Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-13, 15:33
  #1
Medlem
Jag är enl mig själv en stor diggare av Demokrati, tycker det är underligt att inte alla länder landat i Demokrati.

Men jag har fundersamt tittat på USA och Sverige och nu när Demokratin ska visa sin styrka så verkar den krakelera.

Förra valet när Macin och S.Palin kandiderade så var Macain närmare 80 år och s Palin dokumenterat dum i huvudet. Om de hade vunnit var vi ett hjärtslag ifrån att S.Palin skulle sitta med fingern på kärnvapen avfyrningen.

En engångshändelse, nu rusar D Truhmp mot att bli REP kandidat, och det är riktigt jävla allvarligt.

Här hemma så (jag ska inte tala om allt NI vet, men December Överenskommelsen, Juholt vägrade att vara med i TV debatt då han skulle stå på samma sida som SD osv.

Jag är själv inte SD:are men som Demokrat måste man vika sig för att landets 3:e största parti faktiskt finns, de motsvarar ca 800 000 pers som röstat på SD.

Det var nära omval, det blev DÖ i 7 mån och nu förhandlar Löven med alla (utom SD) för att regera.
landet.

Jag trodde i min enfald att den svenska demokratin var så stark att SD (precis som Ny Demokrati) argumenterade man bort deras inflytande. Men resultatet blir tvärt om och det finns möjlighet att SD kan bli Sveriges största Parti, ska de då inte ha inflytande över de politiska besluten,
- varför orkar inte Demokratin ????

Det som händer i USA känner alla till men om D T vinner då får jag fundera på om jag är demokrat längre.

Bekymrad
Citera
2016-03-13, 20:48
  #2
Avstängd
fel forum....


så du är demokrat så länge folk röstar som du accepterar? Du är ingen demokrat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback