2017-05-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Tjänar väl 40 miljoner+ med sitt nya kontrakt?

Kan nog stämma. Hoppas han stannar ett par säsonger till så att han kan sätta ett ordentligt avtryck i RBL och Bundesliga.
Sen en storklubb!
Citera
2017-05-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Kan nog stämma. Hoppas han stannar ett par säsonger till så att han kan sätta ett ordentligt avtryck i RBL och Bundesliga.
Sen en storklubb!
Han tjänar 60-70 miljoner per år oh Red Bull har ett spännande projekt på gång vilket de visade detta året. Han kommer inte lämna. Både dyr i engångssumma och i drift sen.
Citera
2017-05-13, 18:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
8 mål, 18 assist. En hjältematch med hattrick i assist i sista matchen mot Eintracht Frankfurt som dock är betydelselös för RBL och han tangerar Kevin de Bruynes rekord på 21 assist.

Enligt Bundesligas egen räkning tror jag att rekordet är 18 assist dock vilket han då tangerat, fantastiskt!
Oavsett så är det en fantastisk säsong han gör.
Av någon anledning räknar sporttidningarna i Tyskland på ett sätt och ligaföreningen på ett annat. Inget är egentligen officiellt/rätt.

Kicker; Forsberg 21 st, De Bruyne 21 st
DFL; Forsberg 18 st, De Bruyne 18 st (vad jag hittat)

Han är alltså lika hur man än ser det.
Citera
2017-05-13, 18:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Han tjänar 60-70 miljoner per år oh Red Bull har ett spännande projekt på gång vilket de visade detta året. Han kommer inte lämna. Både dyr i engångssumma och i drift sen.

Nej, inte den här säsongen i alla fall. Men om han gör lika bra från sig i CL, så är frågan om inte dom allra största klubbarna börjar rycka i honom. Barca säljer Neymar till PSG och slänger in Emil som ersättare nästnästa säsong kanske?
Citera
2017-05-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, inte den här säsongen i alla fall. Men om han gör lika bra från sig i CL, så är frågan om inte dom allra största klubbarna börjar rycka i honom. Barca säljer Neymar till PSG och slänger in Emil som ersättare nästnästa säsong kanske?
Barca köper bara skåningar.
Citera
2017-05-13, 19:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Barca köper bara skåningar.

Du menar att Foppas två säsonger i MFF inte duger?
Citera
2017-05-13, 19:31
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Av någon anledning räknar sporttidningarna i Tyskland på ett sätt och ligaföreningen på ett annat. Inget är egentligen officiellt/rätt.

Hittade den här sidan som tar upp De Bruynes rekordnotering. 20 assist gjorde han definitivt, så om någon har fått det till 18 har de väl helt enkelt räknat fel.

Videon i länken räknar med en vunnen straff som assist, då har väl även Forsberg någon extra (osäker på om han vunnit fler än den idag).

Den "korrekta ställningen" verkar i alla fall vara att Forsberg är på 18 och De Bruyne på 20. Om man nu anser att vunna straffar (och ramreturer?) inte är målgivande passningar.
Citera
2017-05-13, 19:46
Medlem
Citat:

Ah, fantastiskt! En assist kvar bara, hoppas han tar det!
Citera
2017-05-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hittade den här sidan som tar upp De Bruynes rekordnotering. 20 assist gjorde han definitivt, så om någon har fått det till 18 har de väl helt enkelt räknat fel.

Videon i länken räknar med en vunnen straff som assist, då har väl även Forsberg någon extra (osäker på om han vunnit fler än den idag).

Den "korrekta ställningen" verkar i alla fall vara att Forsberg är på 18 och De Bruyne på 20. Om man nu anser att vunna straffar (och ramreturer?) inte är målgivande passningar.

Aldrig tänkt på de fallen - spontant så nej. En retur är ingen assist och inte heller en vunnen straff.
Men visst, jag köper båda fallen.
Citera
2017-05-13, 20:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Som jag skrev det finns två sätt att räkna, det ena typ Kickers och det andra typ DFL. Jag jämförde päron med päron och äpplen med äpplen. Jämför man päron med äpplen eller vice versa blir det fel. han är lika med de Bruyne nu.

länkar Kickers, klicka på assists;
Forsberg: http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html
de Bruyne: http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html

DFL har värdelöst arkiv så siffran på de Bruyne 2014/15 tog jag från ett gammalt inlägg i tyska tråden.
Forsberg: http://www.bundesliga.de/de/liga/scorer/
Citera
2017-05-13, 20:53
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Som jag skrev det finns två sätt att räkna, det ena typ Kickers och det andra typ DFL. Jag jämförde päron med päron och äpplen med äpplen. Jämför man päron med äpplen eller vice versa blir det fel. han är lika med de Bruyne nu.

länkar Kickers, klicka på assists;
Forsberg: http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html
de Bruyne: http://www.kicker.de/news/fussball/b...er-saison.html

DFL har värdelöst arkiv så siffran på de Bruyne 2014/15 tog jag från ett gammalt inlägg i tyska tråden.
Forsberg: http://www.bundesliga.de/de/liga/scorer/
Jo, jag vet att det finns sidor som räknar assists på ett annat sätt än "det vanliga"/målgivna passningar per definition. Min poäng var att Forsberg inte är ikapp De Bruynes notering om man räknar på standardsättet (och det Bundesliga själva räknar som assists). För som videon i länken visar gjorde De Bruyne 20 "vanliga" målgivande passningar, medan Forsberg än så länge endast har gjort 18.

Hittade ett exempel på där kicker registrerar en assist men där Bundesliga inte gör det: http://www.bundesliga.com/en/bundesl...nia-439131.jsp. Första målet är ett misslyckat skott av Forsberg som täcks av motståndare och landar perfekt till RB-spelare och till mål.

Jag föredrar att räkna assists på "gammaldags vis" (nåja, det är ju ett modernt påfund), men ska man räkna på det andra sättet - ja då får vi väl gratulera Forsberg till rekordnoteringen. Även om det nog i så fall är ett flertal spelare som nått samma poäng när lite vad som helst kan räknas som en målgivande passning.
Citera
2017-05-13, 21:09
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att det finns sidor som räknar assists på ett annat sätt än "det vanliga"/målgivna passningar per definition. Min poäng var att Forsberg inte är ikapp De Bruynes notering om man räknar på standardsättet (och det Bundesliga själva räknar som assists). För som videon i länken visar gjorde De Bruyne 20 "vanliga" målgivande passningar, medan Forsberg än så länge endast har gjort 18.

Hittade ett exempel på där kicker registrerar en assist men där Bundesliga inte gör det: http://www.bundesliga.com/en/bundesl...nia-439131.jsp. Första målet är ett misslyckat skott av Forsberg som täcks av motståndare och landar perfekt till RB-spelare och till mål.

Jag föredrar att räkna assists på "gammaldags vis" (nåja, det är ju ett modernt påfund), men ska man räkna på det andra sättet - ja då får vi väl gratulera Forsberg till rekordnoteringen. Även om det nog i så fall är ett flertal spelare som nått samma poäng när lite vad som helst kan räknas som en målgivande passning.

Ja, det känns fel.

Men han har 18 riktiga alltså?
Ett assist hattrick är ingen omöjlighet. Frankfurt har inget att spela för men dock hemmaplan.
Att slå rekordet känns magstarkt dock, 4 assist. Men tangera enligt Bundesligas sätt borde ju gå, 2 assist kvar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in