Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 17:18
  #3601
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telgetokar
Har du provat köra med kabeln direkt från utaget som det står lan 2 på ? ( för iptv)

Ja. Det fungerade förut men inte nu. Vi har bytt ifrån Telia till Fiber. (IP-Only)

Jag drog mediakonvertern till uttaget(hubbar som vi har i hallen) och senare till Android boxen. (x96). Nu får jag inget internet på boxen om jag drar direkt. Jag måste gå igenom via fiberswitchen.

http://www.volktek.se/html/mediakonvertrar.html

Vi har en sån(NXF742) som har fiberkablar samt ethernet kabel och sedan vidare till en fiber-switch.
https://www.intenogroup.com/products...verter/xg6846/
Den där sitter vid hallen, ovanför hubbarna som man kan koppla ethernet till vissa ställen i lägenheten.

Har försökt att stänga av den och testa igen, samt reset på 15sek och allt.

När jag använder min egna IP på mobilen och använder IUDTV med mitt abonnemang så fungerar allt 100% så det är något med min uppkoppling hemma.

Jag förstår bara inte vad det är som blockar alla kanaler. Min ISP? Fiberswitchen?
Mediakonvertern?


Zzzzzz..
2017-08-05, 21:25
  #3602
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Ja. Det fungerade förut men inte nu. Vi har bytt ifrån Telia till Fiber. (IP-Only)

Jag drog mediakonvertern till uttaget(hubbar som vi har i hallen) och senare till Android boxen. (x96). Nu får jag inget internet på boxen om jag drar direkt. Jag måste gå igenom via fiberswitchen.

http://www.volktek.se/html/mediakonvertrar.html

Vi har en sån(NXF742) som har fiberkablar samt ethernet kabel och sedan vidare till en fiber-switch.
https://www.intenogroup.com/products...verter/xg6846/
Den där sitter vid hallen, ovanför hubbarna som man kan koppla ethernet till vissa ställen i lägenheten.

Har försökt att stänga av den och testa igen, samt reset på 15sek och allt.

När jag använder min egna IP på mobilen och använder IUDTV med mitt abonnemang så fungerar allt 100% så det är något med min uppkoppling hemma.

Jag förstår bara inte vad det är som blockar alla kanaler. Min ISP? Fiberswitchen?
Mediakonvertern?


Zzzzzz..
Känns som att din android-box inte får en IP-adress. Har du testat att frågan din ISP om en publik IP-adress?
2017-08-05, 22:05
  #3603
Medlem
Det är inte så att den är kopplad direkt mot nätet och inte kan få nån mer IP address än det som används?
Kanske måste vara bakom en router för att det ska fungera.
2017-08-06, 10:50
  #3604
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Känns som att din android-box inte får en IP-adress. Har du testat att frågan din ISP om en publik IP-adress?

Nej. Ska ringa dom imorgon och kolla. Det kan fungera. =)

Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det är inte så att den är kopplad direkt mot nätet och inte kan få nån mer IP address än det som används?
Kanske måste vara bakom en router för att det ska fungera.

Mjo, det kanske är så. Det fungerade utan router förut iallafall. Det kanske behövs med en router nu med fiber. Jag har verkligen testat allt. Bytt och använt alla uttag samt testat med QoS och utan på routern. Ingenting händer. Stängde även ner VPN och försökte då.

Jag stängde av allt igår också och bytte IP-adress nyss. Inget resultat.
Så jag är inte IP-bannad på abonnemanget iallafall.

Nu är det frågan om fiberswitchen, router eller ISP är felet.
Sjukt frustrerande när det är 802940394820 olika saker som kan bidra till störningen.
2017-08-06, 16:44
  #3605
Medlem
Om man streamar en HD sändning - men inte har mbps så det räcker - och det laggar för mycket Kan man inte på ngt sätt skruva ner farten till SD i stället. Använder VLC player.
2017-08-06, 19:01
  #3606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Om man streamar en HD sändning - men inte har mbps så det räcker - och det laggar för mycket Kan man inte på ngt sätt skruva ner farten till SD i stället. Använder VLC player.
Det finns ofta SD versioner av kanalerna men det är inte alltid det tar mindre bandbredd då HD versionerna kan vara kraftigt komprimerade samtidigt som SD versionen använder sig av en mindre effektiv komprimering (MPEG2 istället för MPEG4).
Dom nordiska kanalerna i FHD är normalt av ganska bra kvalite så där blir det säkert skillnad.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-06 kl. 19:04.
2017-08-06, 19:53
  #3607
Medlem
Storepojkes avatar
Har nu haft iptv ett helt år nästan och alltid funkat bra!

Något som dock irriterar är när jag ska se fotboll på vissa kanaler och bollen fladdrar när de passar alt slår inlägg.

Någon som har samma problem?
Ser på kanalerna via iptv-appen bör nämnas.

Ni som kör med boxen upplever ni samma sak?
2017-08-06, 21:05
  #3608
Medlem
Seppo1337s avatar
Är det någon som vet hur det funkar utomlands? Farsan bor i Spanien och jag har snackat om iptvking. Går det att använda i Spanien utan problem osv?
2017-08-06, 21:45
  #3609
Medlem
Är något leds på Camd eftersom filmkanalerna inte fungerat riktigt på flera månader samt frysningar på sportkanalerna och tänkte köpa Rapid under PL och SHL/HA säsongerna. Läste nu på forumet att det verkar vara samma problem på svenska kanaler med dessa frysningar på en del kanaler. Stämmer det?
2017-08-06, 22:11
  #3610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Är det någon som vet hur det funkar utomlands? Farsan bor i Spanien och jag har snackat om iptvking. Går det att använda i Spanien utan problem osv?
Sålänge ISP inte blockar streams ska det inte vara nåt problem.
Det är nåt som börjar vara ett växande problem runtom Europa speciellt i England.
Men det går köra VPN med dedikerad IP så funkar det.
Dedikerad krävs eftersom man blir blockad annars då många delar samma IP och byts ofta.
2017-08-07, 10:54
  #3611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Nej. Ska ringa dom imorgon och kolla. Det kan fungera. =)



Mjo, det kanske är så. Det fungerade utan router förut iallafall. Det kanske behövs med en router nu med fiber. Jag har verkligen testat allt. Bytt och använt alla uttag samt testat med QoS och utan på routern. Ingenting händer. Stängde även ner VPN och försökte då.

Jag stängde av allt igår också och bytte IP-adress nyss. Inget resultat.
Så jag är inte IP-bannad på abonnemanget iallafall.

Nu är det frågan om fiberswitchen, router eller ISP är felet.
Sjukt frustrerande när det är 802940394820 olika saker som kan bidra till störningen.

Trist att det strular, jag kör min box direkt mot fiberswitchen och det fungerar utan routern i alla fall.
2017-08-07, 11:41
  #3612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Har nån någon bra länk till epg till rapids utbud?
http://estiptv.site/epg/SCAND_guide.xml.gz

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback