Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-11, 16:21
  #1
Medlem
Svenskares avatar
Jag hörde av en stolle häromdagen på tunnelbana i Stockholm, att man ska skulle visst akta sig för att ta ut Swedbanks sedlar, man skulle i stället försäkra sig om att sedlarna var märkta med Sverige eller något sådant. Sedan övergick denne till att skrika och gorma om att det pågår nått krig med ryssen och så vidare, dock hur idiotisk denne fyllebult än tedde sig, så sådde han emellertid ett frö inom mig, jag kanske ska understryka att jag är relativt svag för konspirationsteorier, men men.

Folk skrattade mestadels åt honom och fortsatte med sina liv.

på gubbens resonemang lät det som att med Swedbanks sedlars förtjänst skulle det bli mycket enklare för främmande makt att stänga ner Sverige, den dagen en sådan situation skulle uppstå, än det skulle bli om folket fortsatte att använda de svenskmärkta sedlarna. Någon som har djupare insyn och kan förklara detta lite bättre? Jag tror gubben däckade utanför tåget senare, men men...
__________________
Senast redigerad av Svenskare 2016-03-11 kl. 16:44.
Citera
2016-03-11, 16:24
  #2
Medlem
CXTs avatar
Vad är en swedbanksedel och hur tar man ut en
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback