Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-03-18, 00:24
  #73
Medlem
A.Ericssons avatar
Sverige är definitivt genomkorrupt. Den som tror annorlunda är antingen djupt indoktrinerad eller har en själv en agenda som går hand i hand med systemets.
Citera
2016-03-18, 11:35
  #74
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag behöver nog förtydliga.

Idag är folket riggat av illusionen, media och alltikring.
Totalt duperade och fördummade där någon riggning av val är överflödigt.
Och till det kommer även det faktum att Samtliga existerande partier med fler än ett par tusen anhängare är kålsupare och i sig "riggade".
Poängen är att oavsett om vi skulle bryta oss loss från alla ovan hinder så kommer valen i slutändan ändå att riggas.
En omöjlig situation helt enkelt där den ENDA utvägen är revolt, inbördeskrig och störtande av makten med högafflar och facklor om det så krävs.

Den korrekta frågeställningen är väl varför i hela friden majoriteten av befolkningen är så stupfullt korkade och fyllda med frigolit i skallen att de inte ser slöjan framför ögonen?!

Låt mig sammanfatta och förtydliga. Eftersom många i tråden undrar vad du egentligen menar och vill ha exempel. Du anser att vi inte kan ses som en demokrati som gör fria val när valen baseras på felaktiga grundvalar. Lögner. Att den enda information som cirkulerar egentligen är statligt godkänd och ensidigt tyckande. Vi får helt enkelt inte chansen att bilda en egen rättvis uppfattning om vårt samhälle. Eftersom vi matas med nyttigt uppfostrande information som stämmer med agendan. Man behöver alltså inte rigga själva valprocessen för att styra hur resultatet ska bli. Man styr helt enkelt ALLT annat.

Det har pågått länge i Sverige. Förmynderiet. Människoföraktet inom de högre leden. När t ex hela polisväsendet får order om att mörka och inte ingripa mot vissa människor helt pga politiska skäl. Då är det ganska tydligt att vi lever i en skendemokrati. Folket är inte längre viktigt. Utan hur man använder folket. Statsministern driver ju en linje som inte varit så uppskattad. Vad gör han? Jo han ljuger och säger att ingen kunde förutse detta och att "vi" varit naiva. Jag vill hävda att naiv är helt fel ord. Utan feg och cynisk är rätt ord. Man vågar inte säga emot PK-dogman eftersom allt kretsar kring att forma opinion. Han visste mycket väl vart samhället var på väg men struntade i det. Nu försöker han rentvå sig själv och flytta över fokus på EU. Det är ytterliggare en lögn att EU ens skulle diskutera om hur vi ska göra med Sveriges flyktingar och situationen vi själva satt oss i. Men han måste ju visa upp att han gör någonting. Precis som Romson uttryckte sig med krokodiltårar "Jag har insett att jag måste göra nånting" till skillnad från tidigare alltså där endast ideologi har varit aktuellt. Nu tvingades hon förhålla sig till verkligheten för att vanliga människor började undra vad fan som pågår.

Lagarna kring invandrare kontra svenskar vittnar också om ett favoriserande. Ett ställningstagande som mer liknar ett krig. Vi som är emot massinvandring är bara jobbiga problem. Men man fjäskar i all oändlighet inför berikarna. Svenska ungdomar får inte lägenheter. De kan inte flytta hemifrån. De får inga bidrag eller annan hjälp om de har problem. Berikare de får kosta vad som helst. Mona Sahlin anser ju att "högerextrema" är det största radikala hotet i Sverige idag. Man lägger mycket resurser på att bekämpa oppositionen och svartmåla dom på ett väldigt icke-demokratiskt vis. Det liknar mer häxjakt. Vi ska avskräckas från vissa tankar och åsikter.

Sen har vi propagandaapparaten SVT som får allt större spelrum och de blir allt mer radikala. Där bankas regeringens linje in i skallen på oss med syftet att bryta ner oss så vi själva ska börja ifrågasätta vårat mentala tillstånd. Snyftreportage med döda barn blandas med statistikförfalskningar och proffstyckare som egentligen saknar utbildning men ändå kallas historiker. Det motsatta gäller oppositionen. Där en utbildning helt förkastas om personen har fel åsikter. Vi har EXPO och liknande organisationer som samarbetar med aftonbladet, svt och politiker. Där man gräver och kartlägger Vi har ISLAMISTER i regeringen. Inte muslimer alltså utan människor som öppet driver islams inflytande inom politiken. Det heter ju att vi är ett sekulariserat land sen vi separerade från kyrkan. Men nu är det nya krafter i rörelse. Nya starka partners betyder makt.

Hela samhället går att likna lite vid Matrix eller Truman show. Där allting är noggrant regisserat runt omkring oss för att vi ska känna vissa känslor. Tänka vissa tankar och agera på rätt sätt. Samt att inte förledas in på den mörka vägen av mörka krafter. Det är en ny statsreligion som i likhet med kristendomen och islam är totalitära och i grunden utformade för att styra, kontrollera. Underkasta sig vissa principer och straffa dom som inte gör som gruppen. Den som säger emot är rasist och inskränkt bonde. Ska hängas ut i media som varnande exempel på ondska.


Vi har feminismen som utgår ifrån vissa grundteser. T ex att kvinnor tjänar mindre än män för samma arbetsinsats. Vilket om man undersöker det visar sig vara väldigt svårt att bevisa. Då det nästan helt kan förklaras av skillnaden i insats.

Vi har det goda hatet som uppmuntras från media och regering. Man ser mellan fingrarna när Sverigedemokrater attackeras i hemmet. I andra demokratiska länder hade man sett det som ett hot mot demokratin och den fria åsikten. Jag minns hur en Sverigedemokrat blev misshandlad av okända gärningsmän i sitt hem. Vi hade Reinfeldt som statsminister då. Han menade att den mannen hade sig själv att skylla lite och antydde att det rent av var rättvisa. Sen var det inget mer med det. Inga rubriker om hans människosyn och syn på demokrati. Nej han hyllades såklart för det innan det glömdes bort.

Åsiktskorridoren. Du släpps inte ens fram att få tala om du har obekväma åsikter. Förr fick vi lära oss att yttrandefrihet betydde att alla skulle få komma till tals oavsett om det var populärt eller inte. Att själva poängen var att skydde obekväma åsikter från att tryckas ner. Så att missförhållanden ska kunna komma upp till ytan.

Ekonomi. Vi har ett ekonomiskt incitament. Det är lönsamt att hålla med eliten. Det är lönsamt att ta in invandrare. Inte för samhället på lång sikt utan för din egen plånbok om du tillhör en av de lyckligt lottade som kan sko sig på den här misären. Inom politiken och media är det ett system som satts upp för att människor ska tycka rätt. En typ av muta. Förresten apropå mutor så använder sig migrationsverket av mutor för att dölja missförhållanden på vårdhem. Ensamkommande erbjuds ett antal tusen för att vara tysta så cirkusen ska kunna fortlöpa. Det läste jag i min lokaltidning.

Cirkle jerk. Det är helt enkelt så att eliten håller varann om ryggen. Speciellt när det är storm. Vi ser märkliga blocköverskridande uppgörelser som kommit till för att nöden inte har någon lag. För att kunna bedriva den här verklighetsfrånvända propagandan år efter år samtidigt som Sverige kollapsar krävs det att de samarbetar och att alla säger samma sak. Meningen är att vi ska tro att vi är ensamma om om att tänka så här och ifrågasätta oss själva. Vi är ju undantaget från de 87%. Det måste ju vara vi som är knäppa och inte alla andra eller?

Kan man med allt detta runt sig säga att vi har förmågan att skapa oss en rättvis bild av vår omgivning? Skulle inte tro det. Det är en förvanskad, statligt godkänd och filtrerad bild.
__________________
Senast redigerad av mahutma_homo 2016-03-18 kl. 11:37.
Citera
2016-03-18, 12:06
  #75
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Röstsedlar bakom skynket må vara en liten liten detalj i det stora hela, men knappast nämnvärt att ens diskutera då hela karusellen vi befinner oss i är trasig på såå många större plan än så.

Visst vore det önskvärt dock med en stor nackdel. Du går in i båset och till din fasa upptäcker du att någon kålsupare innan har tagit med sd:s/ v:s/ fi:s alla valsedlar!
Alltför många POI (politiskt ointresserade) finns och röstar i landet, häri ligger ett problem. Som någon innan nämnt, behövs inte mycket till riggning när folk är så ointresserade och lättledda.
Citera
2016-03-18, 13:52
  #76
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du kan själva testa din iq, mensa har ett test på deras hemsida exempelvis.
Följdfrågan blir såklart Vad är källkritik i dagens läge? Länk till en studie gjord av X?
Sunt förnuft och erfarenhet, objektiv världsåskådning, krävs om du vill hänga med i tråden. Inget annat.

Utan diskussion från dig som gör rimligt att anta det du hävdar som en möjlighet, eller källor som backar det du påstår, så faller hela din tråd.

Ditt topic följer en ful välkänd retorik (och du inser det säkert inte ens själv)? Du börjar med att ge ett påstående som du inte kan backa upp. Men du gör också klart att de som inte tycker/inser det du säger är mer eller mindre idioter.

Jag tycker du ska vara mer försiktig med hur du presenterar dina tankar/åsikter och vad du tror händer. När du skapar det topic som i den här tråden så framstår du själv som ganska outbildad och det göra att många människor ser dig som en idiot (kanske fördomsfullt, men ändå).

Jag säger inte att du har fel, men din tråd behöver det som jag skriver i mitt första stycke. Annars saknar tråden helt värde.
Citera
2016-03-18, 14:19
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Varför blir du så känslomässigt störd i din naiva, lilla värld som är "rosa elefanter med skumbad och alla politiker som bara vill ditt bästa"? Fortsätt du att bajsa i byxan så blir det nog bra i din såpbubbla.
Av ditt svar som inte innehåller argument eller åsikt så är det uppenbart att jag hade rätt och du hade fel.
Citera
2016-03-18, 14:25
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hade du orkat läsa trådstarten hade du insett att jag vägrat beträda en vallokal de senaste ~15 åren
Tyvärr är det dock inte en hållbar lösning att ett fåtal av oss agerar "soffliggare". Mer måste till om det här ska kunna blir rätt.
Men det är nog kört tyvärr, det är bara att dra ner byxorna och hoppas på det bästa.

Jag har läst trådstarten, och det är bra att du inte röstar så fortsätt med det. Jag trodde inte jag var tvungen att svara specifikt till var och en av Er då det var samma budskap, - Ni två ska inte rösta.

Sen att du ser detta som ett problem är obegripligt. Det jag tycker är dåligt är att man inte kan e-rösta.

Om du ska vara helt ärlig av de som i Sverige är röstberättigade hur många anser att dagens system är otäckt och riggat/valfusk.
Citera
2016-03-18, 14:39
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Sverige är definitivt genomkorrupt. Den som tror annorlunda är antingen djupt indoktrinerad eller har en själv en agenda som går hand i hand med systemets.

Felet kan ligga på mig men jag reagerade på att Sverige skulle vara mest korrupt i världen, det visste inte jag så jag kollade och jag bilägger en av många då denna omfattar även korruption i akademiska kretsar och dyl.

I den ligger Sverige 4;a efter Danmark,Finland och Nya Zeland.

Efter kollat ditt påstående så känner jag mig inte dum i huvudet för att jag inte trodde på di, hur känner du dig.

Det minsta du kan göra är att komma med källa på ditt påstående.

Min källa
http://www.globalis.se/Statistik/Korruption
Citera
2016-03-19, 13:21
  #80
Medlem
DrRagons avatar
Jag gör inte många inlägg, och jag skriver sällan, samt så anser jag mig inte vara någon foliehatt eller konspirationsteoretiker heller. Jag är dock benägen att på något vis instämma i det som TS säger.

Val kanske inte är riggade i den mening man kan se i ett par afrikanska republiker eller Nordkorea m fl men med list och förslagenhet tror jag vi blir dragna vid näsan då och då.

Ett exempel är folkomröstningen om kärnkraft på 70-talet som var en blodig batalj mellan regeringsmakten på ena sidan och V+C på den andra sidan om jag inte missminner mig. Nej-sidan såg ut att gå segrande ur striden och vad gjorde man då? Jo, man la fram ett till Ja-förslag, som var någon slags kompromiss om att kärnkraften skulle vara kvar men avvecklad inom en period, som för övrigt tog slut för några år sen. Vi vet alla hur det gick: Det enskilt största förslaget som var för en total avveckling förlorade mot Ja-sidans två lösningar och sen vet vi hur det gick. Vi kommer nog att ha kärnkraft länge i det här landet och jag säger inget om det, men listigt var det.

Det andra exemplet som jag lite snabbt kommer på är det övertydliga med "DÖ". För att etablissemanget inte skulle riskera att störas av ett vågmästarparti så kom man på den fiffiga lösningen "decemberöverenskommelsen". Jag tror inte personligen att det var en del av någon valkorruption utan bara ett sätt att inte låta det outbildade, korkade folket att få hela sin röst hörd. Folket grymtade lite för högljutt för att det skulle gå och ignorera så DÖ dog.

Vad jag vill säga är att det finns en hel del sätt för politiker och en del potentater att få sin vilja fram, och det jag och många andra ser är nog bara en liten liten del av det hela och om man ser till trådstartarens argument så finns det nog en hel del som vi inte vet och som aldrig kommer fram. Kalla det "riggade resultat" eller vad vi vill, men mer eller mindre ljusskygga konstigheter med dunkla motiv förekommer med största sannolikhet i det präktiga Sverige.
Citera
2016-03-19, 14:28
  #81
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagon
Ett exempel är folkomröstningen om kärnkraft på 70-talet som var en blodig batalj mellan regeringsmakten på ena sidan och V+C på den andra sidan om jag inte missminner mig. Nej-sidan såg ut att gå segrande ur striden och vad gjorde man då? Jo, man la fram ett till Ja-förslag, som var någon slags kompromiss om att kärnkraften skulle vara kvar men avvecklad inom en period, som för övrigt tog slut för några år sen. Vi vet alla hur det gick: Det enskilt största förslaget som var för en total avveckling förlorade mot Ja-sidans två lösningar och sen vet vi hur det gick. Vi kommer nog att ha kärnkraft länge i det här landet och jag säger inget om det, men listigt var det..

Utfallet blev
18,9 procent för Linje 1, (successiv avveckling)
39,1 procent för Linje 2 (successiv avveckling, offentligt ägande, hushållning)
38,7 procent för Linje 3 (avveckling inom 10 år och satsning på alternativ).

Dvs linje 3 (Atomkraft - Nej tack) var inte enskilt störst - det blev linje 2.
Citera
2016-03-19, 19:54
  #82
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Utfallet blev
18,9 procent för Linje 1, (successiv avveckling)
39,1 procent för Linje 2 (successiv avveckling, offentligt ägande, hushållning)
38,7 procent för Linje 3 (avveckling inom 10 år och satsning på alternativ).

Dvs linje 3 (Atomkraft - Nej tack) var inte enskilt störst - det blev linje 2.

Mindes lite fel ser jag, efter att ha kollat lite källor. Du har rätt.

Min poäng är att vi fortfarande har kvar kärnkraft, dvs folket tror de får bestämma efter sitt samvete.

Från början var det ja eller nej, men sen blev det 3 förslag som var väldigt lika varandra och vi har fortfarande kvar kärnkraften.
Citera
2016-03-20, 00:21
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Av ditt svar som inte innehåller argument eller åsikt så är det uppenbart att jag hade rätt och du hade fel.

Nej. Det innebär precis som jag skrev - att du får leva kvar i din såpbubbla.
Citera
2016-04-12, 03:46
  #84
Medlem
If voting changed anything, it would be illegal. - George Carlin.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback