Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-21, 11:41
  #37
Medlem
Lillarapunzels avatar
Jag fyller 20 senare i år och är både okysst och oskuld. Förstår dina känslor TS, jag har också mått dåligt över det tidigare. Men har insett att allting har sin tid och att min tid inte är kommen än. Dessutom är ju inte 19 år himla gammalt heller. Det är nog många som framförallt är oskulder, men kanske även okyssta, när de är 20+.
Citera
2017-03-21, 11:55
  #38
Medlem
Inget att oroa sig över. Om någon frågar säg bara att du haft sex. Inte mer med det.
Sen är det inget vidare speciellt. När du väl har sex så kommer du undra om det verkligen var allt. Alla män överskattar sex.

Personligen föredrar jag att ha samlag med tjejer jag inte känner något för. Vill inte utveckla känslor för någon. Känslor är lite som cancer, det är skit och inget du egentligen vill ha.
Så om du bara vill förlora den så gör det inte med en tjej du gillar.



//Siegestor
Citera
2017-03-21, 12:44
  #39
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Egentligen är det inget man borde skämmas över, men jag förstår hur du känner. Jag var i samma sits innan jag blev av med oskulden som 19-åring. Oavsett hur man vänder och vrider på det hela så är det inte ovanligt, iallafall.

Huruvida man får ligga eller inte sitter i stor del i personens eget huvud - En spärr orsakad av osäkerhet. Den kan bero på flera saker, framför allt ens egen självbild. Spärren får en person att tänka på konsekvenserna, och hindrar en från att ta initiativ till kontakt.
Så fort du får bort denna spärr så kommer det gå mycket enklare att attrahera folk av det motsatta könet.

Personligen har jag tyvärr fått tillbaka denna spärr lite grann på senare tid (får dock bort den med rätt alkoholintag), vilket har gjort att jag inte legat på över ett år nu. Är snart 21, för övrigt.
Citera
2017-03-21, 13:42
  #40
Medlem
Ihavenonames avatar
Det finns absolut ingen anledning för dig att oroa dig över en sån här sak vid din ålder, jag var nästan exakt dubbelt så gammal som du är nu när jag fick ligga första gången. Klart jag förstår din frustration, den kände jag också när jag var i din ålder men försök att inte tänka på det så mycket (svårt som fan, jag vet) så kommer tillfället förr eller senare.

Och vad fan är det för folk som frågar en sån grej? Vad har dom med din "liggstatus" att göra? Nä, skit i dom.
Citera
2017-03-21, 14:10
  #41
Medlem
19 år är ju inget att oroa sig för. Finns säkert folk som har sex första gången när dom är äldre än vad du är.
Citera
2017-03-21, 15:17
  #42
Medlem
Roidberts avatar
Om du är en kille kommer folk att se ner på dig om du är en oskuld, vilket kan skada dina chanser att fortplanta dig, så då är det bättre att ljuga och säga att du har haft sex om någon frågar.

Visst, få kommer att säga det rakt ut, men i bakhuvudet kommer de att se dig som en underlägsen hane så länge du är oskuld. Det är den hårda sanningen.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2017-03-21 kl. 15:20.
Citera
2017-03-21, 23:46
  #43
Medlem
Incendios avatar
Klart att det är okej och verkligen inget extremt. Det är vanligare än vad du tror att vara oskuld vid den åldern. Min man var det tills han var 20 tex. En av mina bästa vänner till hon var 26. En annan tills hn var 21. Inget konstigt alls.
Citera
2017-03-21, 23:48
  #44
Medlem
Incendios avatar
Och vad har andra ens med det att göra?! Visa integritet nog att inte prata om ditt sexliv med vem som helst.
Citera
2017-03-22, 17:43
  #45
Medlem
Min pojkvän va 19 och oskuld när vi träffades. Efter nån månad hade vi bättre sex än vad jag nånsin haft med nån eller ens trodde va möjligt
Och ännu ett + är att han då fått "lära upp sig" helt efter vad JAG tycker om och hur jag vill ha det. Lucky me!
Citera
2017-03-22, 19:49
  #46
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X2000vagn
Jag är 28 år fyllda och oxå oskuld. vad ska man göra liksom?

Varför köper du inte sex?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback