Citat:
Ursprungligen postat av
note-it
Du har ett jobb att göra med dig själv först. Lär dig impuls-kontroll till att börja med.
Enkelt att säga, men visst ligger det något i det. Jag vet bara inte om det är prioritet. Känns som andra grejer åsamkar mig mer skada. Eller ja, skada i relation till andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moe95
Håller med dig.
Du (TS) borde fixa dig själv först, utvecklas positivt. Har träffat flera personer med "psykiska störningar" som blivit friska utan att ha behövt vara beroende av medicin. De bestämde sig för att förändras inombords till det bättre. Dessutom kommer ingen att älska dig, TS, förrän du lär dig att älska dig själv.
Lycka till

Har gått i terapi och diverse samtal i fem år, både med och utan medicinering. Jag har själv märkt att jag mår bättre tillsammans med en partner, men det verkar inte som motparten mått särskilt bra, även fast jag vet att dom älskat mig. Är därför lite kluven till att älska sig själv först. Jag ser det som att det räcker med att någon annan älskar mig, så jag slipper. Vi kanske är nåt på spåret här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Densomsa
Du har många tunga diagnoser, så förstår att du har det svårt. Känner inte dig och är inte någon professionell eller så, men tänker att du nog skulle må bättre av att ta itu med ditt "jävla bagage". Men för att göra det behöver du vara någorlunda stabil. Medicinerar du för ADHD och bipolariteten och funkar det?
Har själv borderline med mera, men mindre biologisk sårbarhet, så EMDR och lite annat fungerar bra för mig. Kan inte "lova" något, men att avlastas från bagaget kan göra stor skillnad även vid stor samsjuklighet. Resten gäller väl att hitta bra medicinering för. Hopp finns.
Jag vet inte hur jag ska ta tag i det. Alla svek, alla glåpord, allt våld sitter kvar. Det är så sjukt inpräntat i mig. Släppa det kanske är möjligt i sig, men ärren kommer fan sitta där.
Medicinerar med några grejer, SNRI, stämningbalanserare, GABA, metylfenidat, z-analoger, LDN, testosteron och säkert något mer. Häver mest bara i mig det som ligger i koppen. Om dom hjälper eller inte har jag ingen aning om. Rädd att ta bort dom, tänk om dom hjälper och vilket helvete som sen följer (och sätta ut GABA och SNRI gör jag inte frivilligt igen).
Tack för era ord. Det är givande att diskutera saken med andra, inte bara nån psykolog.