Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-10, 17:37
  #25
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Du bör kunna se att det inte är Japaner som jobbar där

Iaf, det enda stället där jag har stött på japaner var Shin Nori i Linköping (jobbade som servitris, men vet inte om hon fortfarande jobbar där eller ej då det var några år sedan). Oavsett så är Sushin väldigt god där; ägarna är blandpar Kantonesiska/Svensk, men de går verkligen in för att göra det autentiskt, till skillnad från de flesta andra ställen där det bara är någon random kines som flyttar till Sverige och tror att han kan göra sushi... Shin Nori skickar sin personal på studieresor till Japan och huvudkocken har studerat mattillagning i Japan i flera år.

Gjorde det för att jävlas Men det ska erkännas att då jag är uppväxt i Sverige så är jag långt ifrån någon fil-kand i östasiatiska ansikten även om jag såklart kan se vissa distinkta skillnader länderna emellan.
Citera
2018-01-08, 02:32
  #26
Medlem
Kumabjorns avatar
Vet inte om alla japanofiler är Sverigehatare, den här verkar någorlunda balanserad.
Citera
2018-01-08, 02:44
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altmeister
Hej alla japanofiler!

Jag har lärt känna flera japanofiler genom åren och alla har de det gemensamt att de är ointresserade och oftast rent ut sagt fientliga mot allt som har med svensk kultur att göra. De japanofiler jag talar om är sådana som låser in sig på sitt rum med datorn och ser enorma mängder manga (tecknad barnfilm).

Samma människor är ointresserade och okunniga om Sverige. Exempelvis kände jag en tjej som inte visste i vilken landsdel av Sverige hon bodde i. Hon visste bara namnet på sin kommun. Detta var en vuxen kvinna, som var japanofil.

Är detta bara fördomar, eller är det så att ni japanofiler är helt okunniga om Sverige och bara ser på tecknad film?

jag känner till en japanska. hon kom hit för ingen ville ha henne i hennes egna land och hon har aldrig bidragit. alltid levt på svenska skattebetalare. hon har alltid åkt på semester tre månader till sitt skitland japan fast hon skulle vara arbetssökande tills hon åkte fast fast hon blev varnad att hon skulle hålla sig hemma, hon åkte fast för att hon åkte till skitlandet frankrike med bil. så när hon kom hem så blånekade hon men så kom de på att skattebetalarna kan tvinga en att sälja bilen för att få tillbaka pengarna så man skrev över bilen på en annan bidragsfifflande utländsk idiot. Så kom hon på att hon varit 15 år i landet men inte klarat Sfi, hon löste inte ut bonusen för att hon är obildat avskum så efter 15 år i Sverige skulle hon gå färdigt Sfi utan att lyckas. Så det blev ingen bonus. Hur många vita svenskar drar bidrag i Japan och åker på semester på japanska skattebetalare i minst 10 år?
Citera
2018-01-08, 15:31
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
jag känner till en japanska. hon kom hit för ingen ville ha henne i hennes egna land och hon har aldrig bidragit. alltid levt på svenska skattebetalare. hon har alltid åkt på semester tre månader till sitt skitland japan fast hon skulle vara arbetssökande tills hon åkte fast fast hon blev varnad att hon skulle hålla sig hemma, hon åkte fast för att hon åkte till skitlandet frankrike med bil. så när hon kom hem så blånekade hon men så kom de på att skattebetalarna kan tvinga en att sälja bilen för att få tillbaka pengarna så man skrev över bilen på en annan bidragsfifflande utländsk idiot. Så kom hon på att hon varit 15 år i landet men inte klarat Sfi, hon löste inte ut bonusen för att hon är obildat avskum så efter 15 år i Sverige skulle hon gå färdigt Sfi utan att lyckas. Så det blev ingen bonus. Hur många vita svenskar drar bidrag i Japan och åker på semester på japanska skattebetalare i minst 10 år?
Var hon lätt mentalstörd eller bara yellow trash? Finns gott om bägge delarna i Japan.
Citera
2018-01-08, 22:45
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
jag känner till en japanska. hon kom hit för ingen ville ha henne i hennes egna land och hon har aldrig bidragit. alltid levt på svenska skattebetalare. hon har alltid åkt på semester tre månader till sitt skitland japan fast hon skulle vara arbetssökande tills hon åkte fast fast hon blev varnad att hon skulle hålla sig hemma, hon åkte fast för att hon åkte till skitlandet frankrike med bil. så när hon kom hem så blånekade hon men så kom de på att skattebetalarna kan tvinga en att sälja bilen för att få tillbaka pengarna så man skrev över bilen på en annan bidragsfifflande utländsk idiot. Så kom hon på att hon varit 15 år i landet men inte klarat Sfi, hon löste inte ut bonusen för att hon är obildat avskum så efter 15 år i Sverige skulle hon gå färdigt Sfi utan att lyckas. Så det blev ingen bonus. Hur många vita svenskar drar bidrag i Japan och åker på semester på japanska skattebetalare i minst 10 år?

Om det japanska välfärdssystemet hade tillåtit sådant beteende kan du vara rätt säker på att ett par svenskar hade gjort samma sak.
Citera
2018-01-11, 10:29
  #30
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
jag känner till en japanska. hon kom hit för ingen ville ha henne i hennes egna land och hon har aldrig bidragit. alltid levt på svenska skattebetalare. hon har alltid åkt på semester tre månader till sitt skitland japan fast hon skulle vara arbetssökande tills hon åkte fast fast hon blev varnad att hon skulle hålla sig hemma, hon åkte fast för att hon åkte till skitlandet frankrike med bil. så när hon kom hem så blånekade hon men så kom de på att skattebetalarna kan tvinga en att sälja bilen för att få tillbaka pengarna så man skrev över bilen på en annan bidragsfifflande utländsk idiot. Så kom hon på att hon varit 15 år i landet men inte klarat Sfi, hon löste inte ut bonusen för att hon är obildat avskum så efter 15 år i Sverige skulle hon gå färdigt Sfi utan att lyckas. Så det blev ingen bonus. Hur många vita svenskar drar bidrag i Japan och åker på semester på japanska skattebetalare i minst 10 år?

Hon låter väldigt atypisk skulle jag säga. Något som dock är relativt vanligt är fattiga japanskor med dåliga jobb, som hittar en svensk man som kan ge dem svenskt uppehållstillstånd, svensk gratis universitetsutbildning samt svenska arbetsvillkor. Nu är jag gift så jag behöver inte bry mig själv, men en bra tumregel tror jag är att endast vara tillsammans med japanskor som gillar sitt land - de som bara klagar över allt i Japan är de som vill fly därifrån.
Citera
2018-01-11, 10:32
  #31
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Hon låter väldigt atypisk skulle jag säga. Något som dock är relativt vanligt är fattiga japanskor med dåliga jobb, som hittar en svensk man som kan ge dem svenskt uppehållstillstånd, svensk gratis universitetsutbildning samt svenska arbetsvillkor. Nu är jag gift så jag behöver inte bry mig själv, men en bra tumregel tror jag är att endast vara tillsammans med japanskor som gillar sitt land - de som bara klagar över allt i Japan är de som vill fly därifrån.

Det finns en hel del på Japanbloggen om det där. Huset viktigare än känslorna.
Citera
2018-01-14, 00:19
  #32
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det finns en hel del på Japanbloggen om det där. Huset viktigare än känslorna.

Idioti verkligen. Darfor vi ser DV sen oxa.

Da tycker jag hellre folk far vara ''fientliga'' o ha ett intresse.
Citera
2018-01-14, 18:11
  #33
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Idioti verkligen. Darfor vi ser DV sen oxa.

Da tycker jag hellre folk far vara ''fientliga'' o ha ett intresse.

DV?
Citera
2018-01-16, 05:19
  #34
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
DV?

Domestic Violence.
Citera
2018-01-16, 09:42
  #35
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Domestic Violence.

Ah, ja, det finns det dessvärre mycket av i Japan. Lyckligtvis börjar saker förändra sig även där, men de har lång väg att gå till jämställdhet....
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2698153

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback