Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-03-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Håller med dig. När man sitter med sin Mac, känslan är helt perfekt. Byggkvalitet, tangentbord, skärm - ja, det finns inget att klaga på. Helt underbara maskiner. Som sagt, hellre en beg Macbook än en ny Lenovo.

Hellre begagnad T-serie än ny MacBook Air!
EDIT: Skrev Pro av misstag.
Citera
2016-03-12, 21:30
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
”T-serie”?
Citera
2016-03-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen

Sorry, PC går bort. Både hårdvara och framför allt mjukvaran på PC är helt uppåt väggarna. Sitt och kör med osx på en Mac och njut - jag kan knappt sluta, och touchpaden är underbar.
Citera
2016-03-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Håller med dig. När man sitter med sin Mac, känslan är helt perfekt. Byggkvalitet, tangentbord, skärm - ja, det finns inget att klaga på. Helt underbara maskiner. Som sagt, hellre en beg Macbook än en ny Lenovo.
Sen slipper man ominstallering varje halvår för att Windows helt plötsligt lusat ut 10gb som inte går att rensa bort. OsX däremot är Snabbt och fräscht precis som när man tagit skiten ur förpackningen första gången.

För att återgå till topic så är det dels ett mycket bra batteri (pga att man betalar för det), MacBook har generellt rätt bra värmehantering (+aluchassi=kylfläns) som håller tempen lägre. Sen också som beskrivet att ett inbyggt batteri är mycket mer platseffektivt än ett utbytbart.

Ett inbyggt ligger cellerna i princip i en plastpåse, i ett utbytbart måste det kapslas in i plast och dessutom förses med kontaktstycke, värmeövervakning samt övervakningskretsar. Allt sån kostar plats som inte förlänger drifttiden precis.

I princip alla smartphonetillverkare har gått från löstagbart till internt av dessa skäl.

I vissa fall är ju utbytbara mycket bra tex vid långa dagar men i dessa fall så finns powerbanks även för MacBook men det kan ju diskuteras om det är lika bra, bättre eller sämre än extra batteri.

Hade en compaq en gång i tiden och den var det tre "slotar" så ville man kunde man ha tre batterier!
Citera
2016-03-13, 08:18
Medlem
morkfromorks avatar
Jag hade en Dell laptop men fick en macbook pro via ett internetabbonemang, eftersom jag var himla nöjd med Dellen tänkte jag bara ha macen till att kolla film med. Efter packat upp macen och lekt med den enorma touchpaden och insett vad flerfingertouch kunde göra, krympte dellen bokstavligen framför mina ögon från en topplaptop till en plastig leksak. Har aldrig hittat en pc-laptop som imponerat på mig sedan dess, och har verkligen kollat in många.

Och apples batteri har säkert testats rigoröst, vi kunder betalar för det givetvis, men det är ju precis vad vi vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in