Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-13, 22:12
  #1
Medlem
Katthoarderns avatar
jag har nu läst igenom detaljplanen till byggandet av järnvägstunneln i Strängnäs och jag hittade det här
Citat:
Tunneln genom Stadsskogen i Strängnäs planeras med en utrymningsväg I bef. Civilförsvarsanläggning, ca 250 meter från vallbyvägen
Så jag kollade på ritningen av tunneln och mätte lite med google maps och hittade till slut det här
http://s29.postimg.org/9lab683t3/Sk_rmbild_13.png

Någon som vet vad det är för något? LC kanske?
Citera
2016-03-14, 18:22
  #2
Medlem
Katthoarderns avatar
Uppdatering

Jag var där idag och sevab har tagit över det och renoverat det, dem har även tagit ner masten. dem har bytt ut gamla rör och kablar. dem har även byggt ett hus till höger om bergrummet

bilder: http://postimg.org/gallery/2g74oqbck/
På bilderna kan man se det nya huset, mastfundamentet, nödutgången uppe på berget och några andra bilder på ingången.

Man kan jämföra med den första bilden och då ser man att väldigt mycket har ändrats sen dess.

Jag undrar fortfarande om någon vet var det var innan
Citera
2016-03-20, 22:46
  #3
Medlem
dbfotos avatar
Det är civilförsvarets gamla LC om jag inte minns fel. Har ett gäng bilder någonstans som är tagna inne i berget. Sevab hade alla sina servrar där inne under flera år. Idag så står det tomt då sevab har nytt utanför och delar av det förstörs nu när tunneln går raktigenom anläggningen.
Citera
2016-03-21, 00:46
  #4
Medlem
Katthoarderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbfoto
Det är civilförsvarets gamla LC om jag inte minns fel. Har ett gäng bilder någonstans som är tagna inne i berget. Sevab hade alla sina servrar där inne under flera år. Idag så står det tomt då sevab har nytt utanför och delar av det förstörs nu när tunneln går raktigenom anläggningen.

Jag hittade detaljplanen till det nya huset och där i stod allting om det, Huvudnod för bredbandet i Strängnäs. Dem att kommer ta bort skorstenen och byta ut dörrarna så att det bara går att använda som utrymmningsväg, Du skulle inte kunna leta upp bilderna?
Citera
2016-03-21, 12:15
  #5
Medlem
dbfotos avatar
Ska se om jag kan hitta dom👍🏻
Citera
2016-04-16, 17:36
  #6
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
felpost
__________________
Senast redigerad av -SWE-ViGGEN 2016-04-16 kl. 17:48.
Citera
2016-08-31, 16:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katthoardern
Jag hittade detaljplanen till det nya huset och där i stod allting om det, Huvudnod för bredbandet i Strängnäs. Dem att kommer ta bort skorstenen och byta ut dörrarna så att det bara går att använda som utrymmningsväg, Du skulle inte kunna leta upp bilderna?


Nu har jag besökt bergrummet
Citera
2016-09-02, 12:31
  #8
Medlem
Earees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denniz-B
Nu har jag besökt bergrummet
Har du bilder?
Citera
2016-10-06, 09:47
  #9
Medlem
https://www.facebook.com/permalink.p...00263106660354
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback