Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-02, 21:49
  #25
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
GB GLACE har sitt huvudkontor i Solna, Unilevers moderbolag finns i Rotterdam och London. Styrelseordförande för Unilever är Michael Treschow aka Mike the knife.

...där blev TS misstankar mer eller mindre bekräftade. Judiska pedofilringar, antar att de såg detta som något sjukt skämt eftersom glass är en produkt främst riktad mot barn.
Citera
2016-04-28, 22:03
  #26
Medlem
bigtops avatar
Det verkar som att GB:s nya logotyp började användas 1998 och att den är designad av Londonbaserade Carter Wong Design: http://www.carterwongdesign.com/

Det är inte lätt att hitta någon uppgift om när den här symbolen med det lilla hjärtat inuti det stora kan ha börjat användas som pedofilsymbol. Det är hur som helst minst sagt olustigt att GB Glace och andra glassbolag ägda av Unilever, som nu borde ha kunskap om att symbolen används av pedofiler, fortsätter att använda den för att sälja glass. Inte minst med tanke på att glass är en produkt som i väldigt stor utsträckning konsumeras av barn.

-
"In 1998, Unilever started introducing a new symbol for their various ice cream companies around the world. The new logo replaced the previous design in most countries, but the local names (such as ... Wall's, GB Glace) were carried on. The new identity was designed by Carter Wong & Partners."
http://logos.wikia.com/wiki/Heartbrand
Citera
2017-03-25, 21:58
  #27
Medlem
05.30s avatar
Det finns alldeles för många symboler och loggor där ute som reflekterar tvivelaktiga budskap och får en att undra om det finns andra budskap än den kommersiella som loggan är tänkt att sända ut.

Eftersom det inte lyfts fram i tråden än så skulle jag vilja tillägga att en viss siffra dyker upp om man roterar symbolen 45 grader medurs.
Citera
2019-01-01, 20:23
  #28
Medlem
Artichokess avatar
Inte nog med att de har en pedofilsymbol som logga, gb-gubben gör även satanisttecknet 666 när han håller sin hatt.
Citera
2019-01-01, 20:32
  #29
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artichokes
Inte nog med att de har en pedofilsymbol som logga, gb-gubben gör även satanisttecknet 666 när han håller sin hatt.

Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Det finns alldeles för många symboler och loggor där ute som reflekterar tvivelaktiga budskap och får en att undra om det finns andra budskap än den kommersiella som loggan är tänkt att sända ut.

Eftersom det inte lyfts fram i tråden än så skulle jag vilja tillägga att en viss siffra dyker upp om man roterar symbolen 45 grader medurs.


Ni får ta och länka något. Nyfiken och vet typ inte vad jag ska söka på efter era beskrivningar!
Citera
2019-01-02, 20:37
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Ni får ta och länka något. Nyfiken och vet typ inte vad jag ska söka på efter era beskrivningar!
Judinnan är osäker på att googla vilddjurets märke? Bildsök "gb-gubben 666" eller "666-hand signal". Men var försiktig, det är starka bilder.
Citera
2019-01-03, 20:59
  #31
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxzr-B-Fake
Judinnan är osäker på att googla vilddjurets märke? Bildsök "gb-gubben 666" eller "666-hand signal". Men var försiktig, det är starka bilder.


Ja, dina exemplen på vad man kan söka på gav ingenting välbeskrivande. Vem fan använder bindestreck på Google-sökningar dessutom? Värdelöst.

Men jag förstår nu. Inte tack vare dig.
Citera
2019-01-16, 21:54
  #32
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Ryggradslöst av GBs ledning att inte reagera och protestera mot sin huvudägare, då dom uppenbarligen är medvetna om pedofilkopplingen.
Svenskt näringsliv i ett nötskal.

Snuttiga pussar
M.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback