Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-03-17, 15:19
  #109
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Skitsnack!

Jag har arbetat i Afrika under en ganska så lång period - vidskepligare människor får man leta efter.

I en region så brände dom in linjer på ena överarmen då det skulle skydda mot AIDS. Schamanen skar huvudet av geten och lät blodet strila ned i floden för att skydda mot krokodiler. Och det spelade inte någon roll om det handlade om Muslimer eller Kristna, schamanerna var mycket mäktiga.

Precis, vantro är vanligt förekommande. Bla. utsätts albinos för mord, förföljelse och övergrepp på olika håll i Afrika då de förknippas med trolldom och magi.

Fast vi har vantro, skrock och mytbildning i västvärlden också. Tex. tror vi att flyktingar kommer till oss för att de behöver hjälp, inte för att utnyttja vår dumhet. Vi tror också att islam är en religion bland andra och att muslimer kan bo i civiliserade länder. Så tokigt det kan bli med fantasier!
Citera
2016-03-18, 03:29
  #110
Medlem
trollgubbens avatar
Tyvärr är det en afghansk tradition att rövknulla småpojkar. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
Citera
2016-03-19, 21:14
  #111
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Sam straff kan förekomma. Sen är Lebanon inte precis ett muslimskt land. Landet medborgare är mycket sekulära. Bögeri i muslimska länder är motsatt till vad det är i väst värden. Här söker bögen en ursäkta uttrycket men för att bli tagen medan i mellanöstern är det den som sätter på som njuter.
Jag förstår inte varför blandar ni Islam i det har. Alla förstår ju att inte alla muslimer är religiösa och inte syndar enligt med Islam.

I Islam är det solklart förbjudet all form av sex med motsatt kön i alla islams grenar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Där har du fel, kompis!

Jag höll på att få abstinens av att det var länge sedan jag skrev ett inlägg. Därför tog jag chansen att påpeka ditt fel, så fort jag såg det.
Trots att alla förstod att du bara råka skriva tvärs i mot vad du egentligen tänkte. Sorry.

Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Va?????
Kom med fakta och sluta snacka om något du inte vet något om.

Sluta att argumentera med mig och läs vad du skev en gång till, tack.
Du skrev:
Citat:
]I Islam är det solklart förbjudet all form av sex med motsatt kön i alla islams grenar

Så man får under inga omställningar idka sex med en kvinna om man är en man menar du? Det är ju revolutionerade nyheter som du lägger fram. Islamister får alltså bara ha sex med islamister av samma kön.
Stoppa pressarna men gärna en källhänvisning först, för det kommer de nog kräva om de ska stoppa pressarna för denna minst sagt främmande nyheten
__________________
Senast redigerad av Kakistokrati 2016-03-19 kl. 21:18.
Citera
2016-03-22, 15:06
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Sluta att argumentera med mig och läs vad du skev en gång till, tack.
Du skrev:

Så man får under inga omställningar idka sex med en kvinna om man är en man menar du? Det är ju revolutionerade nyheter som du lägger fram. Islamister får alltså bara ha sex med islamister av samma kön.
Stoppa pressarna men gärna en källhänvisning först, för det kommer de nog kräva om de ska stoppa pressarna för denna minst sagt främmande nyheten
Vad dum jag är. Jag menar samma kön förstås. Sorry
Citera
2016-03-22, 18:44
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Där har du fel, kompis!

Jag höll på att få abstinens av att det var länge sedan jag skrev ett inlägg. Därför tog jag chansen att påpeka ditt fel, så fort jag såg det.
Trots att alla förstod att du bara råka skriva tvärs i mot vad du egentligen tänkte. Sorry.

Förlåt, jag missuppfattat ditt inlägg. Tack för att du påpekade misstaget i mitt inlägg.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback