Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-05-25, 13:30
  #61
Medlem
NorthSNKRs avatar
Dömd till sluten rättspsykiatrisk vård och skadestånd på 18000 till tjejen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...pa-flicka-doms

http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...gen-har-594792
Citera
2016-05-25, 21:48
  #62
Medlem
Barney Calhouns avatar
Har fortfarande inte sett en bild på psykot.
Har han lyckats ducka internet?
Citera
2016-05-29, 21:47
  #63
Medlem
Finns åtskilliga obesvarade frågor i ärendet enligt mitt förmenande.

Vem står registrerad som ägare av skåpbilen? 58-åringen har inga bilar registrerade på sig enligt Ratsit.
Om mina uppgifter är korrekta har 58-åringen bott i Skellefteå i drygt 30 års tid. Hur länge har han varit ökänd i staden?
När 58-åringen skulle hämtas till polisförhör för något år sedan satte han sig på tvären och dömdes sedermera för våldsamt motstånd, vilket ärende skulle han förhöras i?
Enligt domen som kom i veckan nämner han själv något om sin familjesituation, vet någon här hur den ser ut?
Skåpbilen har för närvarande en husvagn påkopplad, rimligtvis måste det vara den husvagn som 58-åringen nu dömts för att ha stulit.
Bor han i den konstant?
Vad har företaget som äger marken där skåpbilen och husvagnen nu står för koppling till ärendet?

Som sagt, åtskilliga frågor är enligt mig obesvarade. Jag kan dock svara med fullständig säkerhet på en annan fråga som ställts i tråden.

Någon frågade om bilen står kvar på det område som en annan användare tipsade tråden om.
Jag kan bekräfta att den vita skåpbilen finns på området som tillhör ett visst företag. Har själv varit där och kontrollerat saken.

Jag har två fotografier av detta fordon, ett här (länk) som kommer från polisens förundersökning och ett annat här (länk) som jag tagit själv på dess nuvarande plats. Den första bilden jag länkar till är kopierad från domen.

Min egen research om 58-åringen är bristfällig, jag har inte begärt ut förundersökningsprotokollet ännu men tänker göra det senare. Möjligtvis kan det kasta ljus över mannens enligt mig dunkla förehavanden.

Vad jag förstår ska det finnas minst en bild av 58-åringen i förundersökningen, eftersom identifikationsbevisningen avgjorde målet.
Skellefteå tingsrätt skickar nog inte ut större förundersökningsmaterial via mail om man inte har utgivningsbevis, men den som verkligen är intresserad av en bild kan nöja sig med att endast begära ut denna. Förutsatt att sådan finns vilket jag i och för sig inte kan bekräfta.

Eftersom 58-åringen förnekar kidnappningsförsöket kan vi nog utgå ifrån att domen kommer överklagas och avgöras av hovrätten senare under sommaren.

Den som anser sig ha ytterligare intressanta upplysningar att lämna om 58-åringen hoppas jag kan göra detta i tråden, eller skicka ett meddelande till mig privat.
Jag är mycket vetgirig om just det här fallet.
__________________
Senast redigerad av PeterCrimecentral 2016-05-29 kl. 21:52.
Citera
2016-07-07, 22:35
  #64
Medlem
Domen mot den äldre mannen fastställdes idag av hovrätten.
Kort inlägg men vad mer finns det att säga? Mycket kring gärningsmannens förehavanden är fortfarande oklart, men det verkar som att han bodde i husvagn sedan han blivit vräkt från lägenheten han varit folkbokförd på.
Citera
2016-08-19, 07:59
  #65
Medlem
Pater-Nosters avatar
Och HD tar ej upp fallet så nu blir det definitivt fastställt: http://norran.se/nyheter/blaljus-nyh...sk-vard-644433
__________________
Senast redigerad av Pater-Noster 2016-08-19 kl. 08:29.
Citera
2016-08-19, 12:06
  #66
Medlem
Utflyttads avatar
Är en Urstockholmare och har aldrig satt min fot i Skellefteå. Av det skälet så baserar jag mina åsikter helt på länkade tidningar och debattörers kommentarer.
Kudos till den här tjejen och hennes kompisar, de senare som stöttade henne.
Om man läser kommentarer i tråden så verkar det vara en jävligt störd person som är ökänd i området.
Jag är säker på att det är många kvinnor/flickor med anhöriga som känner lättnad - samt tacksamhet till målsägande som gått igenom hela den juridiska processen.
Citera
2016-08-20, 18:11
  #67
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Vem står registrerad som ägare av skåpbilen?

Något regnummer?? Så ska vi väl lösa det!
Citera
2016-08-20, 18:33
  #68
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan det vara så att man äntligen gripit "mannen med den vita skåpbilen" en gång för alla? Skumt att bara haffa en guzz sådär, undrar om de är bekanta...?

Njae Seriepedofilen från Hökarängen (Egentligen Kurd från Irak) körde ju runt i en Vit Skåpbil.
Vad hade han 130+ offer?

Eller var det den andra seriepedofilen från Irak? Han med 20 offer eller vad det var.

Inte direkt skumt i det nya Sverige, att kidnappa är en specialitet nere i Mellanöstern, redan falsk profeten själv höll på med kidnappningar och alla duktiga muslimer ska följa falsk profetens irrlära däri ingår bland att kidnappa.
Citera
2016-08-20, 18:36
  #69
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta exempel med många andra är ju att man ska varna unga flickor från att ens närma sig en van. Det kan vara att någon behöver hjälp eller vad som. Gå liksom aldrig dit!
Citera
2016-10-18, 17:30
  #70
Medlem
Verkar vara svårsåld den där vanen, ligger på blocket igen

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Dodge RAM http://www.blocket.se/vi/69743888.htm
Citera
2016-10-25, 19:13
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Något regnummer?? Så ska vi väl lösa det!

Sent svar, men registreringsnumret finns upplagt här i tråden på första sidan.
Citera
2016-10-25, 20:21
  #72
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Sent svar, men registreringsnumret finns upplagt här i tråden på första sidan.

Ägs fortfarande av samma som nämns i inlägg #17
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback