Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 21:47
  #1
Medlem
Jag undrar hur det lönar sig att bli konsulent för Cosmopharma? Detta företag som säljer hudvårdsprodukter för män och kvinnor. Hur svårt är det egentligen att sälja deras produkter och hur lyckas man göra en bra affär?

www.cosmopharma.se
Citera
2016-03-08, 22:27
  #2
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> MLM och pyramidspel
/Moderator
Citera
2016-03-08, 22:46
  #3
Medlem
Helt värdelös idé...

Hittar dock inget om att det är Pyramidspel , men bara genom att läsa länken "Bli Konsulent"
så ser jag att det är helt värdelöst...
(Mod: Företagskvaller?)

Som konsulent köper du in dina varor själv och kan få en rabatt på 30%-50% på dina inköp.
De första tre veckorna har du en fast rabatt på 50% och därefter styrs den av volymen på varje order.
Rabatten kan du alltså påverka, genom att din order överstiger ett visst belopp!
Du betalar ingen månads- eller startavgift, och du har inga krav på dig och din försäljning! Och du kan när som helst avbryta eller ta en paus i ditt arbete.


* "Kan få" en rabatt är ju väldigt förtroendeingivande - NOT!
* Mitt "inköp" från huvudkontoret genererar alltså rabatten...

Så om jag köper en flaska för 50:- , så kan jag kränga den för 100:- för att tjäna på det...
Dock en liten bisak i sammanhanget är att du skall betala skatt , din egna pension o.s.v.
Så förtjänsten på den flaskan blir nog snarare.... #Null
Vilket praktiskt betyder att du som "konsulent" , för att tjäna pengar på detta , krävs att ha högre priser på dina produkter än vad själva "moderbolaget" har....

Produktmässigt liknar dom Forever Living Products som diskuteras här
(FB) Forever Living Products
Och dessa produkter säljer ju absolut ingenting...

Nopes , absolut katastrof att hoppa på detta
Citera
2016-03-08, 22:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Helt värdelös idé...

Hittar dock inget om att det är Pyramidspel , men bara genom att läsa länken "Bli Konsulent"
så ser jag att det är helt värdelöst...
(Mod: Företagskvaller?)

Som konsulent köper du in dina varor själv och kan få en rabatt på 30%-50% på dina inköp.
De första tre veckorna har du en fast rabatt på 50% och därefter styrs den av volymen på varje order.
Rabatten kan du alltså påverka, genom att din order överstiger ett visst belopp!
Du betalar ingen månads- eller startavgift, och du har inga krav på dig och din försäljning! Och du kan när som helst avbryta eller ta en paus i ditt arbete.


* "Kan få" en rabatt är ju väldigt förtroendeingivande - NOT!
* Mitt "inköp" från huvudkontoret genererar alltså rabatten...

Så om jag köper en flaska för 50:- , så kan jag kränga den för 100:- för att tjäna på det...
Dock en liten bisak i sammanhanget är att du skall betala skatt , din egna pension o.s.v.
Så förtjänsten på den flaskan blir nog snarare.... #Null
Vilket praktiskt betyder att du som "konsulent" , för att tjäna pengar på detta , krävs att ha högre priser på dina produkter än vad själva "moderbolaget" har....

Produktmässigt liknar dom Forever Living Products som diskuteras här
(FB) Forever Living Products
Och dessa produkter säljer ju absolut ingenting...

Nopes , absolut katastrof att hoppa på detta

Så du tycker det är en dålig ide att köpa in ett parti även om man har goda försäljningstekniker. Hade behövt extra cash men om man räknar på det så kanske det inte är mödan värt då.
Hade varit roligt att se vad fler tycker om detta. Eller kanske tips på något annat som gör pengar på ett bättre sätt.
Citera
2016-03-09, 09:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affefender
Så du tycker det är en dålig ide att köpa in ett parti även om man har goda försäljningstekniker. Hade behövt extra cash men om man räknar på det så kanske det inte är mödan värt då.
Hade varit roligt att se vad fler tycker om detta. Eller kanske tips på något annat som gör pengar på ett bättre sätt.

Har inte med saken att göra hurvida man har goda försäljningstekniker eller inte...

1) Vad finns det för marknad för produkten/produkterna?
- I detta fall , väldigt liten

2) Vad är förtjänsten på produkten om jag skall hålla mig till samma prisklass som konkurrenter?
- I detta fall , Ingen eller så går du back på varje produkt.

Och dessa 2 tillsammans utgör att detta koncept blir helt värdelöst....

Det vill säga , för att tjäna pengar måste du ha ett pris som ligger högre än konkurrenter , varvid den lilla marknaden som du potentiellt skulle kunnat sälja till , blir helt obefintlig och du kommer bara att sitta med ett lager av varor du inte blir av med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback