Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 23:15
  #1
Medlem
udons avatar
Ny programserie på SVT där man äntligen lyckats klona Erik Haag!

Bedrövlig utveckling av samhället, vad sysslar föräldrarna med?

Vad tyckte ni om första avsnittet?
Citera
2016-03-08, 23:29
  #2
Medlem
Amors avatar
"Lärarassistenten" såg ut som tagen från något sjaskigt demonstrationståg med sin palestinasjal. Den här typen av program följer en given dramaturgi och kommer givetvis utveckla sig till en solskenshistoria på just den här skolan. Men hur ser det ut om tre år?
Citera
2016-03-09, 07:07
  #3
Medlem
Killarna som gillar att meka med moppar känns som skådespelare


Otroligt sorgligt, att se ungar må så där dåligt. Dessa ungar har de inte lätt hemma, det visas tydligen i och med att det är så få föräldrar som dyker upp på föräldramötet.
Citera
2016-03-09, 07:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ny programserie på SVT där man äntligen lyckats klona Erik Haag!

Bedrövlig utveckling av samhället, vad sysslar föräldrarna med?

Vad tyckte ni om första avsnittet?
Komiskt..En riktig "Haagwannabe"......
Citera
2016-03-09, 08:59
  #5
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Komiskt..En riktig "Haagwannabe"......

Nu tycker jag att Haag är kul, men jobbig att höra på en helt timme
Citera
2016-03-09, 09:01
  #6
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
"Lärarassistenten" såg ut som tagen från något sjaskigt demonstrationståg med sin palestinasjal. Den här typen av program följer en given dramaturgi och kommer givetvis utveckla sig till en solskenshistoria på just den här skolan. Men hur ser det ut om tre år?

Snubben kan ju vara en finfin lärarassistent trots sin sjal....

Jao, men det är väl bra att saken uppmärksammas. Jag tror inte bara det är ett lyxproblem. Norge är ett rikare land än oss men där verkar man inte ha riktigt samma attityd.
Citera
2016-03-09, 09:06
  #7
Medlem
Bushsweedes avatar
När man ser program som dessa höjs inte ens framtidshopp precis..

Skolan är lika patetisk som de patetiska ungdomarna som går där.
Sverige behöver ett stålbad mer än någonsin är vad jag konstaterar, detta går inte att bygga om eller rekonstruera.. Eldstorm och hammarslag är vad som behövs.
Citera
2016-03-09, 09:10
  #8
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
När man ser program som dessa höjs inte ens framtidshopp precis..

Skolan är lika patetisk som de patetiska ungdomarna som går där.
Sverige behöver ett stålbad mer än någonsin är vad jag konstaterar, detta går inte att bygga om eller rekonstruera.. Eldstorm och hammarslag är vad som behövs.

Jahadu, och du ska gå i bräschen för det antar jag?
Citera
2016-03-09, 10:58
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ny programserie på SVT där man äntligen lyckats klona Erik Haag!

Bedrövlig utveckling av samhället, vad sysslar föräldrarna med?

Vad tyckte ni om första avsnittet?
Komiskt..En riktig "Haagwannabe"......





Det är Erik Haags bror!
Citera
2016-03-09, 12:16
  #10
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jahadu, och du ska gå i bräschen för det antar jag?

Vår regering gör ett utmärkt jobb på den fronten, med tanke på trådens ämne kan man ju i detta fallet inta det stora flertalet medverkande i tv-programmets inställning, d.v.s, bara luta sig tillbaka och låta någon annan göra jobbet.

För övrigt delar jag ju programmets initiala idé att dagens barn/ungdomar är ett lass övergödda,bortskämda fettsäckar utan verklighetsförankring som hellre ser andra röra sig på en liten skärm i fickformat än att masa sitt feta arsle till affären och köpa gymnastikskor, än mindre ens fundera på att ta på sig dem och använda dem till det de är avsedda. De sitter hellre under kork-eken som feta kor än att göra något ansträngande.

Anledningen till detta förfall beror på våra politiker och deras genomruttna system och ska man angripa problemet anser jag det långt effektivare att angripa roten än att finputsa några få yttergrenar.

Rötan kommer inifrån. Rötan i det svenska skolsystemet som har fått härja fritt under den välputsade yttre fasaden är ett av de system som lidit längst av samhällshaverister och allmänt galet folk med märkliga agendor..

Där finns inget att rädda, eller åtminstone väldigt lite. vi behöver inte renovera, vi behöver riva och bygga nytt.
Citera
2016-03-09, 12:19
  #11
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ny programserie på SVT där man äntligen lyckats klona Erik Haag!

Bedrövlig utveckling av samhället, vad sysslar föräldrarna med?

Vad tyckte ni om första avsnittet?
Komiskt..En riktig "Haagwannabe"......

Det är Erik Haags bror!
Källa:
Citat:
Kalle Zackari Wahlström
Karl "Kalle" Efraim Zackari Wahlström, född 24 februari 1981, är en svensk programledare och manusförfattare.//.......//Han är gift med Brita Zackari och är bror till Erik Haag och Sara Haag
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kalle_...Wahlstr%C3%B6m
Citera
2016-03-09, 14:18
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fy fan vilken deppig miljö det är på svenska högstadieskolor, och värre blir det tyvärr. Lite trött på Kalles träningsmission och stil, men jag kommer kolla

Kul med moppekillen som snackade precis som ur en dokumentär från 80-talet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback