Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 08:31
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska till Rhodos i sommar. Tänkte om någon här har gjort och har några åsikter om att ta en dagstur över till Marmaris, Turkiet från Rhodos när man ändå är där. Undrar då om shoppingen i just Marmaris, finns det bra kopior på t ex väskor som Louis Vuitton etc? Vad har ni för erfarenheter på det?

Tacksam för svar!
Citera
2016-03-08, 08:49
  #2
Medlem
Bunsofsteels avatar
Undvik!

Båtturen är plågsam. Folk blir sjösjuka och kräks till höger och vänster.
Turkarna vill bara kränga massa guld och tömma din plånbok.
Ha på dig solglasögon och undvik ögonkontakt med säljarna på basaren, annars blir du stående med en säljare som tror att han har halva inne och vägrar ge sig. Klängigt är bara förnamnet.

Nä, bränn dom slantarna på något roligare.
Citera
2016-03-08, 10:43
  #3
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milo8
Hej!

Jag ska till Rhodos i sommar. Tänkte om någon här har gjort och har några åsikter om att ta en dagstur över till Marmaris, Turkiet från Rhodos när man ändå är där. Undrar då om shoppingen i just Marmaris, finns det bra kopior på t ex väskor som Louis Vuitton etc? Vad har ni för erfarenheter på det?

Tacksam för svar!
Åkte den turen 1974, Marmaris var litet och rätt pittoreskt på den tiden ( fast det var massa hus som höll på att byggas), nära havet fanns ett disco där borden stod som pelare på dansgolvet, det var stegar upp (perfekt när man är packad), bara baren var öppen när vi var där (jag var barn och med mamma och moster). Minns att mamma sade att turkarna var konstiga med sitt stirrande (jämfört med de snacksaliga grekerna). Vi såg en massa, verkligen en massa, soldater överallt vilket fick sin förklaring två veckor senare...
Det som fanns att köpa var glas och lokalgjorda blusar och skjortor.
__________________
Senast redigerad av Gift44 2016-03-08 kl. 10:47.
Citera
2016-03-08, 19:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Undvik!

Båtturen är plågsam. Folk blir sjösjuka och kräks till höger och vänster.
Turkarna vill bara kränga massa guld och tömma din plånbok.
Ha på dig solglasögon och undvik ögonkontakt med säljarna på basaren, annars blir du stående med en säljare som tror att han har halva inne och vägrar ge sig. Klängigt är bara förnamnet.

Nä, bränn dom slantarna på något roligare.

Lät inte så kul. Tack för svar! Men om man skulle åka, fanns det bra kopior på t ex Louis Vuitton som väskor eller mindre ting?
Citera
2016-03-29, 19:18
  #5
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milo8
Lät inte så kul. Tack för svar! Men om man skulle åka, fanns det bra kopior på t ex Louis Vuitton som väskor eller mindre ting?


Va ett jävla tjat om dessa skitkopior.

När jag var där fanns det drivor med väskor och allehanda bös. Sluta stöda barnarbete och köp riktiga grejer .
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2695511

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback