Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-05-01, 19:11
  #37
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Största skillnaden är att då jag vaknar känner jag mig mer "tom" i huvudet, kände det igår och imorse. Som att tankarna finns inte, det är något jag reflekterar efteråt eftersom då kan jag inte tänka så. Känns som jag har, inte minnesluckor, men svårt att måla upp mina minnen första timmarna efter uppvaknande i efterhand också.

Känns som jag agerar likadant som alltid men utan tankar, förstår du vad jag menar eller ska jag förklara bättre?
Nej, det låter bra. Tankar är ju det största beroendet vi har. Våra huvuden är en 24/7-tortyrkammare. Låter gott om man kan slippa malströmmen av åsikter och meningslösheter.

Vad är det för kabel du drar?

He, he, - känns bara att om någon kommer in i rummet när jag sover så kommer jag ha vissa problem att yrvaket förklara varför jag är kopplad till elementet. Typ: "Öhh...ehh, alltså...skit i det du."
Citera
2016-05-01, 20:40
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, det låter bra. Tankar är ju det största beroendet vi har. Våra huvuden är en 24/7-tortyrkammare. Låter gott om man kan slippa malströmmen av åsikter och meningslösheter.

Vad är det för kabel du drar?

He, he, - känns bara att om någon kommer in i rummet när jag sover så kommer jag ha vissa problem att yrvaket förklara varför jag är kopplad till elementet. Typ: "Öhh...ehh, alltså...skit i det du."

This made me lol

Jag kan hålla med dig, jag är en person som maler i skallen väldigt mycket, det maler och maler och maler. Så jag vill minnas det på morgonen försöker börja "mala" igång, men det går inte, det blir liksom stopp, det är samtidigt i korta sekunder obehagligt för jag är inte van det, men det glöms bort för jag blir liksom tom lika fort. Jag har minnen av morgonen ungefär vad jag gör, men minns inte några känslor eller spårade tankar jag haft. Minns bara att jag är väldigt typ för stunden, som en robot lite grann. Vilket är väldigt skönt.

En vanlig koppar-kabel som man har i väggarna med plastförklädnad! Den går ner i jorden ut genom fönstret, har skalat av den rejält och grävt ner den djupt och lindat den rejäla avskalnaden runt hammare och kopparrör, bara för att få mer yta vart det strålar ut i marken, sen har jag gjort som ett armband jag tvinnar ihop runt handleden då jag ska sova.
__________________
Senast redigerad av ConGOAT 2016-05-01 kl. 20:43.
Citera
2017-02-13, 22:28
  #39
Medlem
Är inte det allra bästa att gå barfota i naturen så ofta det går? Det känns inte så naturligt att koppla in sladdar i sängen
Citera
2018-02-03, 22:02
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Finns det någon som helst tillstymmelse till vetenskapliga fakta och forskning som pekar på att den här ormolje-tesen skulle vara verklighetsförankrad?
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
Finns det någon forskning antar att det ej finns och att det du känner bara är i ditt huvud
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Varför fixar du inte belägg för att dina fantasier har en BEVISAD effekt?
Earthing: Health Implications of Reconnecting the Human Body to the Earth's Surface Electrons
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3265077/

The effects of grounding (earthing) on inflammation, the immune response, wound healing, and prevention and treatment of chronic inflammatory and autoimmune diseases
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4378297/
Citat:
Multi-disciplinary research has revealed that electrically conductive contact of the human body with the surface of the Earth (grounding or earthing) produces intriguing effects on physiology and health. Such effects relate to inflammation, immune responses, wound healing, and prevention and treatment of chronic inflammatory and autoimmune diseases. The purpose of this report is two-fold: to 1) inform researchers about what appears to be a new perspective to the study of inflammation, and 2) alert researchers that the length of time and degree (resistance to ground) of grounding of experimental animals is an important but usually overlooked factor that can influence outcomes of studies of inflammation, wound healing, and tumorigenesis. Specifically, grounding an organism produces measurable differences in the concentrations of white blood cells, cytokines, and other molecules involved in the inflammatory response. We present several hypotheses to explain observed effects, based on current research results and our understanding of the electronic aspects of cell and tissue physiology, cell biology, biophysics, and biochemistry. An experimental injury to muscles, known as delayed onset muscle soreness, has been used to monitor the immune response under grounded versus ungrounded conditions. Grounding reduces pain and alters the numbers of circulating neutrophils and lymphocytes, and also affects various circulating chemical factors related to inflammation.
Citera
2019-03-06, 20:12
  #41
Medlem
Jag tänkte testa detta. Tror ni det funkar att dra en kopparkabel mellan ett element och sängen?
Citera
2019-03-07, 22:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traningsnarkomanen
Jag tänkte testa detta. Tror ni det funkar att dra en kopparkabel mellan ett element och sängen?

Om du menar ifall det går att jorda sängen genom att dra en ledning mellan sängen och elementet, så fungerar det om sängen är gjord av metall eller annat ämne med bra ledningsförmåga. Om du vill vara jordad, så måste du ha kontakt med det som blir jordat. T.ex om sängen är gjord av metall så kan du inte ligga på en madrass som isolerar, utan du måste ha kontakt med metallen. Lättast är väl att dra en ledning från elementet direkt till dig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback