Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-26, 10:06
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Ja precis och ännu mer kanaler dessutom som du inte får med parabol, tex USA, Kina osv....

MAG 254 boxen har ju suverän EPG hantering och den snabbaste zappningen på marknaden, den ser inget vidare ut men hårdvaran är bra och stödet stort därute, dock säljs ju inte såna boxar i Sverige.

Tror den nya MAG heter 256, snabbare CPU osv....


nja fler kanaler är det ingen som levererar kör dream idag och ligger på ca 5000 kanaler för 8 euro om året
2016-12-26, 13:24
  #338
Medlem
Ladda ned appen. Har en smart-tv.

Är tjänsten 100% säker? Finns ingen risk att bli påkommen och bötfälld på något sätt?
2016-12-26, 14:06
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trucker.00
Ladda ner appen mrmc på Apple-tv, kostar 40 kr
Beställ en gratis 24-timmars test från iptvking för KODI
Gå in på youtube och sök på IPTV MRMC , översta träffen är en superbra instruktionsvideo.
Finns även en instruktionsvideo på iptvkings hemsida och en steg-för-steg manual där
Enda inställningen är att kopiera länken du får från iptvking och lägga in i MRMC.
Testade igår och fungerar riktigt bra.
Tackar, har laddat ner appen och beställt 24-timmars prov, väntar på mailet bara nu.
2016-12-26, 16:24
  #340
Medlem
Varför vill rapidiptv ha bild på körkort och visakort? Man får censurera bort de mest känsliga siffrorna, men känns ändå sisådär.
2016-12-26, 16:51
  #341
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooze1987
Varför vill rapidiptv ha bild på körkort och visakort? Man får censurera bort de mest känsliga siffrorna, men känns ändå sisådär.

Ja de skulle inte få mina uppgifter i alla fall. Då är ju kungarna bättre. Betalar hellre det än att lämna ut alla mina kort och personuppgifter till tveksamma personer och företag. Gud vet vad de kan hitta på med dem.
2016-12-26, 17:58
  #342
Medlem
Köpte 3 månader till Smarttv från ipking. Allt funkar nästintill perfekt. Hade lite laggproblem på Animal Planet, men det försvann sen. Riktigt nöjd än så länge!
__________________
Senast redigerad av Hackie 2016-12-26 kl. 18:08.
2016-12-26, 18:16
  #343
Medlem
Fördelen med Rapid iptv känns som att de är större, och därför sannolikt finns kvar i längden - samt att de är mycket billigare. Fördelen med Iptvking är att de verkar ha bättre servrar, och således levererar en mer stabil tjänst - men hur bedömer ni sannolikheten att de finns kvar om 1 år? 1500 kr är inte jättefarligt för 1 år förutsatt att de finns kvar i ett år också.
2016-12-26, 19:28
  #344
Medlem
Har nu provat att köra med AppleTv4, fungerade fint att installera och göra inställningarna.
Men jag tycker kvalitén på bilden inte är riktigt bra, men det kanske beror på att det är Appledosan.
Någon som kört både box och AppleTV och kan säga om det är någon skillnad?
2016-12-26, 19:59
  #345
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken56
Har nu provat att köra med AppleTv4, fungerade fint att installera och göra inställningarna.
Men jag tycker kvalitén på bilden inte är riktigt bra, men det kanske beror på att det är Appledosan.
Någon som kört både box och AppleTV och kan säga om det är någon skillnad?


Läste lite smått om att det finns problem om man har Bahnhof som leverantör. Dålig bild eller kanaler som inte fungerar. Kanske kan vara felet?
2016-12-26, 21:33
  #346
Medlem
Jag måste göra något fel, 90% av kanalerna öppnar inte ens utan den laddar bara. Sitter på 300/300 fiber så knappast internetproblem.
2016-12-26, 21:34
  #347
Medlem
Kör min testperiod nu via iptvking och är helnöjd med upplägget. Det enda som stör mig är kategorin multisubs på filmerna. Engelska texten visas i cirka 1 minut sen försvinner den helt och håller.

Kör appen via samsung tv.

Lösning?
2016-12-26, 22:21
  #348
Medlem
Någon påstod att iptvkings servrar ligger i Nederländerna, stämmer det? Här skriver de Hong Kong (https://iptvking.me/forum/viewtopic....d828f3fdb73#p6) vilket skulle gälla för Rapidiptv också?

Iptvking måste väl vara återförsäljare av Rapidiptv? Dels så har de exakt samma kanaler, men dels så är den svenska kanallistan oordnad på exakt samma sätt hos båda numer. Iptvking skyller detta på att de prioriterar EPG, vilket inte känns oseriöst.

Är det verkligen någon skillnad i stabilitet mellan Rapidiptv och Iptvkings?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback