Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-08-17, 15:41
  #61
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Tror ni 1080Ti har HBM2?
Hur mycket spelar detta roll ur en gaming-synpunkt, kan den tekniken ha fördelar mot Titan X(P)? Trots att den totala kraften förmodligen bräcker Ti i vilket fall som helst.

Pengar bortsett, ett vattenkylt Ti eller ett Titan - värt att vänta, kan det faktiskt toppa Titan med HMB2?
För ivrig och slösig nu, det svarta kortet räcker ju åt 1080p gaming tills standarden har stabiliserats på 4K, där kan man ju snacka om att vänta länge.

Då Titan inte fått HBM så har jag svårt att se att Ti kommer få det. Hur stor skillnad det kommer göra är svårt att säga. Men AMD's kort som har HBM verkar inte ha gjort några underverk rent prestandamässigt.

Överlag så presterar Titan 30% bättre än ett 1080, så vad man då förvänta sig av Ti? 15-20%?

I dagsläget kan du faktiskt få vettig fps i tyngre spel med högre settings i 4k med två 1080. Sitter själv på två 1080 och kör 3440x1440 så jag stortrivs. I vissa spel så sticker tempen på det varmare kortet iväg en bit över 80 grader. Då har jag visserligen smällt in ett alternativt BIOS som släpper iväg spänningen. Korten kommer dock hamna under vatten i början av september när mitt nya chassi kommer. Så två 1080 och vattenkyla dessa tillåter faktiskt 4K-gaming... funkar iofs även utan vattenkylning. Men varför nöja sig?
Citera
2016-08-18, 02:23
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Då Titan inte fått HBM så har jag svårt att se att Ti kommer få det. Hur stor skillnad det kommer göra är svårt att säga. Men AMD's kort som har HBM verkar inte ha gjort några underverk rent prestandamässigt.

Överlag så presterar Titan 30% bättre än ett 1080, så vad man då förvänta sig av Ti? 15-20%?

I dagsläget kan du faktiskt få vettig fps i tyngre spel med högre settings i 4k med två 1080. Sitter själv på två 1080 och kör 3440x1440 så jag stortrivs. I vissa spel så sticker tempen på det varmare kortet iväg en bit över 80 grader. Då har jag visserligen smällt in ett alternativt BIOS som släpper iväg spänningen. Korten kommer dock hamna under vatten i början av september när mitt nya chassi kommer. Så två 1080 och vattenkyla dessa tillåter faktiskt 4K-gaming... funkar iofs även utan vattenkylning. Men varför nöja sig?

Har du stabila 120 fps på 1440p?
Funderade också på en SLI-setup men verkar finnas tecken att ej stödjas i Direct X12 just nu, t.ex enligt länken i ett tidigare inlägg.
Läste i denna SLI tråden
Citat:
Since the other guy said SLI is no longer relevant on DX12, I might refrain using the word SLI/CF from now on.
What some guy said.

Hoppas verkligen det fungerar, ska ju vara frid och fröjd enligt tillverkarna går blanda AMD med Nvidia et.c fast jag får inte detta bekräftat, vissa gånger körs bara ett av korten men det är ett mysterium.
Här t.ex Hitman Absolution varför får han lägre FPS i DX12?
För att det fattas ett kort?
Medan här är det delad load, super men något verkar lurt.
Jag är igen motbevisad https://www.youtube.com/watch?v=PRgSWVkBwv4, det kan vara värt att sikta in sig om det fortsätter smärtfritt.
__________________
Senast redigerad av Terrorbyre 2016-08-18 kl. 03:09.
Citera
2016-08-18, 05:13
  #63
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Har du stabila 120 fps på 1440p?
Funderade också på en SLI-setup men verkar finnas tecken att ej stödjas i Direct X12 just nu, t.ex enligt länken i ett tidigare inlägg.
Läste i denna SLI tråden
What some guy said.

Hoppas verkligen det fungerar, ska ju vara frid och fröjd enligt tillverkarna går blanda AMD med Nvidia et.c fast jag får inte detta bekräftat, vissa gånger körs bara ett av korten men det är ett mysterium.
Här t.ex Hitman Absolution varför får han lägre FPS i DX12?
För att det fattas ett kort?
Medan här är det delad load, super men något verkar lurt.
Jag är igen motbevisad https://www.youtube.com/watch?v=PRgSWVkBwv4, det kan vara värt att sikta in sig om det fortsätter smärtfritt.

Stabila 120fps i 1440p?

Allt beror på spel och settings. Jag anpassar spel och deaktiverar sånt som ger mig en sämre spelupplevelse så som t.ex. motion blur och andra inställningar som förvärrar och försvårar min förmåga att spota fiender och liknande.

Men i bf4 kör jag väldigt höga settings och ligger i 125fps konstant i 3440x1440.
GTA V är också väldigt högt inställt och där ligger jag mellan 100-200 fps beroende på var jag är och vad som sker på skärmen.

Tänk då också på att jag sitter på en överklockad 6700k (4.7ghz)

3440x1440 kontra 2560x1440 är i lägsta fall bara den procentuella skillnaden mellan upplösningarna. Lek med tanken att tunga scenarion utspelas på den extra ytan du ser på en 21:9 som du inte ser på en 16:9. Då blir skillnaden än större...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback