Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-13, 18:11
  #13
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Fildelning --> Mjukvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2018-10-01, 08:44
  #14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychojuice
Jag använder redan WebRTC i Chrome. Använder Googles DNS också (den låg med i certifikatet på min VPN) Kan det ha något att göra med det?

De flesta routrar kan ställas in för att "pinga" ett visst ip-nummer för att om det behövs refresha eller resetta anslutningen. Kolla upp om din router har detta min har det och jag låter routern pinga google på 8.8.8.8 fungerar det inte att "pinga" så resettar routern anslutningen ut mot nätet och kopplar upp sig igen. Numera har jag väldigt stabil anslutning som är uppe och aktiv 99% av tiden trots att jag inte är ute på nätet.

Det finns ju en fördel med att droppa anslutningen också, att man får en ny IPadress och blir mer anonym. Såvida man inte har en statisk ip. Men även detta kan ordnas i de flesta routers.
Citera
2018-10-01, 14:13
  #15
Medlem
Använde mig utav Ovpn förut. Men som du säger så kopplar den ned till och från utan att säga till.. Finns andra t.ex Mullvad där de bryter uppkopplingen ifall vpn:en gått ned.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback