Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-13, 10:48
  #1
Medlem
Kallekools avatar
Jag undrar vad era erfarenheter är om människor som lever alternativt i Sverige idag; tex som går ovanliga, kreativa, osäkra karriärsvägar; Som inte är vänster, feminister eller HBTQ-folk?!

Jag har länge velat hitta ett gött sammanhang med öppna människor, men förstår inte varför "öppenheten" alltid får den här Feminist-HBTQ-touchen?!
Utomlands har jag träffat andra alternativa människor och de är alternativa på ett annat sätt; tex är de flummiga entreprenörer och existentialister. Ja helt enkelt ljusa livsbejakande människor.

Har ni på flasback nån erfarenhet av vad jag beskriver ovan?
Citera
2016-03-27, 14:46
  #2
Medlem
bootboys avatar
Jag tror du kanske hade gillat att umgås med folk som är mer åt New Age eller öppet spirituella människor som inte lägger så mycket vikt vid vad man har för sexuell läggning eller om man är feminist eller inte.

Det där med att man ska vara så PK,Feminist, HBTQ och rädda flyktingar och romer hit och dit är nåt som kommit på senare år.

Men vanligt öppetsinnande människor finns också.
Citera
2016-03-27, 19:34
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Kulturlivet i Sverige verkar vara rött till sista blodsdroppen tyvärr. Finns inga vidare nyanser direkt.

De som "slår igenom" gör det i feminismens alt. antirasismens namn och lyckas(?)

Tråkigt att se att politiken har sådan stor inverkan på kulturen
Citera
2016-03-27, 20:33
  #4
Medlem
erikp121s avatar
Tror inte det finns några sådana.
Citera
2016-04-05, 22:13
  #5
Medlem
Timoteuss avatar
det finns ju många roliga grupper för olika utklädningslekar. Historievurm av olika slag framförallt, där kan folk ha rätt alternativa lösningar på hur man lever. Karriär och politik och det där livspusslet är ofta mindre viktigt, det gemensamma intresset är i fokus. ofta dessutom väldigt trevliga sammanhang och fullt av hjälpsamma personer som är redo att diskutera sin livsåskådning och andlighet i allmänhet dessutom. Fullt av bildade, intressanta men inte lydiga mänskor.
Citera
2016-04-10, 06:32
  #6
Medlem
JuristGrosss avatar
Var på en boksläpp idag, FAGS som dem kallar sig påstod sig var queer/hbtq, när de inte nämnde trans (som för den delen bör vara den mest naturliga delen i hbtq) blev jag så grön i ansiktet att jag behövde gå därifrån, hann inte ens mig på vinet..
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Kulturlivet i Sverige verkar vara rött till sista blodsdroppen tyvärr. Finns inga vidare nyanser direkt.

De som "slår igenom" gör det i feminismens alt. antirasismens namn och lyckas(?)

Tråkigt att se att politiken har sådan stor inverkan på kulturen
Vikingarna är fem-dansband alltså?
Ps så har pengar samma inverkan som vanligt, men något sjuk band har skapats emellan dessa två idéer av instanser. Däremot är det inte ledande regering som bestämde att Özz var rolig, det var mediafjollor.

TS: är det cirkusfolk du vill se? Vet ej var dessa hittas om ej cirkus men som sagt (för att inte gå helt ot) är att "dem" finns därute. Bara för tre veckor sedan stötte jag ihop med en kemist och hans vän, resulterade i hembesök hos honom och mycket bra input togs in, dock var han inne i hbtq svängen (men mötet var på måfå)
__________________
Senast redigerad av JuristGross 2016-04-10 kl. 06:37.
Citera
2016-05-09, 14:25
  #7
Medlem
Beror väl på vad du är ute efter, men om du menar något hippieaktigt så är det nog kört. Alla som är inne på sånt i Sverige är väl mer eller mindre miljöpartister.
Citera
2016-05-12, 18:47
  #8
Medlem
Bli hårdrockare, du kommer få leta länge efter politisk korrekthet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback