Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 13:57
  #1453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
georgien ett annat exempel, iofs inte jättekostigt eftersom alla länderna var del av sovjet
Vilken f.d. del av Georgien ingår nu i Ryska federationen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Federa...ects_of_Russia
Citera
2017-10-13, 14:06
  #1454
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om Gotlänningarna vill tillhöra Ryssland så borde vi inte försöka hindra dem från det.
Citera
2017-10-13, 14:55
  #1455
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vilken f.d. del av Georgien ingår nu i Ryska federationen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Federa...ects_of_Russia

De jure eller de facto?
Citera
2017-10-13, 23:25
  #1456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Varför går den ryske ambassadören Viktor Tarantisev nu ut och säger att relationerna mellan Ryssland och Sverige måste bli bättre? Är det för att Ryssland vill vara hotfulla? Nej i Sverige finns ett inavlat gammalt rysshat som gör att man inte vill anstränga sig för att förbättra relationerna.

Rysshat är PK. Inte logiskt och inte särskilt hjälpsamt, men en reflex som etablissemanget gärna vill uppmuntra till hos folket.

Tänk om folket istället skulle börja hata invandrarna eller politikerna?! Nej då är det mycket bättre att skylla på Ryssland och Putin. Det där demoniska riket i öster som hjärntvättar folket att se snett på somalier och afghaner... Vi hade älskat dessa om inte Putin hade manipulerat våra känslor!
Citera
2017-10-13, 23:38
  #1457
Medlem
fitz-humes avatar
Intressant artikel om den växande ryska extremnationalismen och dess förbindelser med högerextrema organisationer i väst:

https://www.ft.com/content/edb595d8-...a-5521c713abf4

The opening up of the 1990s began what the German scholar Andreas Umland playfully calls the era of “uncivil society”, in which intellectual entrepreneurs such as Dugin, Vladimir Zhirinovsky and Sergei Glazyev began to import European fascism to Russia and set about creating like-minded movements.
Citera
2017-11-25, 10:36
  #1458
Medlem
Arbetarbroders avatar
Nu ska jag, för första gången då jag inte sett någon anledning tidigare, KLAGA på Putin, vad i h-e är detta?
Putin's initiative: Russia outlaws distorted, anti-Semitic interpretation of the Bible
https://www.christiantoday.com/artic...ible/73424.htm
Citat:
Christians consider the Holy Bible as their most sacred book, but some individuals can also distort the meaning of its verses to persecute other religious groups, such as Jews.

Known for his strong stance against anti-Semitism, Russian President Vladimir Putin initiated a measure that seeks to outlaw "distorted and or extremist" interpretation of the Bible.

Lika mycket JUDE PUPPET som Trump, Theresa May och resten av knähundarna!
..och de förklarar det förtryck som stundtals rapporteras från Ryssland.

För en månad sedan öppnades en ny stor "kyrka" i Moskva, vid gamla KGB, och är detta en kyrka?
Gigantic New Church Opens Next to KGB Prison in Moscow
http://russia-insider.com/en/giganti...moscow/ri21270

Är nått luciferianskt NWO skit han håller på med?
Att han är förespråkare för "rysk ortodosk" eller vad det heter och detta hör kanske mer hemma i Religionsforumet.
Att ändra i en religiös skrift - för antisemitism - är bland de vidrigaste jag hört

Schlomo Putin
Citera
2017-11-25, 11:02
  #1459
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Var det konspirationsteoretisk antisemitfullmåne igår?

Putin kan kritiseras för mycket. Men just respekt för olika religioner - och förmågan att få dem, för det mesta, att samexistera fredligt och funktionellt i samhället - är en av hans positiva sidor.
Citera
2017-11-25, 11:09
  #1460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det finns liksom inga hot. Tror det är 85+ gubbar och 20+ gubbar , som håller denna andan vid liv. Normala människor inser att det är fel. Självklart finns det att Ryssland plockar åt sig små delar av andras länder, mycket märkligt beteende. Men att det skulle bli så med Gotland, nej! Det gränsar inte ens. Om gotlänningarna vill tillhöra Ryssland , ja!
tänkte bara läsa lite i tråden.. brukar vara roande, så och denna gång

en allmän fråga som verkar vara tagen som en sanning... "Självklart finns det att Ryssland plockar åt sig små delar av andras länder"

vad menar folk som säger detta eller liknande med detta? vad baseras detta på?
krim? eller finns det mer? eller är det att "ryssland minsann har invaderat/har trupp i östra ukraina"?

allt tyder ju på tvärt om.
Citera
2017-11-25, 11:09
  #1461
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Var det konspirationsteoretisk antisemitfullmåne igår?

Putin kan kritiseras för mycket. Men just respekt för olika religioner - och förmågan att få dem, för det mesta, att samexistera fredligt och funktionellt i samhället - är en av hans positiva sidor.

Japp, det positiva med Putler är att han inte är rasist.

Men i övrigt så börjar jag utgå ifrån att han, föga förvånande, har mycket ryskt gammalt tankegods, som går att läsa om i boken "Vi och dom".
Citera
2017-11-25, 11:20
  #1462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
För en månad sedan öppnades en ny stor "kyrka" i Moskva, vid gamla KGB, och är detta en kyrka?
Gigantic New Church Opens Next to KGB Prison in Moscow
http://russia-insider.com/en/giganti...moscow/ri21270
Är det inte en kyrka? Jag förstår inte din fråga. Vet du inte hur en kyrka ser ut?
Citera
2017-11-25, 11:22
  #1463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men i övrigt så börjar jag utgå ifrån att han, föga förvånande, har mycket ryskt gammalt tankegods, som går att läsa om i boken "Vi och dom".
Föga förvånande har Ola en massa svenskt gammalt tankegods, som säkert går att läsa om i någon tramsig bok om hur man "förstår svenskar".
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-11-25 kl. 11:26.
Citera
2017-11-25, 11:34
  #1464
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Är det inte en kyrka? Jag förstår inte din fråga. Vet du inte hur en kyrka ser ut?

Klart att det är en kyrka som, föga förvånande, och passande, byggts vid ett KGB fängelse:

Ortodoxi - autokrati - folk, (narodnost).

Jag har inte läst ut boken "Vi och dom" riktigt ännu. Men, än så länge så står följande väldigt klart för mig:

Hade jag inte kommit på min hypotes om "det ryska folkets eviga ekorrhjul" innan jag läst boken, så hade jag, garanterat kommit på den efter att jag läst boken!

Och på tal om "icke bevisbara teorier och hypoteser":

Den ryska historien, fullkomligt kryllar av, minst sagt luddiga teorier om Rysslands roll och förhållande till Europa. Mycket har lyckats levat vidare, (tack vare ekorrhjulets bevarande effekt som gör att saker återkommer eftersom ingenting riktigt reds ut. Författaren liknar dock detta vid en vågrörelser), även i dagens ryska samhälle, både hos ledningen och hos folket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback