Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-17, 18:00
  #421
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Någon som tagit sig dit med tvärbanan under de tidigare spelningarna och kan tala om hur full den var?

Jag åkte tunnelbana och var där ungefär 19. Både tunnelbana och tvärbana var ett helvete. Efter konserten gick jag och min kompis till söder, var omöjligt att ens ta sig ner på perrongen
Citera
2016-12-17, 19:27
  #422
Medlem
Exempellös smart marknadsföring!
Citera
2016-12-18, 01:07
  #423
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Sådär, efter att ha knallat till nattfiket vid Gullmarsplan (smockfullt!) och en Tvärbana (som var nästintill tom) känns det märkligt att Kent lagt ned helt. Många tankar dök upp på tåget hem.

OK, jag har varit metalhead sedan mina tonår men jag var tvungen att ta mig till sista spelningen och efter mycket om och men fick man biljett med sig via Biljettnu. Kent har långtifrån varit ett favvoband, men de har funnits där ända sedan jag började följa MTV runt 1997-98 och via ZTV, Voxpop etc har man lärt sig en del låtar nästan utantill.

Lite rörd blir man att se Jocke kämpa mot känslorna under kvällen Jag minns som sagt hur de dök upp på Voxpop i slutet på 90-talet för intervjuer, hur man slökollade på videor som "Kärleken väntar" "De andra" eller "Chans" efter plugget i högstadiet, eller hur "FF" dånade på hög volym när vi i 9:an hade skolbal runt jul 2002 (Vinternoll2 ja )

Tack och farväl, får man säga till Eskilstunas stoltheter! En stor skål!
Citera
2016-12-18, 05:25
  #424
Medlem
carminaburanas avatar
wow, vilkenjövla konsert det var. när de körde backdroppen med tigrarna var det kört, tårarna ran okontrollerat. fanatiskt konsert som jag delade med mina föräldrar, vi har följt dem troget sen isola. vem kan fylla detta tomrum nu? det är stora skor att fylla..
Citera
2016-12-18, 07:09
  #425
Medlem
Xsylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vem kan fylla detta tomrum nu? det är stora skor att fylla..

Färska Prinzen kommer fylle dessa skor, och han kommer förmodligen behöva några storlekar större..Dessutom är ôver 50% av Kents beats bajtade ifrån honom, så många Kentfans kommer finna sin tröst i hans bevingade ord och geniala beats..
Citera
2016-12-18, 15:25
  #426
Medlem
Marquesos avatar
Skulle kunna klaga på det frenetiska klappandet som uppstår i så gott som varje låt, eller på alla typer som tvunget ska sjunga med i alla låtar trots att de knappt kan hälften av texterna. Men sånt är småsaker som man lätt ser förbi när det är en så enormt bra show.

Trodde inte att det skulle överträffa fredagens spelning, men ack så fel jag hade. Hade svårt att hålla tillbaka tårarna under 747 och December. Stämningen i publiken genom hela spelningen var otrolig, bra tryck på nästan alla låtar och jag tror att samtliga kände av hur känsloladdat det var.

Känner att jag klagat för mycket under turnéns gång på låtvalen och vissa versioner. Får äta upp det nu, såväl nya som äldre låtar lät fantastiska.
Citera
2016-12-18, 23:38
  #427
Medlem
Jaccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hade svårt att hålla tillbaka tårarna under 747 och December.
Får man fråga varför du ville hålla tillbaka tårarna?
Citera
2016-12-26, 23:06
  #428
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo
Får man fråga varför du ville hålla tillbaka tårarna?


eller hur? jag lär tårarna flöda fritt, underbart!

man, 38, "hårding"

jag kan inte ens lyssna på dem hemma utan att börja lipa. hur i helvete gjorde de för att träffa så rätt ALLTID?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback