Testat lite olika och även just denna jag rekommenderar i androidläge men gillade inte alls det så kör den enbart som tv-box och då funkar den prima!

Du kan inte heller få undertext på Viasatkanalerna då antar jag?
2017-09-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson
Väldigt tveksamt att Camdserver har reseller. I vintras gick det inte och betala med paypal men nu när jag förnyade så accepterade de paypal.
Boyette säljer både Camdserver och Rapid och ett par andra
2017-09-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Du kan inte heller få undertext på Viasatkanalerna då antar jag?

Tyvärr inte i nuläget.
2017-09-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Jag upplever stora problem med Tv4 HD senaste tiden, speciellt senaste dagarna, frysningar och buffring. Sjukt störande.

Jag har dock inga frysningar på tv4 , men lite osäker på om vi har samma "leverantör"
heter dock iptvking men när jag betalat så tackar "crkiptv"för betalningen.
2017-09-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
För segt internet, så den inte hinner buffra helt

Vad är rapid forumet ??
2017-09-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sman69
Jag har dock inga frysningar på tv4 , men lite osäker på om vi har samma "leverantör"
heter dock iptvking men när jag betalat så tackar "crkiptv"för betalningen.

Trodde dom också var Rapid?
2017-09-13, 16:59
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Att det går tillbaka några sekunder beror på att om man kör med m3u8 (HLS) så är streamen indelad i segment och om den failar på 1 segment eller startar om så spelas den segmentet upp igen och resultatet blir att den hoppar tillbaka. Och ja 10mbit innebär problem du behöver åtminstone 20mbit men om du har annat igång eller fler som använder nätverket så bör du ha mer och en router som inte säckar ihop efter ett par stycken kopplar upp sig.

Tack för förklaringen. Vi planerar att skaffa 100 mbit, så jag antar att du säger här att det då inte borde vara något problem? För att även om vi har flera personer inkopplade samtidigt (vi har två datorer i huset), så borde vi väl då åtminstone ha 70 mbit/s hastighet vilket borde räcka?

Notera att när detta händer så mäter jag internethastigheten i bredbandskollen och då är det runt 6-7 mbit/s!
2017-09-13, 18:31
Medlem
Svårt att svara på då det är många faktorer som påverkar.
Spelar ingen roll om du sitter med 10 terabit ifall man har dålig routing eller paket förloras på vägen av nån anledning.
Sen så påverkar det vad man har för grejer själv med som kablar, router, hur många enheter som kopplar upp sig, inställningar osv. Sett många routrar där man kan tappa paket tom inom sitt eget nätverk. Och tappar det ett paket så blir det lagg.
2017-09-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
2-3 frågor som kan ha ställts tidigare.

1) Finns det ett "paket" med "bara" svenska/nordiska kanaler, med typ Hd-kanaler osv?
1a) Om inte, finns det ett enkelt sätt att sortera ut sin länk så man bara får de kanaler man vill ha?

2) Vilken hastighet behövs minst för att streama HD från dessa servrar? Jag huserar i ett hotell halva veckorna just nu och fungerade på en box som jag kan ta med mig och ansluta till hotellets gäst-nätverk (med captive portal), dock är nätet slött på hotellet. Men jag kan t.ex. streama GoT på min nVidia Shield via det trådlösa och med hdmi-kabel till deras tv.

I android tv appen kan man markera vilka man vill ha som favoriter sedan väljer man bara favoritlistan , appen startar där man avslutat senast. Detta funkar bra för mig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in