Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-14, 04:19
  #1
Medlem
CarolSeavers avatar
"Retorikexperten" Elaine Eksvärd ("Snacka snyggt") har kommit ut med en ny bok, som gissningsvis tangerar följande händelse:

Citat:
För två år sedan skickade min pappa mig en film med sexuellt innehåll. Det är bara en promille av allt han har gjort mot mig. Den promillen tog jag till polisen och för den dömdes han för ofredande och 5 000 kronor i böter. Hade han dömts för allt han har gjort mot mig så skulle han fått betala mycket mer och fått fängelse.
- See more at: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.30....ALAFMb3M.dpuf

Här finns väl alltså en dom man kan begära ut, ety för enbart två år sedan var väl retorikexperten fullt vuxen och således inte föremål för skönsmässig underårigsekretess?
Citera
2016-04-12, 15:38
  #2
Medlem
Prawitzs avatar
Hon berättar om övergreppen i den här intervjun. Modigt och starkt gjort av henne. Fyfan vad hemskt att ha blivit utsatt för detta. Det kan inte vara lätt att prata om det.

https://www.youtube.com/watch?v=1uDCoN3eCxI
Citera
2016-04-12, 15:51
  #3
Medlem
Utflyttads avatar
Fast nu kommer ju frågan upp om hon får offentligöra vad pappan gjorde via media?

Utan tvekan, gubben är dömd och måste vara sanslöst skruvad.

Men i media så påstår hon de grova sexuella övergreppen. I Sverige så är det ju ganska så tufft, det kan ju t.o.m. bli förtal även om det är sant.
Citera
2016-04-19, 23:26
  #4
Medlem
Är det ngn som vet vem pappan är? Tycker han ska få stå där med skammen! Bara det att han dömts eftersom han skickat porrfilmer till henne för några år sedan visar ju vilken sjuk person det är. Tror helt och fullt på det som E. berättar!
Citera
2016-04-19, 23:41
  #5
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Hon berättar om övergreppen i den här intervjun. Modigt och starkt gjort av henne. Fyfan vad hemskt att ha blivit utsatt för detta. Det kan inte vara lätt att prata om det.

https://www.youtube.com/watch?v=1uDCoN3eCxI
Ja, fullkomligt groteskt, men samtidigt är det fantastiskt att se henne utvecklas till en stark framgångsrik kvinna trots sin uppväxt.
Citera
2016-04-19, 23:54
  #6
Medlem
Semenomore2s avatar
Gillar Elaine Eksvärd, hon känns ovanligt skarp och är alltid intressant att lyssna på. Fan vilken sjuk farsa dock.
__________________
Senast redigerad av Semenomore2 2016-04-19 kl. 23:57.
Citera
2016-10-25, 14:55
  #7
Medlem
Nån som vet vem pappan är?
Citera
2016-11-18, 15:19
  #8
Medlem
Hittade målet, B 7125-14 hos södertörns tingsrätt.

Pappan heter Tor Bergqvist, född 1949 och bor i Skärholmen.

Jävligt äcklig, klart att Elaine inte ljuger vem skickar porr till sin egen dotter? Han erkände.

Pappans försvar:
"Vid det samtalet förstod han att Elaine Eksvärd inte ville titta på DVD:n tillsammans med honom och att han inte skulle fa se sitt barnbarn och sin dotter mer. Den aktuella dagen, ca en månad senare, agerade han därför spontant och i affekt när han vidarebefordrade det aktuella videoklippet till Elaine Eksvärd. Han skickade klippet till fyra andra vänner samtidigt. Han kan inte svara på varför han skickade klippet, men det var ett svar på hans besvikelse över insikten att han inte skulle få träffa sin dotter eller sitt barnbarn igen. Han ville inte kränka henne."

Det framgår av domen att filmen innehåller afrikanska kvinnor som dansar och strippar, och att det sen "kommer fram personer ur publiken som tar på deras underliv och utför sexuellt anspeglande rörelser"
Citera
2016-12-02, 20:57
  #9
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Otroligt stark kvinna!
Önskar henne verkligen all lycka och välmående i framtiden efter det vidriga hon blev utsatt för som barn av detta odjur till människa.
Citera
2017-01-05, 20:46
  #10
Moderator
Hamilkars avatar
Flyttas enligt överenskommelse, eventuellt för sammanfogning med befintlig tråd om EE.

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2017-01-05, 22:23
  #11
Medlem
Fnissturkens avatar
Naturligtvis otroligt starkt av henne och jag tror fullt ut på hennes berättelse, dessutom finns det en dom som visar hur äcklig kräket till pappa är.

Jag kommer dock ihåg för ett par år sedan då EE uttalade sig om ordet "neger" att det faktiskt fanns en tid då det inte alls var förolämpande och hur hon berättade att hon och hennes pappa gått till kiosken när hon var väldigt liten flicka och hur han och hon skojat med personalen genom att han med allvarlig min sagt "och så en glass till negerflickan" och så hade de skrattat tillsammans när de gått därifrån.

Pappan måste ha en helt sjuklig negressfetish. Synd att han inte kan bli åtalad och dömd för all skit han gjort mot henne.
Citera
2017-01-06, 05:32
  #12
Medlem
Meminisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platinamix
Hittade målet, B 7125-14 hos södertörns tingsrätt.

Pappan heter Tor Bergqvist, född 1949 och bor i Skärholmen.

Jävligt äcklig, klart att Elaine inte ljuger vem skickar porr till sin egen dotter? Han erkände.

Pappans försvar:
"Vid det samtalet förstod han att Elaine Eksvärd inte ville titta på DVD:n tillsammans med honom och att han inte skulle fa se sitt barnbarn och sin dotter mer. Den aktuella dagen, ca en månad senare, agerade han därför spontant och i affekt när han vidarebefordrade det aktuella videoklippet till Elaine Eksvärd. Han skickade klippet till fyra andra vänner samtidigt. Han kan inte svara på varför han skickade klippet, men det var ett svar på hans besvikelse över insikten att han inte skulle få träffa sin dotter eller sitt barnbarn igen. Han ville inte kränka henne."

Det framgår av domen att filmen innehåller afrikanska kvinnor som dansar och strippar, och att det sen "kommer fram personer ur publiken som tar på deras underliv och utför sexuellt anspeglande rörelser"
Fast det låter ju som nån burlesk musikal snarare än porr...Jag har då tänkt mig att det var när hon var liten och det var riktig porr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback