Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-03-12, 20:30
  #61
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
stackars den personen som ska gå igenom mina porrvanor
Dom vet precis vad du går igång på. Den sista filmen du tittar på rankas högst....
Citera
2016-03-12, 23:37
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Innebär det att jag också kan utveckla appar som (i smyg) fotograferar och spelar in användaren, samt ger mig tillgång till användarens telefonbok och samtalshistorik? Eller har Facebook särskilda avtal med t ex Apple om att få stjäla information av användarna?

"I smyg" kan man inte göra det. För att installera Facebookappen måste man godkänna att den har tillgång till olika saker, så alla användare har ju godkänt att appen får använda exempelvis mikrofonen.

Så om du skapar en app som begär användning av kamera, mikrofon, kontakter, internet, telefon plus eventuellt andra mappar och funktioner så ja, då är det möjligt. Användaren måste fortfarande starta appen, det räcker inte med att installera den. Vissa appar startar ju när telefonen gör det, men jag tror att man måste starta den manuellt första gången.

Sen finns det säkert restriktioner och regler angående detta, men jag har ingen aning om hur de skulle kontrolleras eller eventuella konsekvenser av att bryta mot dem.
Citera
2016-03-16, 06:08
  #63
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Det är om man registrerat sitt telefonnr, med smartphone. Då kan förslag på vänner komma från telefonnumret till vänner i sin telefon som har gjort samma grej.

Men om jag skapar ett nytt Facebook-konto på min dator utan att ange samma tel nr som på mitt gamla då? Då borde den väll rimligtvis inte ge mig förslag på vänner från mitt gamla konto... Eller vem vet? Vem vet vilka andra dolda metoder som storebrors numera viktigaste redskap till att veta allt om alla använder?
Citera
2016-03-16, 18:46
  #64
Medlem
Om du begär ut allt vad Facebook samlat om dig så får du hem en skiva med ca. 1200 word-sidor insamlat material.

Finns du på Facebook har du inget som är privat i ordets rätta bemärkelse.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback