2016-03-13, 11:13
Medlem
Blommigs avatar
Av olika anledningar gör jag många versioner av en fil, och döper då dem till t ex "Anteckning 2016-03-13 version 1", "version 2", "version 3-kopia 2", osv. När man skriver ut dokumenten så blir det oftast svårt att hålla reda på vilken utskrift som var vilken fil osv, och de blandas lätt ihop. Nu till min fråga: Finns det någon funktion som gör så att man får filnamnet utskrivet typ högst upp / längst ner på pappret? Om så finns, hur hittar jag den?
Jag kör Mac och använder word och/eller Open Office.

Administrativt kaotiska hälsningar
Citera
2016-03-13, 12:55
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommig
Av olika anledningar gör jag många versioner av en fil, och döper då dem till t ex "Anteckning 2016-03-13 version 1", "version 2", "version 3-kopia 2", osv. När man skriver ut dokumenten så blir det oftast svårt att hålla reda på vilken utskrift som var vilken fil osv, och de blandas lätt ihop. Nu till min fråga: Finns det någon funktion som gör så att man får filnamnet utskrivet typ högst upp / längst ner på pappret? Om så finns, hur hittar jag den?
Jag kör Mac och använder word och/eller Open Office.

Administrativt kaotiska hälsningar

Gå till tex footer, insert documet info, där kan du välja document path & document name i word i alla fall. Openoffice har jag inte så jag kan inte kolla där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in