Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-08, 11:41
  #1
Medlem
Hittade ingen tråd om spelet när jag sökte så jag tänkte att vafan jag startar en.

Länk: http://stardewvalley.net/

Någon annan som spelar spelet ? Det släptes ju den 28:e februari så är ganska nytt.
Kan beskrivas som en blanding av Harvest Moon och Animal Crossing med inslag av lite zelda och andra äventyrspel. Jag gillar spelet och fastnade löjligt snabbt i det.

Vet att det finns officiellt forum för spelet men är nyfiken om någon annan på flashback lirar.. annars kan jag rekomendera det till den som vill fördriva lite extra tid
Citera
2016-03-08, 14:09
  #2
Medlem
dullabos avatar
Jag lirar väldigt mycket, extremt roligt och beroendeframkallande!
Citera
2016-03-08, 18:56
  #3
Medlem
När man ser folk spela så verkar de mest bara plantera och skörda lökar m.m. eller fiska dag efter dag. Finns det inget annat att göra i spelet?
Citera
2016-03-08, 20:55
  #4
Medlem
Köpte detta i helgen och lirade typ 14 timmar på 2 dagar. Sjukt beroendeframkallande spel.
Finns hur mycket som helst att göra, fiska, minea, döda mobs, plantera, samla saker, skaffa bra rykte med befolkningen, skaffa djur och uppgradera sin farm med mera.
Oftast hinner man inte med så mycket under en dag då tiden går väldigt fort i spelet, vilket gör att man får prioritera vad som är viktigast. Älskar t.ex regniga dagar då man slipper vattna och får mycket tid till annat. Spelet ändrar årstid också vilket gör att man får skaffa nya frön osv, det händer också många olika events som man får ta del av under månadens gång.

Riktigt mysigt spel.
Citera
2016-03-08, 22:23
  #5
Medlem
scarlots avatar
Mysigt, men jag tröttnade faktiskt efter några dagar.
Citera
2016-03-08, 22:35
  #6
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag håller både andan och tummarna i hopp om en portning till PS Vita, då jag känner att detta spelet skulle göra sig utmärkt på en handhållen plattform. Om inte annat får jag lov att plocka upp det till PC under någon rea.
Citera
2016-03-08, 23:49
  #7
Medlem
wemas avatar
Jag spelar.
Väldigt beroendeframkallande och kul spel. Längesedan jag fastnade så här intensivt för ett spel.
Citera
2016-03-09, 07:32
  #8
Medlem
Jag spelar också detta, älskar Harvest Moon känslan i spelet
Sjukt beroendeframkallande som sagt
Har ungefär 50 timmar på spelet nu och fortsätter att spela nästan varje dag.

Det är bara en person som utvecklat detta spel
Till sommaren kommer han att lägga till 4 player co-op
Citera
2016-03-09, 17:47
  #9
Medlem
ValeNs avatar
Jäääävligt beroendeframkallande! Svårt att slita sig ifrån spelet . Inte helt olikt Civilization-spelen faktiskt.

"Just...one...more...day".
Citera
2016-03-09, 18:20
  #10
Medlem
Kivikss avatar
Har spelat i ungefär 20 timmar sen release, riktigt roligt och beroendeframkallande måste jag säga. Dock känner jag mig lite usel när jag såg någon stream och hans farm var gigantisk och det var bara Summer 2.
Citera
2016-03-09, 21:13
  #11
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiviks
Har spelat i ungefär 20 timmar sen release, riktigt roligt och beroendeframkallande måste jag säga. Dock känner jag mig lite usel när jag såg någon stream och hans farm var gigantisk och det var bara Summer 2.

Haha känner likadant, men det innebär att vi kommer få mer speltid!
Citera
2016-03-10, 04:15
  #12
Medlem
Custom_mades avatar
Stört beroendeframkallande, vore awesome till tablets och liknande!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback