Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 20:50
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfmovie
Rapid innehåller inte Viasat hockey HD?

Det varierar, ofta är det HD men ibland är den i SD.
2017-08-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Varför skulle det vara svårt? Så fungerar ju alla serverbaserade film tjänster, klippet laddar när du trycker på play.

Rapid har ganska bra med filmer i sitt utbud.
Ja men du har inte tillgång till Play utan ett abbonemang så det är inte så enkelt som att bara trycka Play.
Dom kan streama vissa betalmatcher och liknande visst men som sagt så kan abonnemangen stängas ner ganska snabbt då.
Sen körs det ofta mot betal kortservrar och har inte ens tillgång till Play innehållet själva.
2017-08-01, 21:54
Medlem
Citat:
Det varierar, ofta är det HD men ibland är den i SD.
Den är i SD för mig, hur kan det variera menar du?
2017-08-01, 23:40
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja men du har inte tillgång till Play utan ett abbonemang så det är inte så enkelt som att bara trycka Play.
Dom kan streama vissa betalmatcher och liknande visst men som sagt så kan abonnemangen stängas ner ganska snabbt då.
Sen körs det ofta mot betal kortservrar och har inte ens tillgång till Play innehållet själva.
Visste inte att ni menade live innehåll från playtjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av asdfmovie
Den är i SD för mig, hur kan det variera menar du?

Ibland är den i HD, vet inte varför det varierar.
2017-08-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Hej,

Har bytt internetleverantör och min IPTV fungerar inte för tillfället. Ibland så fungerar någon fransk, tysk eller brittisk kanal men generellt så är det helt svart på playlistan.

Kör på IUDTV och det har fungerat bra innan. Gått ifrån Telia till Fiber nu och internet fungerar som vanligt hemma. Boxern har rätt IP adress samt så är det anslutet.

Vet någon vad som kan vara felet?

Har en kompis som kör på samma leverantör så inte fel där heller.

Om leverantören är Bahnhof så är det bara o byta
2017-08-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ibland är den i HD, vet inte varför det varierar.
Aha okej. Blir att fortsätta med Camd.
2017-08-02, 11:41
Medlem
NickLidstroms avatar
Började använda parabolen och box igen 70 spänn i månaden och inga fler gråa hår när det strular.
2017-08-02, 12:44
Medlem
Vaa 70kr i månaden vilka har det priset ??
2017-08-02, 22:31
Medlem
Frågar igen! Är ett blåbär i detta ämne så därför undrar jag, vilken leverantör rekommenderar NI mig? Söker främst svenska kanaler film/sport i bra kvalitet.
2017-08-03, 01:49
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Typ deras play-tjänster? Har tyvärr inte sett någon som lyckats erbjuda play-tjänster via IP-TV och jag har svårt att se hur det skulle fungera.

Många IPTV-leverantörer erbjuder VOD (Video On Demand) som kan jämföras med exempelvis Viaplay, Cmore, Netflix osv, men utbudet är rätt dåligt i jämförelse enligt mig. Extremt få TV-serier och sisådär när det gäller film.

Kolla upp Exodus, ett add on till Kodi. Där finns i stort sett allt, allt jag har sökt finns där, serier och filmer.
Kostar inget heller.
2017-08-03, 10:28
Medlem
Ekols avatar
Finns det något sätt att använd sin NAS-server som mottagare för iptv? Och ifrån den streama till sina boxar osv.?!
Har sökt men inte kommit fram till något bra.
2017-08-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekol
Finns det något sätt att använd sin NAS-server som mottagare för iptv? Och ifrån den streama till sina boxar osv.?!
Har sökt men inte kommit fram till något bra.
Ja du kan kolla om det går att installera TVheadend t.ex. på den så kan du streama och spela in på den.
Du använder då sen pvr.hts klient till Kodi, VLC eller annan valfri klient.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in