Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-15, 07:06
  #1
Avstängd
Såg precis på tv svt eller tv4 att man ska införa mörkerkamera som filmar 100 meter in i terrängen.
Man intervjuade givetvis godtrogna svenskar som tyckte det var bra. Man planerar o sätta ut sådana i hela landet längs våra vägar.

1. Hur motiverat är detta?
Man har 2.1 trafikled för att få ner möteskrockarna
Man har ju redan viltstängsel så gott som överallt
Stängsel är billigt och effektivt tål väta bra jämfört med elektronik
Kostnad för alla dessa mörkerkameror
Vem har fått ordern och får pengarna för kamerorna? Vem har fattat beslutet?
Vad finns det mer i kamerorna som registreras?

Jag känner olust jag litar inte på staten historiken om ib/palmemordet som inte får lösas
Säpo + 2-3 hemliga organisationer som jobbar med?
Okontrollerad invandring med syfte att?
I affärerna kanske var 500 person tar något ändå ska vi acceptera o bli filmade o lagrade på tape.
Det har även kommit sk viltkameror ute i skogarna för sk kontroll av rovdjursstammen
motivering? Kan det vara så viktigt att ha kameror där folk kan bli fångna på videosekvenser
Man kan sätta upp kameror och skylla på vilt för att se speciella människors rörelsemönster
Det betyder att man aldrig kan vara fri från övervakning även om man vill bo isolerat i skogen
Detta tillsammans med drönare som kommer närmre Usa får tillåtelse att flyga över mm mm mm
Vi har hemliga avlyssningar utanför ambassader var avlyssnas mer?
Jag har en magkänsla att fra gör saker som vi svenskar skulle bli skogstokiga av varje dag årt om.
Vi hjar sett hur säkerhetstjänster gjort så under 60 70 80 tal och det har säkert blivit värre.
Detta utav att svenskarna inte har en egen utrikespolitik man har alltså i stort sett get nyckeln in till fra till amerikanarna och de tillsammans med facebooks servrar iutanför umeå.
Tror att de tokkontrollerar folk och att de tänjer på gränserna och vill ha mer o mer kontroll över folk.
Man snackade om att filma folk i realtid men det var svårt att fokusera satteliterna det är vad som sägs utåt iallafall.
Detta med att vi inte kan lita på staten gör mig rädd att denna omotiverad kameraövervakning har något annan syfte.

Narkotikaövervakning, kontroll av bilar, (flyktinga papperslösa, bankrånare,mördare,) kontroll av fyllekörningar kontroll av spioner koppartjuvar pundare raggare tjuvjägare
vilka som går hem med vilka en sommarkväll jag pallar inte mer samt all övervakning på internet.
Samt en statsminister o en media som ljuger o låter som en papegoja. Man kan faktiskt tänka sig en rebellgrupp eller folk som vill göra revolution också kan kartläggas och oskadligöras tidigt.
__________________
Senast redigerad av Wilgachark 2016-03-15 kl. 07:13.
Citera
2016-03-16, 20:35
  #2
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilgachark
Såg precis på tv svt eller tv4 att man ska införa mörkerkamera som filmar 100 meter in i terrängen.
Man intervjuade givetvis godtrogna svenskar som tyckte det var bra. Man planerar o sätta ut sådana i hela landet längs våra vägar.

1. Hur motiverat är detta?
Man har 2.1 trafikled för att få ner möteskrockarna
Man har ju redan viltstängsel så gott som överallt
Stängsel är billigt och effektivt tål väta bra jämfört med elektronik
Kostnad för alla dessa mörkerkameror
Vem har fått ordern och får pengarna för kamerorna? Vem har fattat beslutet?
Vad finns det mer i kamerorna som registreras?

Jag känner olust jag litar inte på staten historiken om ib/palmemordet som inte får lösas
Säpo + 2-3 hemliga organisationer som jobbar med?
Okontrollerad invandring med syfte att?
I affärerna kanske var 500 person tar något ändå ska vi acceptera o bli filmade o lagrade på tape.
Det har även kommit sk viltkameror ute i skogarna för sk kontroll av rovdjursstammen
motivering? Kan det vara så viktigt att ha kameror där folk kan bli fångna på videosekvenser
Man kan sätta upp kameror och skylla på vilt för att se speciella människors rörelsemönster
Det betyder att man aldrig kan vara fri från övervakning även om man vill bo isolerat i skogen
Detta tillsammans med drönare som kommer närmre Usa får tillåtelse att flyga över mm mm mm
Vi har hemliga avlyssningar utanför ambassader var avlyssnas mer?
Jag har en magkänsla att fra gör saker som vi svenskar skulle bli skogstokiga av varje dag årt om.
Vi hjar sett hur säkerhetstjänster gjort så under 60 70 80 tal och det har säkert blivit värre.
Detta utav att svenskarna inte har en egen utrikespolitik man har alltså i stort sett get nyckeln in till fra till amerikanarna och de tillsammans med facebooks servrar iutanför umeå.
Tror att de tokkontrollerar folk och att de tänjer på gränserna och vill ha mer o mer kontroll över folk.
Man snackade om att filma folk i realtid men det var svårt att fokusera satteliterna det är vad som sägs utåt iallafall.
Detta med att vi inte kan lita på staten gör mig rädd att denna omotiverad kameraövervakning har något annan syfte.

Narkotikaövervakning, kontroll av bilar, (flyktinga papperslösa, bankrånare,mördare,) kontroll av fyllekörningar kontroll av spioner koppartjuvar pundare raggare tjuvjägare
vilka som går hem med vilka en sommarkväll jag pallar inte mer samt all övervakning på internet.
Samt en statsminister o en media som ljuger o låter som en papegoja. Man kan faktiskt tänka sig en rebellgrupp eller folk som vill göra revolution också kan kartläggas och oskadligöras tidigt.


Om det är mot viltolyckor så var det väldigt innovativt och bra. Många 70 och uppåt vägar har inte viltstängsel så om man kan med någon sändare och mottagare i bilen få veta att det är djur nära vägen så kan många direkta påkörningar och väjningsolyckor undvikas.

Man kan ju sedan ha automatisk radering efter en tid för integriteten, att det är just kameror och inte bara rörelsesensorer kan ju bero på att man vill göra kameran smart och kunna jämföra med databas vad det är så att det inte bara är en fågel som flyger och alla får bromsvarning bara för den.

Jag har en app i telefonen som , påslagen varnar för vilt sträckor och som stämmer bra men vore bättre med varning då något rör sig mot vägen.
Citera
2016-03-22, 02:22
  #3
Medlem
skunkjobbs avatar
Du är inte bara paranoid utan mest korkad, det finns inga planer på att sätta upp sådana längs några längre vägsträckor. Det finns vid en s.k. viltövergång vilket är en djävligt bra idé. Jag har själv köpt en för att montera på bilen men det återstår lite mek innan det är färdigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback