Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-09-04, 15:41
  #85
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För mig handlar det inte om materiella saker; jag är inte ett dugg av avundsjuk över sådant. Jag har det jag behöver. Det handlar om relationer. Nästan alla i min generation är på Facebook, och därför blir nätverken så tydliga där. Det blir lätt att se var man får vara med, och till vilken grad, och var man inte får vara med, och var man får något slags begränsat deltagande på nåder. Och vilka andra som får vara med fullt ut i en viss persons entourage... för att inte säga trollkrets.

Får och inte får vara med? Varför är man ens vän med folk som ”ratar en”, måste folk vara överallt och snöra?

Fan, måste vara jobbigt detta med att folk känner att de måste vara med överallt.
Själv får jag bara upp klipp på söta djur och folk som bakar. Inget att hetsa upp sig över.

Folk borde lägga ner Facebook om man får en sån huvudvärk över att man ”inte får vara med”..
Citera
2019-09-04, 16:40
  #86
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Får och inte får vara med? Varför är man ens vän med folk som ”ratar en”, måste folk vara överallt och snöra?

Fan, måste vara jobbigt detta med att folk känner att de måste vara med överallt.
Själv får jag bara upp klipp på söta djur och folk som bakar. Inget att hetsa upp sig över.

Folk borde lägga ner Facebook om man får en sån huvudvärk över att man ”inte får vara med”..

Du grubblar aldrig över om de där som du får bilder på söta djur och bak ifrån, även skriver andra, seriösare, personligare, allvarligare inlägg om andra ämnen? Men väljer bort dig i målgruppsväljaren, för att du av någon anledning inte duger att diskutera sådana ämnen med? De kanske inte tror att du förstår dig på något mer avancerat än söta kissemissar och bullbak? Och så tar de diskussionen om de svarta hålen eller statsskulden eller sin släkthistoria eller sitt psykiska mående med några andra?
Citera
2019-09-04, 16:48
  #87
Medlem
Lowlyfes avatar
Hade en period där jag skrev inlägg på Facebook med mål att vara så utförliga som möjligt om betydelselösa händelser, enbart oseriösa. Sedan insåg jag att Flashback slår Facebook och kastade mitt konto.
Citera
2019-09-04, 16:59
  #88
Medlem
trevials avatar
för varje facebook vän man får, för varje like man får, man känner sig ensammare o mer osedd i vanliga livet
Citera
2019-10-15, 02:51
  #89
Medlem
manfred85s avatar
Tycker man bara känner sig äcklad av fb , blir som att man bara ser ytan av allting. Förstår inte vad andra ser i att lägga upp bilder på mat och saker dem köpt. Det är falskt fast på ett smart sätt....
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback