• 3
  • 4
2016-03-09, 19:26
Medlem
Bbobis avatar
Billigt hus och begagnad bil. För att renovera kanske dom har tagit lån som sedan bakas in i bolånet efter en omvärdering. Erbjuds av banker. Med dagens ränta är det inga pengar. Framförallt inte med tanke på huset ursprungliga pris. Dock svårt att tro att det skulle påverka värdet så mycket. Köper man ett så billigt hus spelar det mindre roll om det redan är nytt golv eller man får lägga nytt själv.

Som sagt får dom ut MYCKET pengar efter skatt.

Kom tillbaks när dom har 4miljoners villa och en 2år gammal RS8.

Sen är det ju inte helt otänkbart att dom harft lite tur på något sätt. Arv eller kanske deras mor/farföräldrar har sparat undan en liten slant sen dom föddes för att ge dom en bra start på föräldraskapet när det väl kommer.

Inte alls otänkbart så du får nog fråga honom istället. Vi kan ju göra sidor långa listor på allt vad det skulle kunna vara.
Senast redigerad av Bbobi 2016-03-09 kl. 19:29.
Citera
2016-03-09, 20:58
Medlem
Dom får ut nästan 40k i månaden och folk undrar hur dom har råd med ett ruckel för 750k ?
Citera
2016-03-09, 21:00
Blev riktigt obekväm av denna tråden.

Varför bryr du dig så mycket om deras ekonomi? Obehagligt att du har stenkoll på deras exakta lön och utgifter som om du var deras bankman eller något.
Senast redigerad av Sickmyduck 2016-03-09 kl. 21:04.
Citera
2016-03-10, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Nej, bor mellan Gävle/Stockholm. Runt den skaran.

När man tittar på hus och ska räkna med "driftkostanderna", hur ofta stämmer dom? Är det lågt eller högt räknat?
Dom brukar stämma ganska väl. I det flesta fallen är elen det stora kostnaden.
Citera
2016-03-10, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Pengar på banken, föräldrar, svartjobb, "sidointäkter", sms-lån, kreditkort eller helt enkelt supersnåla som förnekar sig själva allt gott i livet som inte går att visa upp för grannarna.

Citat:
Ursprungligen postat av janga-langa
Dom har garanterat massa blanco lån samt sms-lån. Ta det lugnt, sanningen kommer komma ikapp dom. Då kommer han få börja sälja av sina saker, till sist sälja sitt arsle.
Knappast!
Dom har en villa som är inköpt för ca 1/3 av snittpriserna i Sverige, dvs bor otroligt billigt.
Fakta: http://www.hemnet.se/tjanster/statistik
Citera
2016-03-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Blev riktigt obekväm av denna tråden.

Varför bryr du dig så mycket om deras ekonomi? Obehagligt att du har stenkoll på deras exakta lön och utgifter som om du var deras bankman eller något.

Jag står kompisen nära men känner att man inte pratar om ekonomi på det sättet med folk, jag är givetvis glad för deras skull att dom kan renovera, ha fin bil etc. Inget ont så, jag var mest nyfiken då jag och min flickvän sitter och kollar in hus men jag har aldrig trott att vi haft råd.
Men när man ser att hus för 750k är "billigt" och att räntan inte är så hög så kanske man ska slå till nästa gång det kommer ut ett hus som man är sugen på och börja renovera lite på egen hand

Tack för alla svar!
Citera
2016-03-10, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Jag står kompisen nära men känner att man inte pratar om ekonomi på det sättet med folk, jag är givetvis glad för deras skull att dom kan renovera, ha fin bil etc. Inget ont så, jag var mest nyfiken då jag och min flickvän sitter och kollar in hus men jag har aldrig trott att vi haft råd.
Men när man ser att hus för 750k är "billigt" och att räntan inte är så hög så kanske man ska slå till nästa gång det kommer ut ett hus som man är sugen på och börja renovera lite på egen hand

Tack för alla svar!
Jag hoppas du förstår bättre nu när vi berättat hur mycket dom borde ha kvar efter allt det dom har och gör.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in